دیدنی های قبرس جنوبی ، بخش اروپایی کشور قبرس

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی قبرس جنوبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی قبرس جنوبی صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کشور زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

قبرس کشوری جزیره‌ای در خاورمیانه است که در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته و محل تلاقی سه قاره‌ اروپا، آسیا و آفریقا است و پایتخت آن شهر نیکوزیا می‌باشد. بخش جنوبی و یونانی‌نشین قبرس به عنوان یک کشور مستقل توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و عضو اتحادیه اروپاست، ولی بخش شمالی (ترک‌نشین) جزیره قبرس فقط توسط ترکیه به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شده‌ است.

قبرس جنوبی (southern cyprus) عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع نیز می باشد. قبرس جنوبی چهلمین مقصد توریستی در جهان محسوب می‌شود و در سال بیش از ۳ میلیون نفر این کشور را برای بازدید انتخاب میکنند. این کشور دارنده بیشترین پرچم‌های آبی ساحلی در سطح دنیاست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نیکوزیای جنوبی پایتخت قبرس جنوبی محسوب می‌شود. جالب است بدانید که شهر نیکوزیا پیش از تقسیم بندی قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی نیز پایتخت کشور قبرس بوده و پس از تقسیم بندی لقب پایتخت دو تکه شده در دنیا را گرفته است. هم اکنون بخش شمالی شهر یعنی نیکوزیای شمالی، به عنوان پایتخت قبرس شمالی و بخش جنوبی شهر، یعنی نیکوزیای جنوبی به عنوان پایتخت قبرس جنوبی شناخته می شود.

شهرهای زیبا، سواحل آبی و تمیز، امکانات عالی و آب و هوای مدیترانه ای سفر به قبرس را بسیار محبوب کرده است. شهر لارناکا یکی از مقصدهای گردشگری در سفر به قبرس جنوبی است و از دید ایرانیان بهترین شهر برای گشت و گذار محسوب می‌شود. در ادامه با محبوب ترین شهرهای قبرس جنوبی و دیدنی های آنها آشنا می شویم.

شهر لیماسول
شهر لیماسول

دیدنی های قبرس جنوبی

شهر نیکوزیا – Nicosia

همانطور که گفتیم نیکوزیا، پایتخت قبرس، لقب پایتخت دو تکه شده در دنیا را گرفته است. زیرا پس از تقسیم بندی قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی، بخش شمالی آن به قبرس شمالی و نیکوزیای جنوبی به قبرس جنوبی تعلق گرفت. در خیابان‌های باریک این شهر، بناهای تاریخی فراوانی می‌بینید. نیکوزیا توسط دیوار ونیزی قرن شانزدهمی احاطه شده است و به عنوان پایتخت قبرس یکی از مقاصد اصلی گردشگری است.

از دلایل شهرت شهر قدیمی نیکوزیا، زندگی خیابانی پرجنب‌وجوش و شلوغ آن با طیف وسیعی از کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌هاست. گردشگران دوستدار تاریخ و فرهنگ، ممکن است چندین روز از زمان خود را برای گشت‌وگذار در خیابان‌های نیکوزیا و دیدن آثار تاریخی آن صرف کنند.

خیابان لدرا – Ledra Street Crossing Point

گذرگاه مرزی خیابان لدرا شاهراه اصلی خرید در نیکوزیای مرکزی به‌ شمار می‌رود و بخشی از آن زیر سلطه دولت قبرس شمالی و بخش دیگر تحت حکومت نیکوزیای جنوبی است. این منطقه محل سنگرهای خیابان لدرا بود، سنگرهایی که نمادی از تقسیم این شهر میان یونان و ترکیه به‌شمار می‌رفتند.

در سال 2008، این سنگرها حذف شدند و خیابان لدرا به یکی از ۶ گذرگاه مرزی بین قسمت‌های شمالی و جنوبی قبرس تبدیل شد. امروزه فروشگاه‌های متعددی، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اجناس لوکس گرفته تا خرده‌فروشی‌های آثار هنری و صنایع دستی و کافه رستوران های دنج و زیبا در این خیابان واقع شده‌اند.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

میدان و کلیسای فانرومنی – Faneromeni Square

اگر به دنبال فضایی پرهیاهو با انرژی پر جنب و جوش هستید، بدون شک میدان و کلیسای فانرومنی مکان مناسبی برای شماست. این میدان که یکی از میدان های اصلی شهر نیکوزیا و از دیدنی های آن به شمار می رود، بین خیابان‌های لدرا و اوناساگورو واقع شده است.

این میدان همیشه مملو از مردم محلی و گردشگرانی است که به دنبال لذت بردن از یک وعده غذایی، قهوه یا دسر در یکی از مکان‌های سنتی و مدرن هستند. در این میدان علاوه بر دیدن بافت تاریخی و قدیمی شهر، از گشت و گذار در کافه های دنج آن لذت خواهید برد.

جاهای دیدنی نیکوزیا

کلیسای جامع سنت جان – St. John’s Cathedral

کلیسای جامع سنت جان، اصلی ترین کلیسای قبرس در شهر نیکوزیا، پایتخت آن است. این کلیسا در قرن چهاردهم ساخته شد. اولین اشاره در مورد کلیسا در منابع تاریخی از قرن یازدهم آمده است. اسقف اعظم نیکیفوروس کلیسا را در قرن هفدهم بازسازی کرد.

در بالای ورودی غربی کلیسا یک تخته سنگ مرمر نصب شده بود. این تخته دارای تاریخ 30 آوریل 1662 است که نشان می دهد بازسازی کلیسا چه زمانی آغاز شده است. پس از بازسازی، کلیسا در سال 1720 به محل اقامت اسقف اعظم قبرس تبدیل شد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

موزه قبرس – Cyprus Museum

موزه‌ قبرس در شهر نیکوزیا شما را به سفری در دل تاریخ جزیره می‌برد. مجموعه‌های وسیع و ارزشمندی از آثار و صنایع دستی از دوران نوسنگی تا دوران بیزانس در این موزه به نمایش درآمده‌اند. اتاق اول شامل اشیای حفاری‌شده‌ و متعلق به دوران نوسنگی است که از میان آن‌ها می‌توان به تعداد زیادی تندیس سنگی اشاره کرد.

این موزه دارای 10 تالار است که هر کدام آثاری منحصر به فرد از جمله آثار عصر برنز، آثار مکشوف در منطقه‌ی باستانی کورایون، مجسمه ها، انواع تندیس ها از خدایان، سنگ قبرها، آثار مقبره های قدیمی، تندیس‌های سفالی و… را نمایش می دهند.

جاهای دیدنی نیکوزیا

شهر لیماسول – Limassol

لیماسول شهری در سواحل جنوبی قبرس و پایتخت ناحیه ای به همین نام است. لیماسول پس از نیکوزیا دومین منطقه شهری بزرگ در قبرس است. در سال 2014، لیماسول توسط تریپ ادوایزر به عنوان سومین مقصد آینده و در جهان در 10 مقصد برتر انتخابی گردشگران در فهرست صعود قرار گرفت.

این شهر همچنین در رتبه بندی جهانی کیفیت زندگی مرسر (2017) در رتبه 89 قرار دارد. این شهر یکی از مکان های دیدنی و زیبا در قبرس جنوبی است که در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ که توسط شبکه تحقیقاتی جهانی‌سازی منتشر شد، نیز به‌عنوان «شهر جهانی» طبقه‌بندی شد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

ساحل آفرودیت – Aphrodite Beach

ساحل آفرودیت با صخره‌های زیبا و دیدنی خود که محل تولد خدای اسطوره‌ای عشق، آفرودیت است، شناخته می‌شود. در سه قسمت از این ساحل آرام، صندلی‌های ساحلی، چترهای آفتابگیر و امکانات ورزش‌های آبی قرار دارند. دسترسی به این ساحل با پای پیاده، موتور و ماشین به‌راحتی امکان‌پذیر است.

از جمله تفریحات دیگر در این ساحل کروزسواری با قایق های کوچکی ایت که برای گردشگران فراهم شده اند و بازدیدکنندگان را به میان آب های زلال فیروزه ای با منظره صخره های بلند میبرند.

پارک آبی فاسوری واتر مانیا – Fasouri Watermania Waterpark

پارک آبی فاسوری واتر مانیا بزرگترین پارک آبی قبرس محسوب می‌شود که بین لیماسول و پافوس در فاسوری در فاصله یک رانندگی ۱۵ دقیقه ای از لیماسول قرار دارد.

فاسوری واتر مانیا مکانی فوق‌العاده برای خانواده ها و کودکان و خلق لحظاتی فراموش نشدنی است. این پارک آبی منطقه‌ای به وسعت حدود ۱۰ هکتار را پوشش می‌دهد و امکانات تفریحی عالی ای دارد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

قلعه‌ کلوسی – Kolossi Castle

قلعه‌ کلوسی با ابعادی کوچک و تجهیزاتی کامل، خارج از شهر لیماسول قرار دارد. قدمت این قلعه به قرن ۱۳ میلادی بازمی‌گردد و بعدها در قرن ۱۵ میلادی، به شکل امروزی‌اش بازسازی شد.

با جایگاهی مناسب، قلعه اشراف کاملی به خطوط ساحلی دارد و در ابتدا از آن به‌ عنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌شد. در قرون وسطا نیز قلعه کلوسی از اهمیت زیادی در زمینه‌های دفاعی و نظامی برخوردار بود.

روستای اومودوس – Omodos

یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین مکان هایی که می توانید در حین سفرتان به قبرس جنوبی از آن بازدید نمایید روستای اومودوس، در ناحیه لیماسول می باشد که با رفتن به آنجا می توانید خاطراتی به یادماندنی را بری خود رقم بزنید و عکس های بسیار خاص و زیبایی را نیز ثبت نمایید.

مردم ساکن در این روستا بسیار مهمان نواز و خونگرم می باشند و می توانید در کنار اقامت لذت بخشی که در آنجا خواهید داشت از کافه ها و رستوران های موجود در این روستا که غذاها، دسرها و انواع نوشیدنی های سنتی، لذیذ و خوشمزه ارائه می دهند نیز استفاده نمایید. از این روستا همچنین می توانید صنایع دستی و سوغاتی های سنتی بسیار زیبایی تهیه کنید.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

شهر باستانی کوریون – Ancient Kourion

شهر باستانی کوریون که با نام شهر باستانی کواریون نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و جالب توجه‌ترین‌های مناطق باستانی و آثار تاریخی قبرس در ناحیه لیماسول به‌ شمار می‌رود. با قدمتی که به دوران امپراتوری روم بازمی‌گردد، این منطقه در صخره‌هایی ساحلی با چشم‌انداز زیبایی از مناطق حومه و دریای مدیترانه جای گرفته است.

مهم‌ترین دیدنی‌های کوریون شامل تئاتر باستانی کوریون و خانه‌ استولیوس می‌باشد. کلیسای بیزانس با ستون‌های سقوط کرده و کف‌های موزاییک‌شده از دیگر جذابیت‌های این منطقه‌ی تاریخی است. نام این شهر باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

روستا و کوه های ترودوس – Troodos Mountains

این کوه های زیبا در قسمت جنوب غربی قبرس در ناحیه لیماسول واقع شده اند و با رفتن به آنجا و محوطه آن می توانید شاهد چشم انداز و منظره بسیار زیبایی باشید. در اطراف این کوه ها روستاها و مراکز دیدنی بسیاری وجود دارند که از آنها می توانید بازدید نمایید.

روستاهای ترودوس بی‌نهایت جذاب‌اند و معماری فولکلور و خیابان‌های سنگفرش‌شان خیره‌کننده است. همچنین می توانید از مغازه های سوغات، خوراکی و غذافروشی های اطراف نیز استفاده نمایید، البته بعد از اینکه از پیاده روی در اطراف این مکان زیبا و خاص با طبیعت بکرش خسته شدید.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

شهر لارناکا – Larnaca

لارناکا شهری در ساحل جنوب شرقی قبرس و پایتخت ناحیه ای به همین نام است. لارناکا سومین شهر بزرگ کشور پس از نیکوزیا و لیماسول است. شهر لارناکا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی قبرس است که به همین دلیل در میان گردشگران بسیار محبوب است.

این شهر به‌ خاطر ساحل درخت نخل‌اش که فینیکودس (Finikoudes Beach) نامیده می‌شود و همچنین ساحل مکنزی، کلیسای سنت لازاروس، تکه هالا سلطان، قنات کامرس و قلعه لارناکا شهرت دارد.

ساحل فینیکودس – Finikoudes Beach

ساحل فینیکودس یکی از سواحل اصلی شهر لارناکا می باشد. این ساحل همچنین به عنوان یکی از معروف ترین سواحل قبرس شناخته می شود.

ساحل زیبای فینیکودس به دلیل نزدیکی به مرکز شهر، نخل های بلند، شمار زیاد رستوران ها، کلاب ها و کافه ها و حال و هوای شلوغ و پرنشاط خود محبوب است و یکی از نقاط اصلی لارناکا برای بازدید و تفریح می باشد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

ساحل مکنزی – Mackenzie Beach

ساحل مکنزی در شهر زیبای لارناکا با سطحی هموار، مکانی مناسب برای خانواده‌ها و کودکان است. امکانات رفاهی مناسبی از جمله صندلی‌های ساحلی و چترهای آفتابگیر در این ساحل وجود دارد.

برخی از ورزش‌های آبی محبوب در مکنزی شامل جت اسکی، بادسواری و قایق‌‌رانی در این ساحل مهیا هستند. در نزدیکی ساحل نیز تعدادی رستوران و کافه برای استراحت قرار گرفته‌اند.

قلعه قرون وسطی لارناکا – Larnaka Medieval Castle

قلعه قرون وسطی لارناکا قلعه‌ای در سواحل جنوبی قبرس است و هدف از ساخت آن محافظت از سواحل جنوبی و شهر بندری لارناکا بود اما بعدها به توپخانه، زندان و موزه تبدیل شده است. در این قلعه شانس این را دارید تا به غیر از تماشای معماری قرون باستانی، از آثار هنری هم دیدن کنید و ساعاتی را در محوطه‌ای بگذرانید که انگار در زمان‌های گذشته جا‌مانده است.

با رفتن از قلعه لارناکا چشم‌انداز جذابی از ساحل و بخش قدیمی ترکی شهر را می‌بینید.‌ بخش شمالی قلعه یک ساختمان سنگی دو طبقه است که به شیوه ی عثمانی ساخته شده و یک کتیبه ی ترکی هم در بالای ورودی اصلی آن به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

کلیسای سنت لازاروس – Holy Church of Saint Lazarus

کلیسای سنت لازاروس در شهر لارناکا، از زیباترین و با قدمت‌ترین آثار تاریخی این شهر است که حتما در سفرتان به قبرس باید از این مجموعه‌ مذهبی قرن نهمی بازدید کنید. سنت لازاروس یکی از مشهورترین مکان‌های مذهبی مسیحیان است که گفته می‌شود بر مقبره‌ یکی از شخصیت‌های کتاب مقدس به نام لازاروس بتانی (Lazarus of Bethany) ساخته شده است.

کلیسای سنت لازاروس در بخش جنوبی قسمت تاریخی شهر لارناکا و در غرب ساحل فینیکودز (Finikoudes) و در میدان سنت لازاروس قرار دارد. برای رفتن به آنجا با اتوبوس می‌توانید به یکی از ایستگاه‌های مسیر فانارومنیز در نزدیکی کلیسا بروید. حتما از قلعه‌ میدان پی‌یر (Castle Square Pier) در نزدیکی کلیسا و همچنین تفریح‌گاه‌های نزدیک آن دیدن کنید.

خرابه های ام اس زنوبیا – MS Zenobia

کشتی سوئدی زنوبیا در سال 1980 هنگام نخستین سفرش در کنار ساحل قبرس کج شد و در نهایت بیرون بندر لارناکا واژگون شد. کشتی به آرامی غرق شد و در نهایت یک‌تکه و سالم به صورت کج در کنار بندر آرام گرفت. امروزه لاشۀ غرق‌شدۀ زنوبیا یکی از بهترین مکان‌های غواصی جهان به شمار می‌آید.

دسترسی آسان، جریان آب ملایم و دمای معتدل هر ساله 45000 غواص را به سمت لاشه کشتی می‌کشاند. اگرچه امکان گشت و گذار در بسیاری از اتاق‌های سالم و باز کشتی وجود دارد، از غواصان بی‌تجربه خواسته می‌شود که کاوش‌شان را به بیرون کشتی محدود کنند و از آن‌جا به نظاره زندگی دریایی با ماهی‌های گوناگونی مانند گروپر و باراکودا بنشینند.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

شهر پافوس – Paphos

پافوس یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی و گردگشری قبرس به شمار می رود که هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از گردشگران و توریست ها می باشد. در دوران باستان، دو مکان پافوس نامیده می شد: پافوس قدیم، که امروزه به نام کوکلیا شناخته می شود، و پافوس جدید.

شهر فعلی پافوس در سواحل مدیترانه، در حدود 50 کیلومتری غرب لیماسول قرار دارد که هر دو با بزرگراه A6 به هم متصل می شوند. این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مدیترانه ای است و ملایم ترین دما را در جزیره دارد. در سال 1980، پافوس به دلیل معماری باستانی، موزاییک ها و اهمیت مذهبی باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

ساحل کورال بی – Coral Bay

ساحل کورال بی یا ساحل خلیج مرجانی از جاهای دیدنی قبرس در ۱۱ کیلومتری شمال شهر پافوس است. شمال و جنوب ساحل کورال بی با صخره‌ها و غارهای دریایی زیبا و دیدنی، مشخص می‌شود. ساحل کورال بی خود به‌تنهایی یک ساحل هلالی شکل با ۶۰۰ متر طول است که ماسه‌های سفید و نرم سطح آن را پوشانده‌اند.

ساحل کورال بی دارای نشان آبی اتحادیه اروپا است؛ به این معنی که تمام استانداردها، قوانین و مقررات مورد نیاز که از سوی اتحادیه اروپا تعیین شده‌اند، در اینجا رعایت می‌شوند. هتل‌های پنج ستاره، رستوران‌های دنج و کافه‌های متنوع اطراف ساحل کورال بی محل خوبی برای یک اقامت دوست‌داشتنی و صرف غذا به نظر می‌رسند.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

پارک باستان‌شناسی پافوس – Paphos Archaeological Park

پارک باستان‌شناسی کاتو پافوس، واقع در جنوب‌غربی شهر پافوس، با صنایع دستی متعلق به عصر ماقبل‌تاریخ گنجینه‌ای باستان‌شناختی محسوب می‌شود. این گنجینه شامل یادمان‌های باستانی، ویلاها و مقبره‌های زیرزمینی می‌شود. باابهت‌ترین بخش این محوطه ویلاهای رومی است که حدود سدۀ سوم پس از میلاد ساخته شده‌اند.

خانه‌های باستانی با توجه به کف‌های موزائیک‌کاری‌شده محافظت‌شده‌ای نام‌گذاری شده‌اند. اودئون سالن تئاتری متعلق به سدۀ دوم است که به تازگی بازسازی شده است و در همان نزدیکی در آگورا قرار دارد. دژ سارانتا کولونز با ستون‌های گرانیتی، دیوار‌های ضخیم و برج‌های کنج که یادگاری از سدۀ هفتم است، بدون شک ارزش بازدید را دارد.

خانه‌ دیونیسوس – House of Dionysus

خانه‌ دیونیسوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پافوس است که به‌ خاطر مجموعه‌ شگفت‌انگیزی از کف‌پوش‌های موزاییکی باستانی شهرت دارد. این کف‌پوش‌ها به دلیل رنگ‌های زنده‌ای که دارند و آسیب کمی که دیده‌اند، بسیار مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و معماری قرار گرفته‌اند.

یکی از شناخته ‌شده‌‌ترین موزاییک‌‌ها در بخش پشتی خانه یافت شده است و در آن ماجرای بازگردانده شدن گانومده به المپوس توسط یک عقاب روایت می‌شود. مشهورترین موزاییک‌کاری نیز به ماجرای فتح و پیروزی دیونیسوس و سواری او بر روی ارابه خدایان که توسط یوزپلنگ‌ها کشیده می‌شود، اشاره دارد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

مقبره پادشاهان – Tombs of the Kings

مقبره‌ پادشاهان از مکان‌های دیدنی قبرس و بخشی از پارک باستان‌شناسی کاتو پافوس است. کاتو پافوس یکی از مهم‌ترین محوطه‌های باستان‌شناسی قبرس است که نامش از سال 1980 در فهرست میراث‌های جهانی یونسکو ثبت شده است. این مقبره‌ها بر روی صخره‌های محکم حکاکی و با ستون‌های دوریک تزئین شده‌اند.

اگرچه این محوطه به مقبرۀ پادشاهان معروف است، اما هیچ پادشاه یا مقام سلطنتی‌ای در این مکان مدفون نیست. این مکان آرامگاه ابدی اشراف بطلمیوسی و مقامات رسمی بلندپایه است. این مقبره‌ها عمیقا تحت‌تأثیر سنت مصر باستان قرار دارند. چشمگیرترین مقبره آرامگاه شماره 3 است که دهلیزی باز در زیرزمین دارد و ستون‌ها گرداگردش را فراگرفته‌اند.

شبه جزیره آکاماس – Akamas Peninsula

آکاماس در بخش غربی قبرس قرار دارد و یکی از خلوت‌ترین مناطق جزیره است. در این منطقه هیچ جاده‌ی آسفالتی دیده نمی‌شود و مکانی دنج برای علاقمندان به سکوت و آرامش است.

حیات‌ وحش فوق‌العاده‌ آکاماس شامل ۱۶۸ گونه متنوع از پرندگان، ۲۰ گونه از خزندگان، ۱۶ گونه از پروانه‌ها و ۱۲ گونه از پستانداران می‌شود. همچنین این منطقه برای ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، گلف و پیاده روی گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌رود.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

باغ وحش پافوس – Paphos Zoo

باغ وحش پافوس ابتدا به عنوان مکان شخصی آقای کریستوفور برای نشان دادن مجموعه پرندگانش تاسیس شد تا از این طریق هم مجموعه زیبای پرندگان را به مردم نشان دهد و هم مردم محلی را در مورد اهمیت مراقبت و حفظ حیات وحش آموزش دهد. این باغ وحش در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد.

باغ وحش پافوس بزرگ‌ترین باغ وحش در قبرس است، که دارای یک محیط طبیعی باشکوه با مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع است و دارای انواع مختلف پرندگان، زرافه، میمو‌ن ها، مرجان‌ها، تمساح، کنگو، دیوارهای آلبینو، موفلون، شیر سفید، ببر و بسیاری از حیوانات از نقاط مختلف دنیاست.

صومعه کیکوس – Kykos Monastery

صومعۀ کیکوس در غرب شهر غیرساحلی پدولاس قرار دارد. این صومعه مجموعه بیزانسی باشکوهی است که در اواخر سده یازدهم بنا شد. اگرچه تمام سازه‌های اصلی در آتش از بین رفتند، بازسازی سخاوتمندانه‌ای با صرف سرمایه هنگفت در سال 1831 شروع شد تا صومعه را به شکوه و جلال اولیه‌اش بازگرداند.

هر بنا، به‌ویژه کلیسای کوچک، تزئینات فراوان و چشمگیری به سبک ارتدوکس یونانی دارد و دیوارنگاره‌های زیبا دیوارها، فضاهای داخلی و خارجی را می‌پوشاند. ارزشمندترین اثر هنری در ثروتمندترین صومعۀ قبرس، پرتره مریم باکره است که تصور می‌شود به دست سن لوک نقاشی شده باشد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

تفرجگاه توریستی آیا ناپا -Ayia Napa

اگر هوس شب‌زنده‌داری به سرتان زده است، تفرجگاه آیا ناپا بهترین گزینه برای این هدف است. در این تفرجگاه کلاب ها و کافه های بسیاری وجود دارد که تا صبح باز هستند. موسیقی زنده و نوشیدنی‌های معرکه جوانان زیادی را به این محل می‌کشاند. در طول روز هم می‌توانید از سواحل شگفت‌انگیز آیا ناپا مثل ساحل نیسی (Nissi)، ساحل ماکرونیسوس (Makronissos) و خلیج یونانی دیدن کنید.

اگر اهل تاریخ و فرهنگ محلی هستید، زمانی هم به بازدید از صومعه قرن شانزدهمی آیا ناپا و موزه تالاسا (Thalassa) اختصاص دهید. موزه‌ی تالاسا مجموعه‌ای منحصربه‌فرد است که اهمیت دریا در توسعه این منطقه را برای بازدیدکنندگان شرح می‌دهد.

ساحل نیسی – Nissi

ساحل نیسی مسیر زیبا و باریکی از شن سفید در آیا ناپا است که با چند پیچ و خم به دریای فیروزه‌ای می‌رسد. ساحل نیسی مشهورترین باریکۀ شنی قبرس است. آب در خط ساحلی بسیار کم‌عمق است و خلیج نیز در کل بسیار آرام است. به همین دلیل نیسی برای خانواده‌های با فرزندان خردسال فوق‌العاده است.

ساحل نیسی در فاصله 3/3 کیلومتری از غرب تفرجگاه توریستی آیا ناپا قرار دارد. این ساحل 600 متری یکی از مشهورترین سواحل این منطقه است که با ترکیب فریبندۀ ساحل زیبا، موسیقی، بار و مهمانی در ساحل، انبوه گردشگران را به خود جذب می‌کند.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی

کیپ گرکو – Cape Greco

حتی در امتداد ساحل جنوبی شلوغ و پرهمهمه قبرس هم منطقه‌هایی هستند که در آن‌ها به دور از جمعیت می‌توانید به آرامش برسید. کیپ گرکو پارک ملی ساحلی صخره‌ای و ناهمواری است که مسیرهای پیاده‌روی متعددی در آن وجود دارد و از شرق پاتوق توریستی آیا ناپا شروع می‌شود.

طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی با پیچ و خم‌های فراوان از میان پرتگاهی صخره‌ای می‌گذرد و پلکانی دارد که به بالای صخره منتهی می‌شود. از فراز صخره می‌توانید برای شنا در کنار غارهای دریایی شیرجه بزنید. تنوع شگفت‌انگیزی از گل‌های محلی در این پارک به چشم می‌خورد. یکی از زیباترین این گل‌ها ارکیده‌های وحشی بومی قبرس است که در اوایل بهار شکوفه می‌دهند.

تفرجگاه ساحلی پروتاراس –  Protaras

تفرجگاه ساحلی پروتاراس یک شهر توریستی است در قبرس است. از پروتاراس به عنوان “سرزمین آسیاب های بادی” نیز یاد می شود که کیفیت نوستالژیک گذشته را حفظ می کند. پروتاراس دارای آب های زلال و آبی و سواحل شنی است که شناخته شده ترین آنها خلیج درخت انجیر است. همچنین پروتاراس یک مقصد غواصی محبوب است.

این منطقه به یک تفرجگاه ساحلی مدرن با ده ها هتل با ظرفیت بالا، هتل آپارتمان، ویلا، رستوران، میخانه و امکانات دیگر است. از آنجایی که این منطقه ساکت‌تر از آیا ناپا است و کلاب های کمتری دارد، برای گردشگری خانوادگی در قبرس شهرت دارد. منطقه کیپ گرکو 10 دقیقه با ماشین از مرکز پروتاراس فاصله دارد.

جاهای دیدنی قبرس جنوبی
جاهای دیدنی قبرس جنوبی



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨