تفریحات شبانه استانبول
تفریحات شبانه استانبول

تفریحات شبانه استانبول | شب های استانبول کجا بریم؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شب در استانبول کجا بریم | تفریحات شبانه استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره تفریحات شبانه استانبول صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا و تفریحات شبانه آن در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول یکی از شهرهای زیبای ترکیه است و جاهای تفریحی زیادی دارد. تفریحات شبانه استانبول بسیار لذت‌بخش هستند، چراکه بسیاری از مراکز تفریحی استانبول پس از غروب به کار خود ادامه می‌دهند و به پذیرایی از گردشگران می‌پردازند. اگر این سؤال برایتان پیش آمد که شب در استانبول کجا بریم تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

بهترین تفریحات شبانه استانبول

شهربازی‌های استانبول

بدون شک بهترین اماکن استانبول برای تفریح شهربازی‌های آن هستند که به وسایل بازی استاندارد مجهز شده‌اند. تعداد شهربازی‌های روباز و سرپوشیده استانبول بالا است و شما هر کدام را که تمایل داشته باشید می‌توانید انتخاب کنید. شهربازی موی پارک به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده استانبول شناخته می‌شود که در مرکز خرید استانبول مال قرار دارد. مرکز تفریحی فان لب از شهربازی‌های زنجیره‌ای سرپوشیده است که در مرکز خرید جواهر مال، فروم استانبول و بویوکا شعبه دارد.

از دیگر شهربازی‌های سرپوشیده استانبول می‌توان به پارک موضوعی کیدز موندو، شهربازی‌های زنجیره‌ای استار پارک، شهربازی بابالو و شهربازی کیدزانیا اشاره کرد. در این مراکز انواع وسایل بازی نظیر قالی پرنده، هتل وحشت، ترن هوایی، چرخ و فلک، شاتل پرسرعت، ماشین‌های کوبنده کودک و بزرگسال، کاروان، اتاق ماجرا و… وجود دارند. شهربازی‌های فسهانه، بستانجی، فلوریا لروز، ژوراسیک لند، ویاپورت و ایسفانبول تما پارک از شهربازی‌های روباز استانبول هستند و برای تمام رده‌های سنی وسایل بازی متنوعی دارند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تفریحات شبانه استانبول 
تفریحات شبانه استانبول

میدان تکسیم

هر کسی که با جاهای دیدنی استانبول ذره‌ای آشنا باشد حتماً نام میدان تکسیم را شنیده است. این میدان از مهم‌ترین جاهای استانبول است که در بخش اروپایی ترکیه و محله بی‌اوغلو قرار دارد. در اطراف میدان تکسیم هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارند که اکثر گردشگران ایرانی در آنها اقامت می‌کنند. در این میدان فقط تراموای نوستالژیک می‌تواند عبور کند و تردد خودروها ممنوع است. این میدان نماد جمهوریت مدرن ترکیه بوده و بزرگ‌ترین رویدادهای ملی مانند جشن شب سال نو، جشن‌های ملی و جشن سالگرد استقلال ترکیه در آن برگزار می‌شوند.

رفتن به تکسیم از بهترین تفریحات شبانه استانبول به شمار می رود. در شب مردم محلی و مسافران برای خوشگذرانی، پیاده‌روی و خرید به این محل می‌آیند. همچنین مراکز خرید و رستوران‌های متعددی در اطراف میدان به چشم می‌خورند. گردشگران می‌توانند شبانگاه در میدان تکسیم به تماشای کبوترها، کافه گردی تماشای گلفروش‌ها و هنرنمایی نوازندگان خیابانی بپردازند.

پل گالاتا

یکی از بهترین تفریحات شبانه استانبول پیاده‌روی بر روی پل گالاتا است. این پل از روی خلیج شاخ طلایی در شمال استانبول می‌گذرد و به جنوب و امینونو می‌رسد. در واقع این پل شمال و جنوب بخش اروپایی شهر استانبول را به هم وصل می‌کند. زمانی که روی پل گالاتا ایستاده‌اید با نگاه کردن به سمت غرب آن می‌توانید اروپا را ببینید. همچنین از سمت شرق تنگه بسفر تا محله اسکدار و آسیا قابل مشاهده است.

تماشای غروب آفتاب بر روی پل گالاتا تجربه فراموش نشدنی است و به‌عنوان پاتوق مردم محلی به شمار می‌رود. پس از پیاده‌روی بر روی پل گالاتا می‌توانید به زیر پل و به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های آن بروید که دارای چشم‌انداز دریایی هستند. به طوری که در حین صرف غذا و نوشیدنی از تماشای حرکت کشتی‌ها لذت ببرید.

مراکز خرید استانبول

خرید کردن یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگران در سفر به استانبول است. این شهر مراکز خرید مدرن و سنتی متعددی دارد که انواع کالا از قبیل پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، وسایل ورزشی،اسباب‌بازی و… را با کیفیت‌ها و برندهای مختلف به فروش می‌رسانند. رفتن به مراکز خرید استانبول هنگام شب یکی از تفریحات شبانه استانبول است که با استقبال گردشگران و مسافران مواجه شده است. در این مراکز خرید انواع امکانات رفاهی و تفریحی نیز وجود دارند. این مراکز از انواع امکانات مانند شهربازی سرپوشیده، سالن بولینگ، زمین بازی کودکان، سالن‌های سینمایی مجهز، پارکینگ اختصاصی، اتاق نگهداری کودک، پیست اسکی روی یخ، ژوراسیک پارک، اسنو پارک یا پارک برفی، هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای، آکواریوم و سایر امکانات برخوردار هستند.

از مهم‌ترین مراکز خرید شهر استانبول می‌توان به مرکز خرید مال آف استانبول، مرکز خرید وادی استانبول، مرکز خرید کاپیتول استانبول، مرکز خرید آکمرکز در نزدیکی محله بشیکتاش، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، مرکز خرید توریوم، مرکز خرید زورلوسنتر و مرکز خرید پالادیوم اشاره کرد. همچنین مراکز خرید اوت‌لت آسیا پارک، اوت‌لت ایرپورت، اوت‌لت کاله، اوت‌لت ویاپورت آسیا و سایر اوت‌لت‌های استانبول برای خرید ارزان مناسب هستند.

تفریحات شبانه استانبول
تفریحات شبانه استانبول

کروزهای بسفر

تنگه بسفر محل اتصال دو قاره آسیا و اروپا است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود. از بهترین تفریحات شبانه استانبول به‌خصوص برای گردشگران سوار شدن بر کشتی‌های کروز در این تنگه است. کشتی‌های کروز از گلدن هورن یا همان آبراه معروف شهر استانبول عبور می‌کنند و شما می‌توانید نمای کلی از شهر را تماشا کنید. این تنگه دارای ۳۰ کیلومتر طول و چندین اسکله در نقاط مختلف استانبول مانند بشیکتاش، کاراکوی و اوسکودار دارد.

برای آن که شب‌های استانبول در ذهن شما ماندگار بماند حتماً بر کروزهای بسفر سوار شوید و خاطره فراموش نشدنی برای خود بسازید. در کشتی‌های کروز به سرو انواع غذا، پیش‌غذا، دسر، سالاد، میوه و همچنین اجرای موسیقی زنده، نمایش‌های سنتی، نمایش‌های فولکور و آواز ترکی پرداخته می‌شود. در سه نوبت صبح، عصر و شب به برگزاری تورهای کروز پرداخته می‌شود و بیشترین بازدیدکنندگان نوبت شب را انتخاب می‌کنند.

ساحل‌گردی در بغاز

پل بغاز از پل‌های تاریخی شهر استانبول است که تماشای آن در شب بسیار توصیه می‌شود. امکان پیاده‌روی در این پل وجود ندارد و باید با وسایل نقلیه مناظر آن را تماشا کنید. این پل دارای ۱۵۶۰ متر طول، ۱۶۵ متر ارتفاع و ۳۳.۴ متر عرض است. وجود نورپردازی حرفه‌ای در پل بغاز و به وجود آمدن چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد آن را به یکی از محبوب‌ترین تفریحات شبانه استانبول تبدیل کرده است.

پل بغاز بر روی تنگه بسفر ساخته شده و از نظر تاریخی اهمیت زیادی برای مردم این شهر دارد. شما نیز از طریق ساحل اورتاکوی در محله بشیکتاش می‌توانید به تماشای پل بغاز بنشینید. همچنین در این ساحل رستوران‌ها، دکه‌های فروش غذا، بازارچه سوغات و صنایع دستی ترکیه وجود دارند.

قدم زدن در خیابان استقلال

خیابان استقلال از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است و در محله بی‌اوغلو قرار دارد. این خیابان به میدان تکسیم و تنگه بسفر نزدیک است. برای همین یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ها در این شهر شناخته می‌شود. مراکز خرید، کافه‌رستوران‌های متنوع، فروشگاه‌های گوناگون و جاذبه‌های توریستی در سراسر خیابان استقلال به چشم می‌خورند. این خیابان حدود ۱.۵ کیلومتر طول دارد و یک خط مونوریل از آن عبور می‌کند. مردم محلی و گردشگران به ویژه در شب‌ها مشغول پیاده‌روی و قدم زدن در خیابان استقلال هستند.

با پیاده‌روی شبانه در خیابان استقلال می‌توانید از هنرنمایی نوازندگان خیابانی، تماشای ویترین‌های رنگارنگ، گشت‌وگذار، شکم گردی و خوردن غذاهای محلی نهایت لذت را ببرید. فروشگاه‌های خیابان استقلال بر خلاف بسیاری از مناطق ترکیه تا نیمه‌شب باز هستند. برای همین در لیست بهترین تفریحات شبانه استانبول قرار می‌گیرند. تفریح و زندگی در این خیابان به‌صورت شبانه‌روزی در جریان است و هر زمانی از شب را می‌توانید به تفریح در این خیابان اختصاص دهید.

تفریحات شبانه استانبول
تفریحات شبانه استانبول

کلاب‌های شبانه استانبول

شادترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات شبانه استانبول را در کلاب‌های این شهر می‌توانید تجربه کنید. در نقاط مختلف استانبول کلاب‌های بزرگ و مجهز به انواع امکانات وجود دارند و شما می‌توانید با صرف انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ شب خاطره‌انگیزی داشته باشید. در این کلاب‌ها به پخش موسیقی‌های زنده و شاد، نمایش‌های سرگرم‌کننده و اجرای خواننده‌های مشهور و دی جی‌های معروف ترکیه پرداخته می‌شود.

از محبوب‌ترین کلاب‌های استانبول می‌توان کلاب بابل با ظرفیت ۳۰۰ نفر نشسته و ۴۰۰ نفر ایستاده، کلاب آنجلیکا با چشم‌انداز تنگه بسفر، کلاب رینا با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر و امکانات مدرن و کلاب الکساندرا در محله آبشار عظیم را نام برد. دقت داشته باشید کلاب‌ها شلوغ هستند و از قبل باید برای رزرو جای خود اقدام کنید.

تماشای رقص دراویش

تماشای رقص سماع یا رقص دراویش یکی از زیباترین و بهترین تفریحات شبانه استانبول به شمار می‌رود. رقص سماع از چرخش بدن با حالت خلسه شامل می‌شود که قدمت بسیار زیادی دارد. رقاصان با آوای دف، نی، تنبور و شعرهای بسیار زیبا به رقص در می‌آیند و تماشاگران را به وجد می‌آورند. این رقص به‌عنوان میراث فرهنگی در سازمان جهانی یونسکو در سال ۲۰۰۸ شناخته شد. برای تماشای رقص دراویش باید به سالن‌های سماع خانه مراجعه کنید.

هرازگاهی در کروزهای دریایی نیز رقص سماع برگزار می‌شود. برای خرید بلیت باید در اسرع وقت اقدام کنید چرا که بلیت ها به سرعت به فروش می‌رسند. سالن گالاتا مولوی‌هانسی یکشنبه‌ها ساعت ۱۷ مراسم رقص سماع را برگزار می‌کند. اگر موفق به تهیه بلیت و تماشای رقص دراویش در این سالن نشدید می‌توانید به سیرکچی بروید. حجت پاشا در سیرکچی همه‌روزه نمایش رقص سماع را برگزار می‌کند.

تفریحات شبانه استانبول
تفریحات شبانه استانبول

تماشای فواره‌های رقصان

مسجد سلطان احمد معروف به مسجد آبی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی استانبول است. یکی از تفریحات شبانه استانبول تماشای فواره‌های رقصان در نزدیکی مسجد آبی است که چشم‌ها را با خود خیره می‌کند. گردشگران همچنین می‌توانند به خرید غذاهای لذیذ ترکی در این منطقه بپردازند و غذای خود را با تماشای فواره‌ها نوش جان کنند.

سخن پایانی

تفریحات شبانه استانبول بسیار متعدد هستند که در این مقاله به محبوب‌ترین آنها اشاره شد. استانبول از مهم‌ترین مقاصد گردشگری گردشگران ایرانی است و به‌صورت شبانه‌روز می‌توان از تفریحات و تماشای مکان‌های دیدنی آن استفاده کرد.



 الی گشت    

                تور کیش