تور گرجستان

در تور گرجستان ، شهر باتومی بهتر است یا تفلیس ؟؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

نزدیکی کشور گرجستان به مرزهای ایران سبب شده تورهای گرجستان یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی در میان ایرانیان شود. همچنین هزینه خورد و خوراک، اقامت و به طور کلی قیمت تور گرجستان به صورت زمینی و هوایی ،ارزان محسوب می‌شود و همین مسئله هم سبب محبوبیتش بین ما ایرانیان می‌شود. امّا آنهایی که تصمیم می‌گیرند تور گرجستان را انتخاب کنند با یک سوال اساسی مواجه می‌شوند؛ اینکه تور تفلیس را انتخاب کنند یا تور باتومی را؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است ویژگی‌های سفر به هر کدام از این دو شهر را بشناسیم و بعد با توجه به علایق و میزان بودجه، یکی را انتخاب کنیم. در این متن قرار است تور باتومی و تور تفلیس را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم تا تفاوت‌هایشان آشکار شود و در نهایت با خواندن این تفاوت‌ها بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که کدام یک از این شهرها در هنگام انتخاب تور گرجستان برای شما مناسب است؟

فاصله باتومی و تفلیس از ایران

نکته اولی که درباره تفاوت تور باتومی و تور تفلیس باید در نظر گرفت، موقعیت جغرافیایی هر کدام از این دو شهر است؛ زیرا موقعیت جغرافیایی روی مسائلی مثل فاصله تا مقصد، جاذبه‌ها و اقلیم یک منطقه تأثیر می‌گذارد. شاید مهمترین تأثیرش در میزان فاصله مبدا ما تا آن مقاصد باشد که باعث می‌شود هم زمان سفر و هم قیمت تور تغییر کند. بنابراین در مقایسه تور تفلیس و تور باتومی ابتدا فاصله این دو شهرا از مبدأ ایران و مدت زمان مسیرشان را بررسی می‌کنیم.

اگر قرار باشد تور تفلیس را تهیه کنید، پرواز از تهران تا تفلیس حدود یک ساعت و 20 دقیقه است و مسیر زمینی آن حدود 16 ساعت راه است. امّا با توجه به دورتر بودن باتومی از مرزهای ایران، اگر تور باتومی را تهیه کنید، مدت پرواز تا باتومی حدود 15 دقیقه بیشتر از تور هوایی تفلیس طول می‌کشد.

تور گرجستان

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تفاوت جاذبه های تفلیس و باتومی

تفلیس از شهرهای قدیمی و باستانی گرجستان محسوب می‌شود و علاوه بر طبیعت، سرشار از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است، بنابراین اگر علاقمند به بازدید از جاهای تاریخی و فرهنگی هستید و ترجیح می‌دهید در علاوه بر خیابان‌های مدرن، در شهر قدیمی و کوچه های نوستالژیک گرجستان قدم بزنید، تور تفلیس برای شما مناسب‌تر است. از جاهای دیدنی مهم تفلیس می‌توان به شهر قدیمی، تله کابین تفلیس، قلعه ناریکالا، کلیسای جامع تسمیندا سامبا، پل صلح، فانیکولار، موزه ملی گرجستان و باغ ملی گیاهشناسی اشاره کرد که هم شامل آثار تاریخی و هم تفریحات تفلیس می‌شود.

 امّا اگر عاشق منظره‌های مدرن و جدید هستید و ترجیح می‌دهید وقتتان را در ساحل و پارک‌های گرجستان سپری کنید، تور باتومی شما را به چنین جاذبه هایی می‌رساند. تعدادی از جاهای دیدنی باتومی هم عبارتند از: دلفیناریوم، باغ گیاهشناسی، تله کابین آرگو باتومی، برج آلفابت، مجسمه علی و نینو، آکواریوم باتومی، موزه هنر آجارا و مناظر شهری مدرن.

نمایی از پل صلح در تفلیس – گرجستان

با وجود تفاوت‌هایی که گفتیم، امّا این دو شهر هر دو در گرجستان قرار گرفته‌اند و شباهت‌های فراوانی دارند ولی می‌توان گفت در تفلیس همه چیز کمی سنتی‌تر نسبت به باتومی است و حال و هوای نوستالژیک‌تری دارد. بنابراین، پیش از خرید تور گرجستان باید در نظر بگیریم که هدفمان از سفر چیست و علاقه به دیدن چه جاذبه‌هایی داریم؟

قیمت تور تفلیس و تور باتومی

از مدت زمان سفر و جاذبه های موجود در تور گرجستان که بگذریم، موضوع مهم دیگر قیمت تور گرجستان است؛ قیمت تور تفلیس و تور باتومی با یکدیگر متفاوت است و با توجه به اینکه کدام تور را انتخاب می‌کنیم و از هر کدام چه خدماتی انتظار داریم، قیمت متفاوت می‌شود.

تور تفلیس از ارزانترین تورهای خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود که با وجود افزایش قیمت تورهای خارجی، همچنان نسبت به مقاصد دیگر قیمت مناسبی دارد، ضمن اینکه اگر به جای تور تفلیس هوایی، تصمیم بگیرید تور تفلیس زمینی را انتخاب کنید، قیمت تور کمتر هم می‌شود. البته اگر بخواهید تور هوایی تفلیس را انتخاب کنید باز هم با خرید تور لحظه آخری تفلیس یا انتخاب ایرلاین‌های ناشناخته‌تر و همچنین خرید تور تفلیس در اوقاتی که مسافر کمتر است (مثل وسط هفته‌ها و روزهای غیر تعطیل و مناسبتی)، می‌توانید تا جای امکان تور تفلیس ارزان تهیه کنید.

امّا قیمت تور باتومی از تفلیس کمی بیشتر است و در حال حاضر نمی‌توان تور باتومی را ارزان محسوب کرد، چون فاصله باتومی از ایران کمی بیشتر از تفلیس است و لذا پروازش گرانتر می‌شود. بنابراین اگر قصدتان خرید تور ارزان گرجستان است، احتمالا خرید تور تفلیس ارزان راحت‌تر از تور باتومی باشد. اما با توجه به نوسانات قیمت دلار در ایران ، قیمت تورها روزانه تغییر می کند و بهتر است که روزانه قیمت تور و هتل مدنظر خودتان را از سایت هایی مثل سایت لست سکند یا بوکینگ دات کام که قیمت تورها و هتل های گرجستان را درج می کنند، بررسی کنید و بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

تفاوت آب و هوای تفلیس و باتومی

باتومی شهری در غرب گرجستان و ساحل دریای سیاه است و اقلیمی گرم و مرطوب دارد. فصل مرداد و شهریور گرم‌ترین ماه‌های باتومی است و از آن طرف در دی و بهمن کمترین دما را دارد. امّا تفلیس تقریبا در شرق گرجستان قرار گرفته و به ایران نزدیک‌تر است و به دلیل کوه و دره‌های اطرافش، کمی هوای خنک‌تری نسبت به باتومی دارد. بنابراین در قدم اول انتخاب تور گرجستان، باید ببینید ترجیح می‌دهید یک شهر ساحلی با هوای گرمتر را انتخاب کنید یا شهری در نزدیکی کوهستان‌ها و دره‌ها را؟

بهترین فصل سفر به تفلیس و باتومی

بهترین فصل سفر به تفلیس از نظر آب و هوایی، بهار و پاییز است که دمای هوا متعادل می‌شود، بنابراین بهتر است تور تفلیس را در بهار و پاییز تهیه کنید، امّا بهترین زمان سفر به باتومی بهار و تابستان است، با وجود اینکه تابستان گرم‌ترین فصل باتومی است ولی بیشترین فستیوال‌ها و رویدادهای تفریحی و گردشگری باتومی در بهار و تابستان برگزار می‌شود بنابراین این دو فصل بهترین زمان برای خرید تور باتومی هستند.

نتیجه گیری

اینکه تور تفلیس یا تور باتومی را انتخاب کنیم کاملا بستگی به علایق و میزان بودجه هر کسی دارد. در این متن سعی کردیم از تفاوت تور تفلیس و تور باتومی بگوییم که اگر قصد سفر با تور گرجستان را داشتید بتوانید هر کدام که بیشتر با انتظارات و بودجه‌تان تناسب دارد، تهیه کنید. امّا لازم است بدانیم که این دو شهر هر دو در گرجستان قرار گرفته‌اند و فاصله زیادی با هم ندارند بنابراین از جهات فرهنگی، زبانی و سایر عناصر شبیه به یکدیگر هستند امّا در این متن سعی کردیم از ابعاد تفاوتشان بگوییم که انتخاب تور گرجستان برایتان ساده شود. امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.

منابع اصلی :

https://www.tripadvisor.com/Attractions-g28931-Activities-Georgia.html

https://lastsecond.ir/georgia

https://www.exploregeorgia.org

https://www.britannica.com/place/Georgia



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)