مقایسه تیوولی و گرند ویتارا

در مقایسه تیوولی و گرند ویتارا کدام یک برنده می‌شود؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مقایسه تیوولی و گرند ویتارا

در سال‌های اخیر خودروهای کراس‌اوور ساب‌کامپکت که در نگاه مردم همان فیس‌لیفت شاسی‌بلند هستند توانسته‌اند جای خود را در بازارهای خارج به‌ویژه بازار ایران باز کنند. سوزوکی گرندویتارا نسخه فیس لیفت که هم اکنون ارائه می گردد، یک خودرو از اهالی سوزوکی ژاپن است که طی قرارداد ایران‌خودرو پس از برجام وارد ایران شد. تیوولی، ماشین خوش فروش کره‌ای نیز اهل سانگ‌یانگ کره جنوبی است و در سال 2015 به جهانیان معرفی شد. در حال حاضر شرکت رامک‌خودرو در ایران عرضه سانگ‌یانگ تیوولی را بر عهده دارد. مقاله پیش رو مقایسه‌ای کلی میان این دو رقیب از شرق آسیا است.

مقایسه تیوولی و گرند ویتارا

مقایسه طراحی تیوولی و ویتارا

سوزوکی گرندویتارا ازنظر ظاهر بسیار ساده بوده و تقریبا از تمامی معیارهای اسپرت‌پسندان به دور است. خطوط صاف و بدون خم این خودرو یک طراحی قدیمی را تداعی می‌کند و قسمت عقب آن یادآور خودروهای پیکاپ است. بااین‌وجود در نسخه جدید تلاش‌هایی برای به‌روزرسانی طراحی با ایجاد تغییراتی در چراغ‌ها، رینگ‌ها، سپر و جلوپنجره شده است. در یک کلام در طراحی این خودرو سادگی طراحی ژاپنی به‌چشم می‌خورد. بزرگی ابعاد سوزوکی گرندویتارا سبب شده است که فضای کابین بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد اما حجم صندوق‌عقب آن از سانگ‌یانگ تیوولی کمتر است. در مقابل سانگ‌یانگ تیوولی دارای طراحی و ظاهری بسیار به‌روز و جوان‌پسند است. طراحی مکعبی شکل اتاق و هماهنگی ظاهری میان بخش‌های مختلف بدنه سانگ‌یانگ تیوولی یکی از نقاط قوت این خودروی کره‌ای در بخش طراحی است.

مسئله جذابیت بیشتر سانگ‌یانگ تیوولی با ورود به خودرو نیز همچنان پابرجا است. سوزوکی گرندویتارا با طراحی بسیار ساده و به کار بردن موادی با کیفیت متوسط در قسمت داشبورد، دریچه هوا و کنسول میانی همچنان ظاهر قدیمی و موقر خود را حفظ کرده است. در مقابل صندلی‌های راحت سانگ‌یانگ تیوولی و طراحی دورنگ داخل کابین قرار دارد. به‌علاوه با توجه به طراحی جدید و به‌روز کنسول میانی، غربیلک فرمان در سانگ‌یانگ تیوولی و با در نظر داشتن جذابیت خارجی می‌توان آن را در این قسمت مسابقه برنده اعلام کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


امکانات رفاهی سانگ یانگ تیوولی و سوزوکی گرند ویتارا چه تفاوتی دارند؟

هر دو خودرو در این بخش می‌توانند به‌خوبی انتظارات خریداران را برآورده کنند. بااین‌وجود در این بخش نیز سانگ‌یانگ تیوولی تا حدودی جوان‌پسندتر است. امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی برقی تاشو از امکانات مشترک این دو خودرو هستند.

از امکانات اضافی استفاده‌شده در سوزوکی گرندویتارا می‌توان به قفل مرکزی و امکان کنترل قفل درب‌ها از راه دور، مه شکن‌های جلو و عقب، سیستم صوتی بلوتوثی با هفت بلندگو و امکان کنترل از روی فرمان یا کنترل از راه دور به یسیم، مانیتور هفت اینچی برای سرنشین جلو و مانیتور پشت‌سری برای سرنشینان عقب، نمایش دوبعدی نقشه و مسافت، ارائه لیست مسیرها موجود و تخمین زمان مسافرت، مسیریابی چهارحالته، شبیه‌سازی مسیر و امکان جستجوی لمسی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، استارت بدون کلید، هشداردهنده دنده‌عقب، قفل زاپاس بند و تکیه‌گاه دست راننده و سرنشین اشاره کرد. به‌علاوه سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و سیستم چنداتصالی در چرخ‌های عقب سبب شده است که فرمان پذیری سوزوکی گرندویتارا بسیار عالی بوده و در کنار ترمزهای بسیار مناسبی تجربه خوبی از رانندگی در اختیار شما قرار دهد.

همین‌طور در سانگ‌یانگ تیوولی نیز امکانات اضافه‌ای همچون دی‌لایت، مدیریت برق باتری، سیستم پخش با شش بلندگو و دو آمپلی‌فایر، آینه جلو حساس به نور، سنسور کمکی پارک، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع دستی، شیشه‌های جلو ضد اشعه، شیشه‌های برقی و مجهز به سیستم تشخیص مانع، سنسور برف و باران، امکان ورود بدون کلید و فرمان برقی سه‌حالته وجود دارد. همچنین تقسیم وزن خوب در سیستم تعلیق خودرو، آن را به یک خودروی فرمان پذیر تبدیل کرده است.

مشخصات فنی تیوولی و گرند ویتارا

مقایسه تیوولی و گرند ویتارا

سوزوکی گرندویتارا ارائه‌شده در بازار ایران دارای یک پیشرانه 2.4 لیتری است که قادر است تا 169 اسب بخار قدرت در 6000 دور بر دقیقه و 227 نیوتن متر گشتاور در 6000 دور بر دقیقه تولید کند. این پیشرانه می‌تواند از طریق اتصال به گیربکس دستی پنج دنده‌ای یا اتوماتیک چهار دنده قدرت خود را به چهارچرخ متحرک منتقل کند. با این حساب می‌توان سوزوکی گرندویتارا را یک خودروی آفرود مناسب برای سفر در جاده‌های سنگلاخی دانست. پیشرانه به‌کاررفته در سوزوکی گرندویتارا در 11.7 ثانیه از صفر به صد می‌رسد و حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر بر ساعت است. سوزوکی گرندویتارا در سیکل ترکیبی حدود 9 لیتر سوخت به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش و در سیکل شهری 11.4 لیتر مصرف می‌کند.

سانگ‌یانگ تیوولی نیز با استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری می‌تواند حداکثر 128 اسب بخار قدرت در 6000 دور بر دقیقه و 160 نیوتن متر گشتاور در 4600 دور بر دقیقه تولید کند. انتقال قدرت به چرخ‌ها با استفاده از یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک انجام می‌گیرد که آن را برای سفرهای شهری و جاده‌های کفی مناسب کرده است. مصرف سوخت سانگ‌یانگ تیوولی در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 7.2 لیتر و در داخل شهر 9.8 لیتر است. اما شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت هر دو خودرو یکسان است.

مقایسه ایمنی

استفاده از سیستم چهارچرخه، ترمز دیسکی ضد قفل، کروز کنترل و کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب هر دو خودرو را ازنظر تجهیزات ایمنی در جایگاه مناسبی قرار داده است.

سیستم‌های ترمز و پایداری سوزوکی گرندویتارا از نوع TCS، EBD، ASR، ABS، ESP و BAS است. علاوه بر این‌ها کمربند ایمنی قفل شونده با قابلیت تنظیم ارتفاع و پیش کشنده و محدودکننده نیرو، سیستم ضد سرقت و سیستم قطع اتوماتیک سوخت در هنگام تصادف سطح ایمنی سوزوکی گرندویتارا را تا حد زیادی بالا برده است.

سیستم‌های ترمز و پایداری سانگ‌یانگ تیوولی از نوع ABS و EBD بوده و در محورهای عقب و جلو از ترمز دیسکی استفاده شده است. به‌علاوه سیستم فعال ضد واژگونی، سیستم پایداری الکترونیکی، کمک ترمز الکترونیکی، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم ضد لغزش خودرو در شتاب‌گیری و سیستم ضد هرزگردی از تجهیزات ایمنی کمکی در سانگ‌یانگ تیوولی است.

مقایسه تیوولی و گرند ویتارا

جمعبندی

اگر از آن دسته رانندگانی هستید که با خودروی خود انواع مسافرت‌های آفرودی و جاده‌های سنگلاخی را امتحان می‌کنید بی‌شک سوزوکی گرندویتارا گزینه مناسب‌تری برای شما است. اما اگر به دنبال یک خودروی اسپرت برای انجام سفرهای درون‌شهری و رانندگی در جاده‌های کفی می‌گردید، سانگ‌یانگ تیوولی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب روی میز شما جهت انتخاب باشد.



 الی گشت    

                تور کیش