خیابان بغداد ، لوکس ترین خیابان بخش آسیایی استانبول | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان بغداد استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با خیابان بغداد استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این خیابان معروف در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

خیابان بغداد (Bağdat Caddesi) خیابانی معروف و لوکس در قسمت آسیایی شهر استانبول است. این خیابان به طول تقریبی ۱۴ کیلومتر که به موازات دریای مرمره کشیده شده، مملو از کافه، رستوران و بوتیک است و تقریبا در تمام ساعات شبانه روز مملو از جمعیت است.

استانبول یکی از زنده ترین شهر های دنیاست که تا لذت سفر به آن را تجربه نکنید از جذابیت هایش بی خبر می مانید. این شهر دوقاره ای و توریستی مملو از جاهای دیدنی، مراکز خرید، هتل های لوکس و کژوال و فستیوال های سالانه است. اگر شما عاشق خیابان های شلوغ و لوکس هستید، در سفر به استانبول بازدید از خیابان بغداد استانبول را از دست ندهید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خیابان بغداد استانبول
خیابان بغداد استانبول

این خیابان یک طرفه می باشد و در این جا می توانید بهترین برندها را مشاهده کنید. خیابان بغداد خود را در دسته ی لوکس ترین خیابان های استانبول جای داده است. خیابان بغداد از شرق و غرب به دو منطقه کادیکوی و مال تپه منتهی می شود. از نظر شهرت، هم ردیف خیابان استقلال است که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد.

تاریخچه خیابان بغداد

خیابان فعلی بغداد در گذشته های دور و در زمان امپراتوری بیزانس روم و بعدها در دوران امپراتوری عثمانی جاده ای ارتباطی بین کنستانیپول (قسطنطنیه) و آناتولی (بخش آسیایی) شهر بوده است. این جاده برای اهداف تجاری، بازرگانی و همین طور نظامی استفاده می شود. در سال ۱۶۳۸ و بعد از تصرف شهر توسط سلطان مراد چهارم این جاده به اسم «بغداد» نامگذاری شد. با این حال، جاده اصلی و اولیه از محله اوسکودار شروع می شود و در نهایت به کیزیل توپراک منتهی می شد. عثمانی ها در سرتاسر این خیابان چشمه ها و مساجد متعددی ساختند و هنوز هم برخی محله ها در خیابان بغداد استانبول به نام چشمه های قدیمی شناخته می شوند: سوگوتلو چشمه، سلامی چشمه و چاتال چشمه از جمله این محله ها هستند.

در دوران سلطنت سلطان عبدل حمید دوم (۱۸۷۶-۱۹۰۹)، برخی مقامات بالارتبه که در دربار عثمانی پاشا نامیده می شدند و تجارت و داد و ستد زیادی در این خیابان انجام می دادند تصمیم گرفتند در همین حوالی سکونت داشته باشند. از این رو، پاشاها زمین های بایر اطراف خیابان بغداد استانبول را خریداری کردند و خانه های اربابی باشکوه و زیبایی ساختند که برخی از آن ها امروزه هم به جا مانده است. تا قبل از جنگ جهانی اول، این خبابان با سنگفرش پوشیده شده بود و حمل و نقل با کالسکه انجام می شد. با این حال، بعد از استقرار جمهوری در ترکیه، این خیابان آسفالت شد و خط تراموا بین کادیکوی و بوستانچی، وظیفه جابجایی و حمل و نقل مردم را بر عهده گرفت.

در هر شهری معمولا یکی دو خیابان برای کورس گذاشتن و به اصطلاح دور دور شهرت پیدا می کند. خیابان بغداد استانبول هم از دهه ۱۹۶۰ به این طرف به خیابانی محبوب برای اتومبیل سواران حرفه ای تبدیل شد و جوانان با اتومبیل های آخرین مدلشان نیمه شب ها برای کورس گذاشتن و رقابت با هم به این خیابان می آمدند. با این حال، در اواخر ۱۹۹۰ این پدیده به دلیل سوانح رانندگی متعددی که پیش آمده بود رو به افول گذاشت و امروزه خیابان بغداد استانبول خیابانی امن برای رانندگی است.

خیابان بغداد استانبول
خیابان بغداد استانبول

جشن های عمومی

جشن ها و رویداد های اجتماعی در خیابان بغداد برگزار می شود. در روز جمهوری ترکیه هرساله در ۱۹ اکتبر راهپیمایی باشکوه انجام می شود. علاوه بر این، جشن های کریسمس، پیروزی تیم فنرباغچه و کارناوال های مختلف در این خیابان برگزار می شود. اگر در تابستان به استانبول سفر کنید و به خیابان بغداد بیائید شور و شادی را در در این خیابان مشاهده می کنید.

فروشگاه های مشهور در خیابان بغداد

خیابان بغداد استانبول مملو از فروشگاه ها، بوتیک و مراکز خرید است اما برخی از فروشگاه ها و مراکز خرید به دلیل قدمت، شهرت بیشتری دارد. اگرچه سرتاسر خیابان بغداد استانبول مملو از فروشگاه و بوتیک است، اما پرترددترین بخش از این خیابان بین محله های Suadiye و Caddebostan قرار دارد و اکثر مراکز خرید مدرن و فروشگاه های برند و فشن در همین محدوده قرار دارند. در ادامه ۴ مورد از معروف ترین فروشگاه های این خیابان را معرفی می کنیم.

  • واکو (vakko):

واکو یکی از شعبه های فروشگاه زنجیره ای واکو در ترکیه است که در این خیابان قرار گرفته است. این فروشگاه در یک ساختمان قدیمی و چوبی قرار دارد و استانبول قدیم را برای شما تداعی می کند.

  • پاشاباغچه:

در این فروشگاه می توانید ظروف کریستال و شیشه ای، لوازم دکوری را خریداری کنید.

  • فروشگاه گیلان (Gilan):

در این فروشگاه می توانید جواهرات دست ساز و هنری منحصر به فرد را خریداری نمائید.

  • بیمن (Beymen):

این فروشگاه یکی از برندهای مشهور ترکی است که انواع البسه با کیفیت عالی عرضه می کند. غلاوه بر این انواع محصولات برندهای بین المللی هم در این فروشگاه پیدا می شود.

  • کتابفروشی D&R:

یکی از کتابفروشی های بی نظیر استانبول در این خیابان قرار دارد. اگر اهل کتابخوانی هستید، حتما یک سر به این کتابفروشی بزنید، این بازدید می تواند شما را با فضاهای فرنگی استانبول نیز آشنا کند.

خیابان بغداد استانبول
خیابان بغداد استانبول

چگونه به خیابان بغداد استانبول برویم؟

خیابان بغداد استانبول به تعبیر برخی از افراد محلی این شهر شبیه یک شهرک تفریحی با مراکز خرید متنوع است. خیابان بغداد و محله های اطرافش دسترسی بسیار خوبی دارند. شما نیز می توانید با وسیله های نقلیه ای مانند تاکسی، اتوبوس و حتی اتوبوس های دریایی کادیکوی و بوستانچی خودتان را به بغداد استانبول برسانید.

برای رفتن به خیابان آسیایی بغداد از میدان تکسیم می توانید از دلموش میدان تکسیم یا کشتی های اسکله کادیکوی استفاده کنید. قیمت هر دوی آن ها حدودا ۷ لیر است اما برای رسیدن به ایستگاه کادیکوی باید دو خط مترو از میدان تکسیم سوار شوید. برای برگشت هم علاوه بر اتوبوس های دریایی می توانید از قطار های شهری که در قسمت شمال خیابان بغداد استانبول قرار دارند استفاده کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨