جاهای دیدنی بردسیر

جاذبه های دیدنی و تاریخی بردسیر | Bardsir

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بردسیر

بَرْدْسیر یکی از شهرهای استان کرمان و مرکز شهرستان بردسیر است. این شهر در فاصله ۶۵ کیلومتری کرمان واقع شده‌است.آب و هوای شهر بردسیر معتدل است. به گونه‌ای که شهر بردسیر تابستان‌های خنک و ملایم و زمستان‌های سرد و برفی دارد.بردسیر که از آن به مشیز نیز یاد می‌شود، دارای سابقهٔ تاریخی قابل توجهی بوده و قدمت تاریخی آن به قبل از ساسانیان می‌رسد. این منطقه از اولین مکان‌هایی است که زندگی اجتماعی در آن شکل گرفته‌است و بهترین دلیل بر این مدعا، وجود آثار و بناهای تاریخی زیاد چون:پیرجارسوز، برج نگار، برج تاریخی قلعه ارگ بردسیر، تل ابلیس و… است.در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با جاهای دیدنی بردسیر بیشتر آشنا شوید.

ارگ بردسیر

ارگ بردسیر یکی از معروف ترین جاذبه های بردسیر می باشد که در مرکز شهر و روبروی مسجد جامع، که خود آن نیز از آثار قدیمی است، قرار دارد. مساحت ارگ بیشتر از ۲۳۰۰ مترمربع است که بطور میانگین هشت متر بالاتر از سطح خیابان است. قدمت این ارگ به بیش از ۳۰۰ سال قبل می رسد.

جاهای دیدنی بردسیر
جاهای دیدنی بردسیر

مسجد جامع بردسیر

به گفته حمدالله مستوفی در عهد عمربن عبدالعزیز ساخته شد و نام آن مسجد عتیق بود. این مسجد که سابقه بسیاری دارد، امروزه از بین رفته و تنها بخشی از آن برجای مانده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی بردسیر
جاهای دیدنی بردسیر

قلعه دیو

قلعه دیو مربوط به دوره ی هخامنشیان است . این قلعه که با کمک از کوه کنار خود تشکیل شده است احتمالا از این ارتفاع بلندتر بوده ،که به مرور زمان تخریب شده است. اجزا تشکیل دهنده آن سنگ های بسیار بزرگی است. و به گفته افراد محلی علت اینکه نمای دور این قلعه با کوه کنارش شکلی خاص تشکیل میدهد معروف به قلعه دیو شده است.

جاهای دیدنی بردسیر
جاهای دیدنی بردسیر

پیرجارسوز

تاریخ ساخت این بنا مربوط به قرن هشتم هجری قمری است و در بردسیر و در ۴۳ کیلومتری کرمان قرار دارد. این مقبره دارای گنبد دو پوشة آجری و پلان مربع شکل می باشد. دردرون بنا تزئینات گچ بری مقرنس کاری و خطوط کوفی دیده می شود. اصل بنا سه طبقه شاخته شده و نمای کلی آن آجر است.

جاهای دیدنی بردسیر

دریاچه سد ترشاب

دریاچه تُرشاب یکی از دریاچه‌های استان کرمان است که در ۱۳ کیلومتری جنوب شهرستان بردسیر و در نزدیکی روستای ترشاب قرار دارد. این دریاچه فصلی از ذوب برف‌های ارتفاعات و همچنین رودخانه فصلی آب بخشا تغذیه شده و در فصول گرم سال خشک می‌شود. وسعت این دریاچه بر اساس میزان آب‌گیری آن متفاوت است و به طور متوسط عمق آن به ۵۰ سانتی‌متر نمی‌رسد. آب این دریاچه شور و غیرقابل استفاده است.

جاهای دیدنی بردسیر
جاهای دیدنی بردسیر

آبشار هجین

آبشار هجین در استان کرمان واقع است. در بخش شمالی شهر بردسیر و در میان دشت همواری که روستاهای هجین، ملک آباد، خالق آباد وآبادی های دیگری که حاشیه رودخانه هجین شکل گرفته اند؛ چشم اندازهای زیبایی از باغ ها و پوشش سبز درختان وحشی به وجود آمده که جریان آب رودخانه، بر طراوت و جلوه های آن افزودهاست.این رودخانه به سمت کبوترخان و جاده کرمان-رفسنجان ادامه می یابد. محدوده و بستر آبشار هجین را تخته سنگ های پهن در بر گرفته اند و جریان رودخانه با ارتفاعی حدود ۶متر، به حوضچه ای که در بر کف سخت زمین حاصل آمده، فرو می ریزد. پوشش درخت ها و درختچه ها به خصوص «سرخگزها» بر زیبایی های این محدوده می افزاید.

جاهای دیدنی بردسیر
جاهای دیدنی بردسیر

رودخانه چاری

این رودخانه از ارتفاعات شیرینک چهارطاق سرچشمه می‌گیرد و در شهرستان بردسیر جریان می‌یابد و در نهایت به دشت باغین می‌ریزد. این رودخانه در اواخر زمستان و اوایل بهار طغیان می‌کند ولی در بیشتر سال‌ها در تابستان بی‌آب می‌شود.

جاهای دیدنی بردسیر
جاهای دیدنی بردسیر



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)