تحصیل در قبرس پلی به سمت کشورهای اروپایی

تحصیل در قبرس پلی به سمت کشورهای اروپایی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

 به تحصیل در قبرس فکر کن!! بله… تحصیل در قبرس و تحصیل در دانشگاه علوم بهداشت قبرس ممکن است برای بسیار از افراد به معنای پلی به سمت کشورهای پیشرفته اروپایی باشد. جمهوری قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه با 1.100.000 هزار نفر جمعیت، یکی از اهداف گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. این کشور در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوسته و در سال 2008 وارد منطقه اروپا شد. قبرس به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می‌شود و دو زبان ترکی و یونانی در این کشور رواج دارد.

تحصیل در قبرس پلی به سمت کشورهای اروپایی

تحصیل در قبرس به چه زبانی است؟!

اما تحصیل در قبرس بیشتر به زبان انگلیسی است. معمولاً دانشجویان خارجی از بین سه دانشگاه برتر قبرس یکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. هر سه دانشگاه مدیترانه شرقی، خاور نزدیک و دانشگاه بین‌المللی قبرس مورد تأیید اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ترکیه می‌باشد. رتبه دانشگاه EMU در بین دانشگاه‌های جهان 801 است و مهم‌تر اینکه مورد تأیید وزارت علوم ایران می‌باشد. برخی از دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارند، دانشگاه علوم بهداشت در قبرس را بنا به شرایط پذیرش آسان و کیفیت مناسب دانشگاهی‌اش انتخاب می‌کنند.

سطوح دانشگاهی دانشگاه های قبرس

دانشگاه‌های قبرس نیز همانند ایران در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرند. پس از پایان دوره تحصیلی گواهینامه و مدرک شما به زبان انگلیسی خواهد بود. براین اساس شما با یادگیری و یا تسلط بر زبان انگلیسی به راحتی و بدون نیاز به دردسرهای فراوان اخذ اقامت تحصیلی در دیگر کشورها، می‌توانید تحصیل در قبرس را به عنوان یک کشور اروپایی تجربه کنید و پس از پایان دوره تحصیلی نیز، تحصیل در قبرس را پلی ببیند که شما را به دانشگاه‌های مطرح دنیا پرتاب می‌کند و یا اینکه تجربه‌های به دست آمده از دانشگاه‌های معتبر قبرس به ایران بازگردانید و اطلاعات و علم به دست آمده را در راه اعتلای کشور به کار بگیرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در ادامه سعی می‌کنیم به لطف مجموعه پرتلاش موسسه داد مهر عدالت، به عنوان نماینده دانشگاه قبرس در ایران و دراختیار نهادن تجربیات به دست آمده از تحصیل در قبرس، مسیری را که می‌خواهید در آن گام بگذارید روشن کنیم و مطالبی را از مزایای تحصیل در قبرس، هزینه‌های زندگی در قبرس، نحوه پذیرش و انتخاب رشته در قبرس و دیگر مطالبی که برای تحصیل در قبرس به آن نیازمند هستید را دراختیارتان قرار دهیم.

تحصیل در قبرس پلی به سمت کشورهای اروپایی

آیا برای تحصیل در قبرس نیاز به آزمون ورودی داریم؟

شما برای تحصیل در قبرس نیاز به آزمون ورودی ندارید. جالب است بدانید که حتی بورسیه تحصیل در قبرس نیز نیازی به آزمون ورودی ندارد؛ یعنی تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که با یک مجموعه معتبر در زمینه پذیرش دانشجو در قبرس مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را بگیرید و مدارک و رزومه خود را برای دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید بفرستید. پس از انجام مراحل پذیرش در دانشگاه، یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی از شما گرفته خواهد شد در صورت گرفتن نمره قبولی واحدهای درسی شما ارائه شده و ترم‌های دانشگاهی شما شروع می‌شود. اگر نمره شما به حد نصاب نرسید، هیچ نگران نباشید؛ چرا که از آنجایی که زبان رسمی در قبرس ترکی و انگلیسی است؛ کاملاً با شرایط دانشجویانی همچون دانشجویان ایرانی که ممکن است برای آن‌ها زبان انگلیسی یک زبان دوم و یا چندم به حساب آید آشنایی دارند.

براین اساس برای شما چند واحد پیش‌نیاز برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی قرار می‌دهند و سپس واحدهای درسی را به شما ارائه می‌دهند. لازم است یادآور باشم اگر شما مدارک معتبری همچون تافل یا آیلتس را داشته باشید برای تحصیل در قبرس لازم نیست آزمون ورودی را شرکت کنید.

تحصیل در قبرس پلی به سمت کشورهای اروپایی

دانشگاه‌های قبرس درچه مقاطعی دانشجو می‌پذیرند؟

برای تحصیل درقبرس در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانید اقدام کنید. برای تحصیل در دوره کارشناسی در قبرس داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ضروری می‌باشد. بنا به اطلاعات به دست آمده از نماینده دانشگاه قبرس درایران، دوره کارشناسی در قبرس همانند ایران چهار ساله بوده و تعداد رشته‌های مورد پذیرش این مقطع برای تحصیل در قبرس گستردگی بالایی دارد. برای دیدن رشته‌های دانشگاه‌های قبرس در مقطع کارشناسی می‌توانید به وبسایت ای ام یو ریجیستر(emuregister.com) مراجعه کنید و اطلاعات کامل و دقیق‌تری را به دست آورید. همچنین می‌توانید سؤالات و راهنمایی‌های لازم را نیز از کارشناسان این مجموعه بپرسید و از مشاوره‌های آنلاین نیز بهرمند شوید.

 مقطع کارشناسی ارشد در قبرس همانند ایران دو ساله بوده و طی چهارترم به پایان می‌رسد. اگر قصد تحصیل در قبرس را در مقطع کارشناسی ارشد دارید، باید مدرک کارشناسی شما مرتبط با رشته‌ای باشد که قصد ادامه آن را درقبرس دارید. شما اگر قصد ادامه تحصیل در قبرس را داشته باشید و بخواهید مقطع دکترا را نیز طی کنید، در دوره کارشناسی ارشد، باید پایانامه را هم نوشته باشید. ولی اگر قصد ادامه تحصیل را نداشته باشید نیازی به گرفتن پایان نامه نخواهید داشت.

بنا به سخنان نماینده دانشگاه قبرس در ایران، تحصیل درقبرس در مقطع دکترا همانند سیستم استاندارد جهانی دارای 8 درس بوده و مدت زمان گذراندن این 8 درس وابسته به خود دانشجو می‌باشد. پس از گذراندن درس‌ها دانشجو به دوره پایان نامه دکترای خود وارد می‌شود و نهایتاً مدرک دکترا را دریافت می‌کند. این دوره به طور میانگین 2 الی 3 سال به طول می‌انجامند.

تحصیل رشته پزشکی در قبرس

البته هزینه‌های تحصیل در رشته پزشکی به نسبت دیگررشته‌ها برای دانشجویان ایرانی بیشتراست که البته این امر در ایران نیز به همین گونه است.همچنین برخی از واحدهای درسی همچون زیست‌شناسی، شیمی، فیزک و ریاضی علاوه بر زبان انگلیسی، برای دانشجویان متقاضی رشته‌های پزشکی جهت آماده‌سازی آنان با رشته‌های شاخه‌ پزشکی که می‌خواهند درآن تحصیل کنند، برگزار می‌شود. یکی از تفاوت‌های تحصیل در قبرس در رشته داروسازی این است که پس 5 الی 6 سال تحصیل در رشته داروسازی، به دانشجو مدرک دکترای داروسازی اعطا می‌شود و دیگر نیاز به گذراندن دوره‌های تکمیلی ندارد. برخی از دانشجویان دانشگاه علوم بهداشت در قبرس در دوران تحصیل خود در این کشوراقدام به انجام کاره پاره وقت می‌نمایند و می‌توانند تا حدودی مخارج خود را تأمین کنند.

موسسه حقوقی دادمهر عدالت ؛ نامی نیک در امور تحصیلی و حقوقی

شما می‌توانید از طریق وبسایت ای ام یو ریجیستر(emuregister.com) و یا شماره تلفن 09144221175 با کارشناسان این موسسه ارتباط بگیرید و راهنمایی‌های لازم و مشاوره‌های رایگان را دریافت کنید. سپس با خیالی آسوده تمام مسیر پذیرش در دانشگاه‌های معتبر قبرس را به کارشناسان موسسه بسپارید. موسسه حقوقی دادمهرعدالت تنها نماینده دانشگاه قبرس درایران است و بدون واسطه فرآیند پذیرش دانشجو در قبرس را پشتیبانی می‌نماید و هزینه‌های انجام مراحل پذیرش را از دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی کشور قبرس دریافت می‌کند.

بنابراین می‌توانید از طریق شماره واتساپ 09144221175 مدارک خود را به موسسه ارسال کنید و کارها را بدون پرداخت هزینه‌ای به موسسه حقوقی داد مهرعدالت بسپارید تا شما نیز در کنار 650 نفر دانشجویی که از طریق این موسسه با دریافت بالاترین درصد بورسیه برای تحصیل در قبرس پذیرش شده‌اند، قرار بگیرید و پله‌های موفقیت علمی خود را یکی پس از دیگری طی نمایید.



 الی گشت    

                تور کیش