جنگل فندقلو نمین ، اردبیل | Ardabil

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جنگل فندقلو نمین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جنگل فندقلو نمین صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این بهشت زیبا در مرز بین اردبیل و گیلان در ادامه با ما همراه باشید.

استان اردبیل از نظر جاذبه های تاریخی و گردشگری بی مثال است طبیعت زیبا و مردم خونگرم و مهمان نواز و آب و هوای خنک بخصوص در فصل تابستان مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. شهری که متوسط دمایش در تابستان به ۱۹ درجه سانتی گراد می‌رسد و این یعنی برای فرار از گرما میتوان به آن پناه برد. اردبیل، جدا از هوای خنک و بهاری‌اش در دل روزهای گرم تابستان، سرزمین دشت‌های سرسبز، دریاچه ها و آبهای گرم و گردنه حیران هم هست و علاوه بر این عسل و آش دوغش نیز بسیار محبوب است. اردبیل به جز اینکه در تابستان مورد استقبال قرار می گیرد همچنین در نوروز نیز به علت داشتن یکی از نوروزهای دیدنی کهن، گردشگران بهاری را جذب خود می کند.

اردبیل از مکان های زیبای ایران است که بیش از 1500 اثر تاریخی و باستانی در کنار صدها فرصت چشمه گردی سرد و گرم دارد که این شهر را به یکی از پایتخت های پر رونق گردشگری تبدیل کرده است. در ادامه جنگل فندقلو نمین را به شما معرفی می کنیم.

جنگل فندقلو (Fandoqlu Forest) با وسعتی در حدود 85 هکتار در کنار روستای خانقاه سفلی شهرستان نمین (وجه تسمیه شهربه خاطر نمناک بودن محل) در ۲۵ کیلومتری اردبیل واقع شده‌ است. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه‌فرد جنگلی – مرتعی با جذابیتهای طبیعی متنوع، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد و به دلیل نزدیکی به شهر نمین ، همواره به‌ عنوان یک گردشگاه شناخته شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


با توجه به اینکه درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها در این جنگل روییده است، این منطقه فندق‌لو نامیده می‌شود. این جنگل در سطحی به طول تقریبی ۲۵ کیلومترمربع پراکنده‌ است و دارای درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل ، به، تمشک و توت فرنگی است.

جنگل فندقلو نمین
جنگل فندقلو نمین

این مکان به خاطر زیبایی ها و مناظر و جذابیت های طبیعی همچون گردنه حیران، استخر آب گرم، رستنگاه گل سوسن، گل چلچراغ و … معروف و مشهور است و مورد بازدید علاقمندان و گردشگران زیادی قرار می گیرد.

دیدنی ها

  • زیبایی های مسیر
جنگل فندقلو نمین
جنگل فندقلو نمین
  • دشت گل های بابونه

اگر دوست دارید درهای بهشت به روی تان باز شود و نهایت زیبایی را لمس کنید؛ بهار به اردبیل و جنگل فندقلو بیایید. از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد جلوه هایی از بهشت خدا بر روی زمین جاری می شود و دامن زمین با گل های سفید و زرد بابونه نقش تازه ای به خود می گیرد. دشت چند صد هکتاری بابونه با رنگ زیبای خود شما را مدهوش و نفس را در سینه تان حبس می کند.

  • تله کابین حیران-فندقلو

این تله کابین یکی از زیباترین خط های تله کابین ایران است. ایستگاه پایینی تله کابین حیران در نزدیکی گردنه معروف حیران قرار دارد و در مسیر خود وارد جنگل فندقلو می شود و شما را تا اوج زیبایی می برد. تله کابین حیران 30 کابین 6 نفره معمولی دارد و سه کابین ویژه VIP نیز با امکاناتی از قبیل صندلی های مبله چرمی، سیستم پخش موسیقی، یخچال با وسایل پذیرایی و شیشه های دودی از مسافران پذیرایی می کند.

جنگل فندقلو نمین
جنگل فندقلو نمین
  • پیست اسکی فندقلو
  • آب گرم میشه سویی

بهترین فصل سفر

بهترین فصل سفر به فندقلو بهار است. البته تابستان نیز به دلیل کوهستانی بودن منطقه و وجود پیست اسکی روی چمن از بهترین زمان ها برای سفر به فندقلوست. پاییز فندقلو نیز بسیار زیباست و گفته می شود اینجا در اصل دو بهار دارد، یکی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد و دیگری از مهر تا آبان، اما زمستان فندقلو بسیار سرد است و خیلی مناسب سفر نیست.

دسترسی

مسیرهای گوناگونی برای رفتن و لذت بردن از طبیعت این جنگل وجود دارد اما بهترین آن که آسفالت هم می‌باشد، سه راهی جادهاردبیل به شهر آستارا در نزدیکی شهر نمین است. در مسیر راه اردبیل به شهر آستارا و قبل از رسیدن به شهر نمین، تابلوی جنگل فندقلو دیده می‌شود. همچنین راه دیگری نیز برای رسیدن به این جنگل از جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران  وجود دارد که از داخل روستای گیلده میگذرد.

جنگل فندقلو نمین
جنگل فندقلو نمین

آدرس جنگل فندقلو نمین: استان اردبیل، شهرستان نمین، جنگل فندقلو

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨