دیدنی های آندورا ، کشوری کوچک در اروپای غربی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی آندورا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی آندورا صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کشور کوچک در ادامه با ما همراه باشید.

آندورا (Andorra) با نام رسمی شاهزاده‌نشین آندورا کشوری کوچک، مستقل و محصور در خشکی واقع در اروپای غربی است. این کشور در کوه‌های پیرنه از غرب با اسپانیا و از شرق با فرانسه مرز مشترک دارد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن آندورا لا ولا است.

پایتخت آندورا مرتفع‌ترین پایتخت اروپا و در کوچکی ششمین کشور اروپاست. آندورا کشوری است شکوفا و مرفه که عمده درآمدش از گردشگری است. سالانه بیش از ده میلیون نفر از این کشور مناسب اسکی و ورزش های زمستانی دیدن می‌کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کشور آندورا که به سرزمین دره ها هم شهرت دارد، به قدری کوچک است که در نقشه کره زمین، به سختی دیده می شود. حتی در نقشه اروپا هم، این کشور به اندازه یک شهر کوچک نمایش داده شده است. با این حال همین کشور کوچک، یک کشور توریستی است و از نظر اقتصادی، پیشرفت چشمگیری داشته است.

کوهستان های آندورا دارای مراکز اسکی هستند و سالانه ۵۰۰٬۰۰۰ نفر را به سوی خود جلب می‌کنند. جالب است بدانید که کشور آندورا فرودگاه ندارد. برای بسیاری از افراد، جاذبه اصلی کشور آندورا، پایتخت آن یعنی شهر آندورا لا ولا است اما این کشور دارای جاذبه های متعددی است. در ادامه با دیدنی های آندورا و شهرهای آن آشنا می شویم.

جاهای دیدنی آندورا

شهر آندورا لا ولا – Andorra la Vella

آندورا لا ولا پایتخت کشور آندوراست که در ارتفاعات شرقی پیرنه واقع شده است و شلوغ‌ترین جاذبه گردشگری این کشور کوچک به شمار می‌رود. خیابان اصلی این شهر مملو از مغازه هایی است که از سوغاتی ها گرفته تا هنرهای محلی و صنایع دستی و کالاهای لوکس می فروشند. این خیابان همچنین دارای بسیاری از گالری های زیبا، کافه ها و رستوران ها و همچنین هتل های عالی است.

از دیگر کارهای جالب تفریحی در شهر آندورا لا ولا می توان به گشت و گذار در Plaça del Poble ،میدان عمومی شهر اشاره کرد که مناظر بسیار زیبایی را ارائه می دهد. در بازدید از این شهر حتما از کلیسای Sant Esteve متعلق به قرن 12 با چوب های تراش خورده دیدن کنید.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

کلیسای سنت استیو آندورا – St. Esteve of Andorra Church

کلیسای سنت استیو آندورا یک کلیسای تاریخی در پایتخت این کشور، یعنی شهر آندورا لا ولا است. این کلیسا یک ملک میراثی است که در میراث فرهنگی آندورا ثبت شده است. کلیسای سنت استیو در قرن 11-12 ساخته شده و سپس در قرن 20 مرمت شد.

کلیسای سنت استیو در محله قدیمی آندورا لاو لا و در کنار ساختمان پارلمان قرار دارد. این کلیسا یکی از جاذبه های دیدنی و شاخص پایتخت محسوب می شود.

خانه لاکاسا د لا وال – LaCasa de la Vall

خانه لاکاسا د لا وال، یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی در شهر آندورا لا ولا به شمار می‌رود. این خانه تاریخی در سال 1580 میلادی ساخته شده و اکنون محل استقرار دولت محسوب می‌شود. این خانه برای نشانه‌های مزین خود و همچنین دیگر نشانه‌های تاریخی از حاکمان قبلی این کشور، اهمیت دارد.

تورهای کوتاه مدتی در داخل این خانه تاریخی برگزار می‌شود که در آن، می‌توان نقاشی‌های دیواری قرن شانزدهمی داخل آن را مشاهده کرد. اسناد تاریخی در مورد گذشته این کشور نیز در داخل این خانه قرار دارد.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

شهر لس اسکالدز – Les Escaldes

منطقه شهری لس اسکالدز، تنها چند دقیقه از پایتخت آندورا یعنی شهر لاو لا فاصله دارد و بسیار نزدیک به هم هستند. این شهر به خاطر داشتن چشمه های آب گرم مطرح خود که دمای بین 22 تا 66 درجه را دارد، معروف است.  قدمت این چشمه ها به دوران رومیان نیز باز می گردد.

در شهر لس اسکالدز، می توانید به پل تاریخی “پنت دلس اسکالز” سر بزنید و یا به موزه “ویلیادومت” که آثار مجسمه سازی هنرمندان را در خود جای داده است، بروید و البته به مهمترین مکان تفریحی منطقه یعنی آبگرم کالدیا بروید!

مجموعه آبگرم کالدیا – Caldea Spa

مجموعه آبگرم بزرگ کالدیا در لس اسکالدز در نزدیکی آندورا لا ولا قرار گرفته است و بزرگترین آبگرم در کل قاره اروپا به شمار می‌رود. این مجموعه آبگرم دارای برج هرمی شکل و شیشه‌ای است که آسمان شهر آندورا لا ولا را زیباتر کرده است. این مجموعه دارای مساحتی بیش از شش هزار متر مربع است که شامل مناطق درمانی و سرگرمی‌های آبی است.

مهمانان در این مجموعه می‌توانند از چندین تالاب، چه داخلی و چه بیرونی، استفاده کنند. سونا و جکوزی‌های زیادی در این مجموعه وجود دارد. مجموعه آبگرم کالدیا دارای تعدادی منطقه آبگرم خاص است که دارای حمام‌های ایندو-رومی، آبشار، تخته سنگ‌های مرمر گرم و حتی استخر گریپ فروت است.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

پیست اسکی والنورد – Vallnord ski resort

یکی از محبوب‌ترین مقاصد ورزش‌های زمستانی در کوهستان‌های پیرنه، والنورد است. این مکان، اسکی بازان و اسنوبورد سواران را از سرتاسر اروپا به خود جذب می‌کند. این پیست اسکی در بخش شمالی کشور آندورا قرار گرفته است و دارای قله‌ای است که ارتفاع آن به بیش از 2625 متر می‌رسد.

والنورد سه پیست اسکی منحصربه‌فرد را در خود جای داده است که شامل آرکالیس، پال و آرینسال است. این سه پیست اسکی ناحیه‌های بسیار گسترده‌ای را برای اسکی‌بازان فراهم می‌آورد. پیست اسکی آرکالیس، بیشتر مخصوص افراد حرفه‌ای است. این مکان، دارای مدرسه اسکی است که مناسب خانواده‌ها می باشد.

شهر انکمپ – Encamp

اگر قصد اسکی کردن و ورزش‌ های برفی را دارید، بهتر است به این شهر بروید که چند پیست اسکی خیلی معروف در آن قرار دارد. مرکز شهر انکمپ نیز یکی از زیباترین مناطق است که رودخانه Valira d’Orient از آن عبور می کند و ساختمانهای قدیمی آن اکنون به عنوان فروشگاه، کافه و رستوران استفاده می شوند.

این شهر با یک تله کابین که مستقیما آن را به دامنه های Grau Roig و Pas de la Casa متصل می کند، به یکی از مهمترین مراکز اسکی کشور تبدیل شده است. از دیدنی های مهم دیگر موزه ملی اتومبیل است که در این شهر واقع شده است.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

موزه ملی اتومبیل آندورا – National Automobile Museum

این موزه ملی در مرکز آندورا و در شهر انکمپ واقع شده است. رودخانه والیرا دویورت از آن عبور می کند و ساختمان های قدیمی آن اکنون تبدیل به فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها شده است.

این موزه با نمایش های متعدد خود از اتومبیل های کلاسیک از جمله ماشین بخار، موتورسیکلت های عتیقه، دوچرخه و… بسیار دیدنی است. در این موزه، انوع اتومبیل های کلاسیک و عتیقه وجود دارند که از سال 1885 جمع آوری شده اند.

شهر کانیلو – Canillo 

کانیلو یکی از شهرهای آندورا است که با پناهگاه و کلیسای کوچک بانوی مریتکسل، قدیس حامی آندورا، شناخته شده و مرکز مذهبی آندورا در نظر گرفته می‌شود. این منطقه با وجود داشتن توریست های زیاد، هنوز بسیاری از ویژگی های دامی و کشاورزی را حفظ کرده است.

از دیدنی های این منطقه کلیسای مریتکسل، دریاچه استانیز د جوکلار (Estanys de Juclar)، پیست اسکی Soldeu، کلیسای سنت جوآن د کاسلس، منظرگاه میرادور رک دل کوئر، طبیعت زیبا و بکر و… است که باعث می شود بازدید از این منطقه زیبا ارزش داشته باشد.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

کلیسای بانوی مریتکسل – Basílica Santuario de Nuestra Señora de Meritxell

بانوی مریتکسل در واقع یک مجسمه کاتولیک رومی است که نمایشی از مریم مقدس را به تصویر می کشد و میزبان جشنواره بزرگی است که از 1873 در روز تعطیلات ملی آندورا در 8 سپتامبر برگزار می شود. مجسمه اصلی مربوط به قرن 12 است و کلیسایی که این مجسمه در آن قرار داشت در سپتامبر 1972 سوخت و نابود شد.

گفته می شود این ماکت که از چوب تراشیده شده و فقط 33 اینچ ارتفاع دارد تقریبا شبیه به نمونه اولیه است و می توان آن را به همراه سایر آثار در حرم مقدس کلیسا مشاهده کرد. در بازدید خود حياط باشکوه و طاق نمايان آن را نيز حتما تماشا کنيد. 

کلیسای سنت جوآن د کاسلس – Sant Joan de Caselles Church

در فاصله اندکی از شمال شهر تماشایی کانیلو، کلیسای سنت جوآن د کاسلس قرار گرفته است. این کلیسا به عنوان یکی از بهترین کلیساهای سبک رومی در این کشور شناخته می‌شود. قدمت این بنای سنگی ساخته شده به قرن یازدهم میلادی باز می‌گردد و شامل ویژگی‌های جالب توجه بسیاری است.

برخی از قابل توجه‌ترین این ویژگی‌ها شامل دکوراسیون ورودی آن با نقاشی‌های دیواری است. یکی دیگر از بخش‌های دیدنی دیگر کلیسا، کلیسای کاتولیکی است که به خوبی حفظ شده است.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

شهر اوردینو – Ordino

یکی از مقاصد اصلی گردشگری در دره زیبای والیرا دل نورد در کشور آندورا، شهر کوچکی به نام اوردینو است. این شهر در بالای کوهستان کاسامانیا قرار گرفته است. کسانی که علاقه به عکاسی دارند، این شهر را بهترین و زیباترین مکان برای عکاسی در کشور آندورا می‌دانند.

علاوه بر خیابان‌های آرام، فروشگاه‌های عجیب، هتل‌های جالب و کلیساهای قدیمی، این شهر دارای عمارتی تاریخی به نام کاسا دآرنی پلاندولیت است. این سازه تاریخی بسیار مهم در سال 1633 میلادی ساخته شده است و علاوه بر داشتن کتابخانه و اتاق موسیقی، دارای کلیسای خصوصی و نانوایی است.

منظرگاه میرادور رک دل کوئر – Mirador Roc del Quer

این منظرگاه در جاده ای فرعی نزدیک شهر اوردینو یکی از آن مکان‌هایی است که هرگز فراموش نمی‌شود. این مکان نه تنها منظره‌هایی را ارائه می‌کند که برای همیشه در حافظه فرد حک می‌شود، بلکه تجربه منحصربه‌فردی از معلق ماندن در هوای احاطه شده توسط شکوه و عظمت کوه‌های پیرنه را ارائه می‌دهد.

جای تعجب نیست که این مکان در حال حاضر به یکی از مشهورترین جاذبه های Canillo تبدیل شده است. سکوی معلق با صفحات شیشه‌ای در کف و چشم‌اندازی از قله‌های کوه، دره‌ها و روستاها، مکانی بی‌نظیر برای دیدن عظمت کشور کوچک آندوراست. این جاذبه برای همه باز است.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

موزه پوستال – Museo postal de Andorra

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شهر اوردینو که باید به هنگام حضورتان در این شهر از آن دیدن کنید، موزه پوستال است. این موزه به بررسی و نمایش رشد و توسعه سرویس پستی کشور آندورا می‌پردازد که شامل تحویل اولین ابزار اسکی در این کشور می‌شود.

بخش‌های دیگری از این موزه، به نحوه ساخت تمبرها می‎پردازد. علاوه بر این، مجموعه نادری از تمبرها شامل بیش از پنجاه هزار تمبر آندوریایی در درون این موزه وجود دارد. تورهای مختلفی در این موزه برگزار می‌شوند که شما را با تاریخ پست در کشور آندورا آشنا می‌کنند.

دهکده لا کورتینادا  – La Cortinada

دهکده لا کورتینادا در اوردینو که توسط چمنزارها و کوه های ناهموار احاطه شده است، کلیسای دوست داشتنی قرن 12 سنت مارت ماری د لا کورتینادا را در خود جا داده است.

این عبادتگاه قرون وسطایی که به خوبی حفظ شده است به دلیل نقاشی های دیواری رومانسک، قابل توجه است. طبیعت این دهکده نیز بسیار زیباست و از دیدنی های آن به شمار می رود.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا

کلیسای سانتا کلومه – Church of Santa Coloma d’Andorra

کلیسای سانتا کلومه قدیمی ترین کلیسای کشور آندورا است که در جاده آندورا به اسپانیا در روستای کوچکی از سانتا کلومه واقع شده است. طراحی خاص برج کنار کلیسا آن را با تمام کلیساهای این کشور متفاوت می سازد.

در درون کلیسا نقاشی های پر زرق و برق قرون وسطایی چون نقاشی های مازاربی را شامل می شود و به زیبایی های تاریخی آن می افزاید. این کلیسا از جاذبه های شاخص آندورا به حساب می آید.

دره مادریو پرافیتا کلارور – Madriu-Perafita-Claror Valley

این دره وسیع یکی از جاذبه های زیبا و دیدنی که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است می باشد. این منطقه به عنوان قلب آندورا نیز شناخته می شود و از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. دره یخچالی این منطقه دارای گونه های مهمی از گیاهان و پرندگان است.

این منطقه یک پناهگاه بسیار ارزشمند در کشور آندورا می باشد. شما می توانید در این دره تفریح و گشت و گذار داشته باشید و همچنین امکان این را دارید که اسب سواری کنید و لذت ببرید.

جاهای دیدنی آندورا
جاهای دیدنی آندورا



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨