جاهای تفریحی کیش
جاهای تفریحی کیش

جاهای تفریحی کیش { لیست بهترین و لاکچری ترین مکانها }

جزیره کیش دارای جاذبه های گردشگری زیادی می‌باشد و قرار گرفتن در قلب خلیج فارس آن را برای افراد زیادی جذاب می‌کند. گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند می‌توانند از کافه ها، رستوران ها، تفریحات آبی و کشتی های تفریحی موجود در این جزیره استفاده کنند که در ادامه در مورد بهترین جاهای تفریحی کیش و هر کدام از این موارد توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

کافه گردی در بهترین کافه های کیش

جزیره کیش کافه های دلنشینی دارد که می‌توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند. کافه های دامون، دیاکو، ترنج و بوم لانژ تنها تعدادی از کافه های بیشمار جزیره کیش می‌باشند که می‌توانید برای لذت بردن از یک کافه با منظره دریایی به آنها مراجعه کنید.

جاهای تفریحی کیش
جاهای تفریحی کیش

بهترین کافه های جزیره کیش

جزیره کیش دارای کافه ها و کافه رستوران های مختلفی می‌باشد که این مجموعه ها می‌توانند متناسب با سلیقه افراد مختلفی باشند که به این جزیره سفر می‌کنند. برخی از بهترین کافه های این جزیره عبارتند از:

کافه دامون

یکی از دلایلی که می‌تواند محبوبیت این کافه را از سایر کافه های جزیره کیش بیشتر کند وجود مراکز خرید در اطراف این کافه است. کافه دامون به دلیل داشتن فضایی بزرگ حتی می‌تواند برای برگزاری مراسماتی مثل تولد هم مناسب باشد. از دیگر ویژگی های مثبت این مجموعه می‌توان به اینترنت رایگان، پارکینگ جادار و کیفیت بالای سرویس دهی اشاره کرد.

  • آدرس: جزیره کیش مرکز خرید دامون طبقه دوم کافه دامون

کافه دیاکو

کافه دیاکو دارای محیطی دلنشین و سرویس دهی ۲۴ ساعته است که ممکن است قیمت اقلام منوی آن کمی بالا باشند اما در صورتی که کیفیت برای شما اهمیت دارد می‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. یکی دیگر از موارد قابل توجه قبل از انتخاب این کافه این است که دارای موسیقی زنده می‌باشد و به همین دلیل مبلغی را به عنوان ورودی باید بپردازید.

  • آدرس: جزیره کیش روبه روی برج میکا طبقه بالای پلاژ آقایان کافه دیاکو

کافه باس مارین

یکی از کافه های متفاوت جزیره کیش که دارای فضایی دنج و خودمانی می‌باشد کافه باس مارین است. این کافه برخلاف بسیاری دیگر از کافه های جزیره کیش دارای فضای مجلل و تشریفاتی نیست و می‌تواند احساس راحتی بیشتری را به مراجعه کنندگان القا کند.

  • آدرس: جزیره کیش انتهای خیابان مرجان ۹ کافه باس مارین

کافه رستوران بوم لانژ

کافه رستوران بوم لانژ در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در جزیره کیش تاسیس شده است و دارای منظره ای رو به ساحل کیبل اسکی می‌باشد. در صورتی که از کافه های مدرن و شیک لذت می‌برید، این مجموعه می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • آدرس: جزیره کیش طبقه دوم پارسیس مال کافه رستوران بوم لانژ

در جدول زیر به صورت خلاصه، کافه های شبانه روزی، بهترین کافه های ساحلی و کافه های کیش با موزیک زنده آورده شده است.

کافه های شبانه روزی کیش دامون، دیاکو، فرآتی
بهترین کافه های ساحلی کیش ترنج، باس مارین، طهرون، کافه رستوران بوم لانژ، مارینا و دیاکو
کافه های کیش با موزیک زنده بوم لانژ، دامون و دیاکو

 شکم گردی در بهترین رستوانهای کیش

مناطقی مثل که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند معمولا رستوران های باکیفیت زیادی را دارند که جزیره کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. به رستوران هایی مثل میرمهنا، کوه نور، فودلند و تونی فروتی می‌توان به چند مورد از رستوران های این جزیره اشاره کرد. این رستوران ها با محیط های وسیع و سرویس دهی بی نظیر می‌توانند توجه هر گردشگری را به خود جلب کنند.

جاهای تفریحی کیش
جاهای تفریحی کیش

بهترین رستوران های جزیره کیش

جزیره کیش دارای رستوران های مختلفی می‌باشد که انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و فست فود ها را با توجه به ذائقه های مختلف و در کیفیت های بالا عرضه می‌کنند. برخی از بهترین رستوران هایی که می‌توانید در این جزیره پیدا کنید عبارتند از:

رستوران میرمهنا

رستوران میرمهنا از قدیمی ترین و محبوب ترین رستوران های جزیره کیش است که دلیل نامگذاری آن هم قرار گرفتن در شهرک میرمهنا می‌باشد. در صورتی که به غذای دریای علاقه دارید می‌توانید برای صرف با کیفیت ترین غذاهای دریایی به این رستوران مراجعه کنید و از منظره ساحلی این مجموعه هم لذت ببرید. بعد از صرف غذا در این رستوران هم می‌توانید به قدم زدن در ساحل نیلگون خلیج فارس بپردازید.

  • آدرس: جزیره کیش، نوار ساحلی، خیابان پروین اعتصامی، جنب هتل تاپ رز
    شماره:  09171000074

رستوران توتی فروتی

 رستوران نوعی فروتی که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و مساحتی به بزرگی ۱۴۰۰ متر مربع دارد می‌تواند برای انواع مراسمات و جشن ها پذیرای مراجعه کنندگان باشد. این رستوران انواع فست فود ها و غذا های سنتی و فرنگی را طبخ می‌کند و دکوراسیون چوبی آن به جذابیت این مجموعه می‌افزاید.

  • آدرس: انتهای بلوار دریا، جنب اسکله بزرگ تفریحی
    شماره:  ۰۹۳۴۷۶۹۸۴۵۴

 رستوران فودلند

 رستوران فودلند هم از رستوران های وسیع جزیره کیش به شمار می‌رود که با ۲۰۰۰ متر مربع مساحت در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. این رستوران در مجاورت ساحل مرجان قرار دارد و منوی متنوع آن با ارائه بیشتر از ۱۰۰ نوع غذا و دسر می‌تواند متناسب با هر سلیقه ای باشد. از مهمترین ویژگی های این رستوران می‌توان به کیفیت بالای غذای ارائه شده اشاره کرد که می‌تواند با رستوران های بین المللی رقابت کند.

  • آدرس: خیابان جهان، ضلع غربی بازار بین‌المللی مرجان
    شماره: 07644466100

 بهترین رستوران های جزیره کیش بر اساس نظرات مردم کیش و گردشگران

یکی از بهترین روش های شناسایی رستوران های خوب و با کیفیت می‌تواند استفاده از نظرات مردم باشد. می‌توانید به صفحه های رسمی رستوران ها و وبسایت های مختلف مراجعه کنید تا نظرات افرادی که از سرویس های این رستوران ها استفاده کرده اند بهره مند شوید و انتخاب بهتری را داشته باشید.

از نظرات مردم جزیره کیش و گردشگرانی که به رستوران ها و کافه های این جزیره مراجعه کرده اند می‌توان برای پیدا کردن یک دید کلی به این مجموعه ها استفاده کرد. به طور کلی می‌توان گفت که رستوران های میرمهنا، کوه نور، تونی فروتی و فودلند از باکیفیت ترین مجموعه ها به شمار می‌روند و مراجعه به آنها بیشتر از سایر کافه ها و رستوران ها توصیه شده است.

تفریحات آبی کیش

جزیره کیش با فراهم کردن تفریحاتی مثل بناناسواری، پاراسل، جت اسکی و فلای بورد می.تواند توجه علاقه مندان به این جاذبه ها را به خود جلب کند و تجربه بی نظیری را برای آنها به همراه داشته باشد.

جاهای تفریحی کیش
جاهای تفریحی کیش

تفریحات آبی مورد انتظار گردشگران جزیره کیش

جزیره کیش به عنوان یکی از قطب های گردشگری ایران دارای تفریحات جذاب و مفرحی برای گردشگرانی می‌باشد که با این جزیره سفر می‌کنند. مهم ترین جاهای تفریحی کیش می‌توان به آنها اشاره کرد تفریحات آبی کیش هستند که برخی از این تفریحات آبی عبارتند از:

  • پاراسل

در پاراسل شما به وسیله یک جلیقه نجات و طناب بلند که حداکثر ۱۵۰ متر دارد به یک قایق تندرو متصل می‌شوید و با حرکت کردن قایق به تدریج بالا می‌روید‌. پاراسل می‌تواند برای کودکانی که کمتر از ۱۰ سال دارند کمی خطرناک باشد و به همین دلیل حضور والدین آنها ضروری است. قیمت پاراسل هم می‌تواند به مواردی مثل مدت زمان مورد نظر شما و میزان ارتفاعی که می‌خواهید بالا بروید بستگی داشته باشد و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن اعلام کرد.

  • اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیر دریایی نوعی محفظه شفاف می‌باشد که می‌توانید با قرار گرفتن درون آن و کنترل کردن آن به وسیله پدال زدن، به شکل مستقیم دنیای زیر آب را مشاهده کنید. این اسکوتر ها بیشتر از ۲۰ متر به زیر آب نمی‌روند اما برای افرادی که به مشاهده ماهی ها، مرجان و موجودات دریایی مختلف علاقه دارند می‌تواند بسیار جذاب باشد. در صورتی که قد شما کمتر از ۱۵۹ سانتی متر است یا کمتر از ۱۲ سال دارید نمی‌توانید از اسکوتر های زیر دریایی استفاده کنید. قیمت استفاده از این اسکوتر ها هم از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

  • جت اسکی

جت اسکی از دسته تفریحاتی در جزیره کیش می‌باشد که تجربه آن ممکن است برای برخی افراد ترسناک باشد. برای استفاده از جت اسکی باید مواردی مثل رعایت فاصله ۱۰۰ متری از کشتی ها، قایق ها و هر چیز دیگری را در نظر داشته باشید. علاوه بر آن حداقل باید ۱۰۰ متر هم از ساحل دور باشید تا احتمال آسیب دیدگی شما و سایر افراد به حداقل برسد. حداقل بودجه لازم برای جا اسکی سواری می‌تواند ۳۵۰ هزار تومان باشد.

  • فلای بورد

فلای بورد تفریحی است که در طی آن شما به وسیله یک پمپاژ قوی بر روی آب ارتفاع می‌گیرید. برای استفاده از فلای بورد هم به آموزش های لازم نیاز دارید و در غیر این صورت احتمال آسیب بالا می‌رود. استفاده از فلای بورد برای افرادی که دارای وزن بالایی هستند و کودکان محدودیت دارد و قیمت آن هم از ۴۳۰ هزار تومان شروع می‌شود.

  • بناناسواری

بناناسواری از تفریحاتی در جزیره کیش است که می‌توانید به شکل دسته جمعی با دوستان و خانواده خود از آن لذت ببرید. این تفریح از امنیت خیلی بالایی هم برخوردار است و کمربند های ایمنی استفاده شده در آن شما را در جای خود محکم می‌کنند. از دیگر ویژگی های مثبت بناناسواری نداشتن محدودیت سنی و قیمت مناسب آن است. قیمت این تفریح از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که می‌تواند از سایر تفریحات ارزان تر باشد.

ساحل گردی در بهترین سواحل کیش

بهترین سواحل کیش در شب

سواحل جزیره کیش می‌توانند برای افرادی که از آرامش دریا و قدم زدن و پیاده روی لذت می‌برند ایده آل باشند. هر کدام از این سواحل مثل ساحل مرجان، ساحل میر مهناز و ساحل درختان نارگیل می‌توانند با فراهم کردن جنبه های تفریحی مختلف، جذابیت های خاص خود را برای گردشگران داشته باشند.

جاهای تفریحی کیش
جاهای تفریحی کیش

جزیره کیش به دلیل قرار گرفتن در خلیج فارس از همه طرف دارای سواحل مختلفی می‌باشد که هر کدام از این سواحل دارای جذابیت های مخصوص خود برای خرگوش ها می‌باشند. برخی از سواحل جزیره کیش عبارتند از:

  • ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا که در قسمت شمال غربی این جزیره قرار دارد حدود ۱۰ هکتاری وسعت دارد. برای خرید در این ساحل می‌توانید به مراکزی مثل زیتون یا صفین مراجعه کنید و برای تفریح هم می‌توانید به قایق سواری، بولینگ و تماشای لاک پشت های دریایی بپردازید. علاوه بر آن در صورتی که از ماهی گیری لذت می‌برید بهترین ساحلی که می‌توانید به آن بروید ساحل میرمهنا است.

  • ساحل مرجان

ساحل مرجان که به دلیل داشتن مرجان های جذاب و زیبا مشهور است در بخش شرقی جزیره کیش قرار دارد. آلاچیق های این ساحل می‌توانند برای افرادی که دوست دارند شب را در کنار ساحل بگذارنند فضای مناسبی‌ ایجاد کنند. برای غذا خوردن رستوران های جذابی مثل فولند در این ساحل قرار دارند و برای تفریح هم می‌توانید به دوچرخه سواری، جت اسکی سواری و شاتل سواری بپردازید. این ساحل دارای صدف است.

  • اسکلت تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش دارای ۴۳۷ متر طول و ۱۰ هزار متر مربع مساحت می‌باشد که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده است. وسعت این اسکله آن را برای قدم زدن و پرداختن به تفریحاتی مثل غواصی و قایق سواری ایده آل می‌کند.

  • ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل کیش که در مرکز شهر قرار گرفته است از بهترین نقاط برای پیدا کردن یک هتل مناسب به شمار می‌رود. نور پردازی جذاب و نزدیکی‌ آن به امکانات مرکز شهر می‌تواند آن را برای پیاده روی و قدم زدن ایده آل کند.

بهترین سواحل کیش برای شنا

بسیاری از گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند علاقه زیادی به شنا کردن در خلیج فارس دارند و این موضوع می‌تواند در صورتی که به شکل کنترل نشده انجام شود خطرناک باشد. مناطق مختلفی در جزیره کیش وجود دارند که افراد مختلف می‌توانند برای یک شنای ایمن و مفرح به آنها مراجعه کنند.

سواحل مخصوص شنای آقایان و بانوان در جزیره کیش

سواحل خلیج فارس با وجود اینکه از نظر وجود کوسه ایمن هستند اما ممکن است بهترین سواحل برای شنا کردن نباشند. عمق زیاد آب این سواحل و موج های غیر قابل پیشبینی می‌تواند این سوال را برای شما نامناسب کند‌. با این وجود برخی از سواحل ایمن تر برای شنا کردن عبارتند از:

  • پلاژ بانوان

پلاژ بانوان مجموعه ای این ایمن برای شنا کردن بانوان می‌باشد که دارای امکاناتی مثل سالن ماساژ، محل آفتاب گرفتن، محیط های ورزشی مختلف و مراکز خرید است.

  • پلاژ آقایان

پلاژ آقایان هم محلی مناسب می‌باشد که آقایان درون آن می‌توانند علاوه بر شنا کردن به آفتاب گرفتن، بازی کردن والیبال و فوتبال ساحلی بپردازند و تجربه خوبی را پشت سر بگذارند.

تماشای خلیخ فارس از تله کابین میکامال

تماشای جزیره کیش و پهنای خلیج فارس از بالا می‌تواند یکی از بهترین منظره های باشد که گردشگران مختلف را به خود جذب می‌کند. استفاده از تله کابین جزیره کیش می‌تواند این امکان را برای همگان فراهم کند و تجربه ای فراموش‌ نشدنی را ایجاد کند.

جاهای تفریحی کیش
جاهای تفریحی کیش

آیا جزیره کیش دارای تله کابین هم می‌باشد؟

جزیره کیش دارای تله کابینی زرد رنگ به نام تله کابین میکامال که از جدیدترین جاهای تفریحی کیش می‌باشد می‌باشد که حدود ۲۵ دقیقه می توانید با این تله کابین، منظره زیبای خط ساحلی خلیج فارس را از ارتفاع مشاهده کنید و از ساعت ۸ صبح ‌تا ۱۲ شب هم خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. برای استفاده از این تله کابین در سال 1402 به حدود ۲۰۰ هزار تومان نیاز دارید که این مقدار می‌تواند در ایام مختلف سال متفاوت باشد. امکان ورود افراد معلول نیز به داخل کابین با انجام هماهنگی قبلی امکان پذیر است.

شرکت طراح تله کابین میکامال کیست؟

BMF یا به صورت دقیقتر Bartholet Maschinenbau AG یک شرکت سوئیسی پیشرو در ساخت تله کابین در سطح بین المللی است که اجرای پروژه طراحی تله کابین میکامال را برعهده داشته است. تله کابین های BMF به دلیل کیفیت بالا، قابلیت اطمینان و طراحی خلاقانه خود شناخته شده اند.

علاوه بر پروژه میکامال، این شرکت در کشورهای مختلف نیز فعالیت کرده است:

BMF تعدادی از پروژه‌های تله‌کابین برجسته را در سراسر جهان تکمیل کرده است، از جمله:

· تله کابین شهر مسکو در روسیه

·تله کابین Eibsee در آلمان

·اولین تله کابین گریندل والد در سوئیس

آدرس: واقع در میدان امیرکبیر و بلوار رودکی

مسیرهای دسترسی و نزدیکترین هتل به تله کابین میکامال کیش

ممکن است گردشگران در مورد مسیر های دسترسی به تبع کابین جزیره کیش سوال های مختلفی داشته باشند و حتی بخواهند که محل اقامت خود را برای رفت و آمد بهتر در نزدیکی این تله کابین انتخاب کنند. البته رسیدن به این تله کابین کار دشواری نیست و به راحتی می‌توان آن را پیدا کرد.

چگونه می‌توان به تله کابین میکامال جزیره کیش دسترس پیدا کرد؟

برای رسیدن به تله کابین جزیره کیش می‌تواند از تاکسی، ماشین های اجاره ای و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. در صورتی که محل اقامت شما به آدرس این تله کابین نزدیک است می‌توانید با پیاده روی هم به آن برسید. هتل آرامیس پلاس از نزدیکترین هتل ها به این منطقه می‌باشد.

بهترین زمان برای استفاده از تله کابین میکامال

با توجه به ساعات کاری تله کابین که از 8 صبح شروع می شود، امکان دیدن طلوع زیبای خورشید از داخل تله کابین وجود ندارد اما شما میتوانید در سانس عصر این تله کابین به تماشای غروب خورشید بشینید. همچنین بهتر است روزهای آفتابی را برای سوار شدن به این تله کابین انتخاب کنید چرا که هوای صاف و آفتابی به شما امکان میدهد تا وسعت خلیج فارس را بهتر ببینید، در حالیکه در روزهای بارانی که ابر و مه وجود دارد، این امکان نیست. علاوه بر این در صورت شدت وزش باد، بلیط شما ممکن است کنسل شود.

سفر به اعماق دریا ( آکواریم کیش و کشتی آکواریم )

آکواریوم میکامال کیش

بسیاری از افراد علاقه زیادی به تماشای حیواناتی دریایی مختلف مثل دلفین ها و ماهی ها دارند که یک آکواریوم بزرگ می‌تواند محیط مناسبی را برای جذب کردن چنین افرادی فراهم کند. آکواریوم میکامال می‌تواند یکی از جذاب ترین مناطق تفریحی جزیره کیش باشد.

مجموعه میکامال علاوه بر تله کابین، دارای آکواریومی مجهز می‌باشد که توجه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به خود جلب می‌کند. این آکواریوم محل نگهداری از انواع حیوانات دریایی جذابی می‌باشد و دارای حدود ۲۰۰۰ متر مربع مساحت می‌باشد. این آکواریوم با شکل استوانه ای خود حدود ۵/۱ میلیون لیتر آب را درون خود جا می‌دهد که آن را به یک پدیده بین المللی تبدیل می‌کند.

جاهای تفریحی کیش
جاهای تفریحی کیش

کدام کشتی آکواریوم کیش بهتر است؟

تماشای ماهی و سایر موجود دریایی در محل زندگی خود و در اعماق دریا می‌تواند تجربه ای خاطره انگیز برای افرادی باشد که به جزیره کیش سفر می‌کنند. که کشتی های تفریحی آکواریومی می‌توانند این تجربه را امکان پذیر کنند. این کشتی ها می‌توانند برای افرادی که به سفر های دریایی علاقه دارند هم مفید باشند.

بهترین کشتی تفریحی جزیره کیش

کشتی آکواریوم طوطیا یکی دیگر از جاهای تفریحی کیش می‌باشد که استفاده از آن توسط افرادی که تجربه بازدید از آن را دارند به شدت توصیه می‌شود. یکی از ویژگی‌ های این کشتی که باعث جذابیت آن می‌شود کف شیشه ای آن می‌باشد که به بازدید کنندگان اجازه ارتباط و مشاهده مستقیم دنیای زیر دریا را می‌دهد. این کشتی علاوه بر این مورد دارای امکاناتی مثل رستوران، مراکز خرید و مراکز تفریحی مختلف می‌باشد که می‌توانند از نقاط مثبت این کشتی باشند.


منبع : gardeshro.com