جزیره زنگبار تانزانیا
جزیره زنگبار تانزانیا

جزیره زنگبار ، زیباترین جاذبه‌های گردشگری تانزانیا | zanzibar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره زنگبار تانزانیا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره زنگبار تانزانیا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

زنگبار که محلی‌ها به آن جزیره «آنگیجا» (Unguja) می گویند ، شهر قصه‌های سندباد، با مناظر طبیعی چشم‌نواز و حیرت‌انگیز و آثار تاریخی به جای مانده هندی، ایرانی و عربی، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تانزانیا محسوب می‌شود. در امتداد ساحل تانزانیا، می‌توانید مجموعه جزایر زنگبار با بیش از ۵۰ جزیره که بیشتر آنها بسیار تاریخی و مخلوطی از فرهنگ های مختلف هستند را مشاهده کنید.

آشناترین جزیره در اینجا، جزیره زنگبار است. جزایر بزرگتر در این مجموعه جزایر، با وجود منابع کشاورزی و گیاهی بسیار پرثمر و حاصلخیز هستند. بوی عطر خوب ادویه‌جات این جزایر پوشیده شده از مزرعه‌های کوچک را دربرگرفته و فضایی عجیب و مرموزی به وجود آورده است. ساحل‌های این جزایر معمولاً بسیار خیره کننده هستند و با شن‌های سفید پودر مانند و درختان خرما در گوشه و کنار آن پوشیده شده‌اند. آب دریای آن کم عمق و استوایی است، و صخره‌های آن برای غواصی و اسنورکلینگ بسیار مناسب است.جزیره زنگبار تانزانیا

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


زنگبار کجاست؟

زنگبار یا زنزیبار که در حقیقت از چند جزیره مختلف تشکیل شده است، متعلق به کشور تانزانیاست. کشور تانزانیا یک کشور آفریقایی است که دقیقا در شرق آفریقا قرار گرفته است. در این میان  یک جزیره اصلی وجود دارد که نام اصلیش جزیره اونگوجا است و در واقع شلوغ ترین جزیره این مجمع الجزایر تلقی می شود. خوب است این را بدانید که در این جزیره اصلی یک شهر به نام زنزیبار یا همان زنگبار وجود دارد. با این حساب باید بگوییم که در اکثر مواقع هر کسی درباره زنزیبار صحبت می کند، منظورش همین جزیره اصلی است، نه کل مجمع الجزایر. لازم به ذکر است که در مرکز شهر زنگبار یک منطقه تاریخی به نام شهر سنگی یا استون تاون هم وجود دارد که اتفاقا ثبت یونسکو هم شده است.جزیره زنگبار تانزانیا

چرا به این جزیره، زنگبار می‌گویند؟

شاید جالب باشد که بدانید زنگ در واقع واژه‌ای فارسی به معنی تیره است و بار به معنی ساحل و کرانه. در واقع ترکیب این دو زنگبار یعنی ساحل یا سرزمین سیاهان را تشکیل می‌دهد. این نام از سفر ماجراجویانه و تور ادونچر ایرانیان قدیم به این سرزمین آمده است که آن را کشف و برایش نام‌گذاری کرده‌اند.

زنگباری‌ها به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

زبان رسمی زنگباری‌ها سواحیلی، عربی و انگلیسی است البته بعضی از افراد محلی به زبان‌های عربی، فرانسوی و ایتالیایی نیز تسلط دارند. بنابراین با دانستن زبان انگلیسی در تور ادونچر و سفر ماجراجویانه به زنگبار می‌توانید با مردم و محلی‌ها ارتباط برقرار کنید.جزیره زنگبار تانزانیا

بهترین زمان سفر به زنزیبار تانزانیا چه زمانی است؟

مشخص است که اگر یک زمان درست را برای سفر به زنگبار تانزانیا انتخاب کنید، سفرتان رنگ و بوی بهتری به خودش می گیرد. در واقع اگر زمانی را برای این سفر انتخاب کنید که موقعیت برای استفاده از سواحل، طبیعت و تفریحات این جزیره مناسب باشد، تجربه تان از این سفر جذاب تر هم می شود. برای اینکه بهترین تجربه را از این سفر کسب کنید، بهتر است که از اواسط تیر تا اواسط مهر و همین طور از اواسط آذر تا اواسط اسفند به این جزیره سفر کنید تا هوای آفتابی و دلچسب این جزیره نصیبتان شود. این را هم بد نیست بدانید که هوای جزیره زنزیبار تانزانیا از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت بارانی می شود، اما با این حال حتی در این ماه ها هم جذابیت زیادی دارد.جزیره زنگبار تانزانیا

جاذبه‌های گردشگری زنگبار

شهر سنگی

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زنگبار که در تور تفریحی باید از آن دیدن کرد شهر سنگی است. این شهر در گذشته پایتخت و مقصد بسیاری از گردشگران در تور ادونچر و سفر ماجراجویانه شان بوده و اهمیت زیادی داشته. معماری و بافت فرهنگی شهر ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف است مانند اعراب، ایرانیان، هندی‌ها و اروپاییان است که در جزیره زندگی کرده‌اند. سال 2000 شهر سنگی جزو میراث یونسکو قرار گرفت و بیش از پیش بین گردشگران تور تفریحی مشهور شد.

در شهر سنگی بناهای متعددی وجود دارد که در تور تفریحی باید از آن بازدید کرد. فهرست این بناها از این قرار است:

  • برج و باروی قدیمی: این برج سنگی قرن هفدهم توسط عمانی‌ها ساخته شد تا شهر را در برابر تجاوز پرتغالی‌ها مصون کند. این برج مربعی شکل است و حیاط داخلی آن پس از گذشت چند قرن خاصیت دفاعی خود را از دست داده و تبدیل به مکانی فرهنگی برای بازدید در تور تفریحی شده است.

 

  • خانه شگفتی‌ها: این خانه که بیت‌العجیب هم مشهور است یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری زنگبار است. این بنا سال 1883 ساخته شده. این بنا در گذشته خانه سلطان بود و اولین بنا در زنگبار بود که الکتریسیته داشت و اولین بنای مجهز به آسانسور در شرق آفریقا هم بود. در حال حاضر هم این خانه موزه شده است.

 

  • قصر سلطان: قصر سلطان که با نام بیت‌الساحل هم شناخته می‌شود قصر دیگری است که محل زندگی خانواده سلطنتی بوده و اواخر قرن نوزده ساخه شده. این قصر درحال حاضر تبدیل به موزه و مقصد گردشگران در تور تفریحی شده و زندگی روزمره خانواده سلطنتی را به تصویر می‌کشد.

 

  • بازار سابق برده‌فروشان و کلیسای آنگلیکان فعلی: این کلیسا در قلب شهر سنگی توسط اسقف ادوارد استیر ساخته شده. جایی که در گذشته بازار برده‌فروشان بوده. کلیسا به افتخار پایان دوران برده‌داری ساخته شده. در این کلیسا موزه یادبود تاریخ برده‌داری ساخته شده و قسمت‌های مختلفی که برده‌ها در آن نگهداری می‌شدند، محل فروش آن‌ها، مجسمه‌هایی از برده‌ها و اطلاعات دیگری در این موزه وجود دارد. این کلیسا که از جاذبه‌های گردشگری زنگبار است ارزش تاریخی زیادی دارد.

جزیره زنگبار تانزانیا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)