روستای متروکه هوتوان چین 

هوتوان روستای سرسبز متروکه ، چین | Houtouwan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای هوتوان چین 

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای متروکه هوتوان چین آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

هوتوان Houtouwan ) روستای کوچکی ست که در شمال جزیره شنگشان واقع شده است. خود جزیره شنگشان Shengshan ) مجموعه ای از 400 جزیره بوده که به نام جزایر شنگسی ( Shengsi ) شناخته می شوند و در نهایت مجمع الجزایر زوشان ( Zhoushan ) را تشکیل می دهند.

روستای هوتوان چین 
روستای هوتوان چین

این مجمع الجزایر خود در بخش بیرونی خلیج هانگزو و شرق کشور پهناور چین قرار گرفته است. بنابراین جزایر شنگسی ظرفیت زیادی برای بهره گیری از منابع دریایی برای اقتصاد منطقه دارد. زوشان که بزرگ ترین مجمع الجزایر چین و صاحب بزرگ ترین شیلات این کشور است، روزگاری است که تنها با اتکا به صنعت اولیه و بدوی خود یعنی ماهی گیری سنتی، هزینه های خود را تأمین می کرد. به همین دلیل است که در این مجمع الجزایر تعداد بسیار زیادی روستاهای ماهی گیری به چشم می خورد. هوتوان نیز یکی از همین روستاهای ماهی گیری بوده است.

روستای هوتوان چین 
روستای هوتوان چین
روستای هوتوان چین 
روستای هوتوان چین

این دهکده در دهه 1950 تأسیس شد و بیش از 3000 نفر در این روستا ساکن بودند. شغل اصلی مردم این روستا ماهیگیری بود اما با گسترش شهر نشینی و با توجه به دور بودن و دسترسی سخت به روستا، ساکنان آن در دهه 1990 شروع به حرکت به بیرون از روستا کردند و دهکده در سال 2002 به جز چند نفر از اهالی که باقی ماندند، خالی از سکنه شد و اکنون نزدیک به دو دهه است که این روستا رها شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این روستای فراموش شده توسط طبیعت احیا شده است و خانه های آجری آن به طرز شگفت انگیزی با گیاهان سبز پوشیده شده اند. مجموعه تصاویری که در اینترنت در سال 2015 از این روستای فراموش شده پخش شد، موجی از گردشگران را به جزیره Shengshan جذب کرد و اکنون این روستای متروکه به یک جاذبه توریستی و گردشگری چین در سال های اخیر تبدیل شده است و در سال 2017، این روستا بیش از 100/000 دلار درآمد، حاصل از گردشگری در این منطقه داشت.

بلیط مشاهده یک دید کلی از روستا از فاصله دور 3 دلار و پیاده روی در اطراف این روستای تپه ای 8 دلار هزینه دارد. البته ناگفته نماند که هنوزتعداد انگشت شماری از اهالی متعصب این روستا که هرگز حاضر به ترک موطن خویش نشده اند ، در این باغ مخفی به چشم میحورند.

روستای هوتوان چین 

بهترین زمان برای دیدن این روستا در تابستان، هنگامی است که پوشش گیاهی پر پشت و در اوج شکوفایی قرار دارد.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)