آبشار حرام او شهر نور ، مازندران | Nur

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار حرام او

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره آبشار حرام او صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این جاذبه طبیعی در شهرستان نور در ادامه با ما همراه باشید.

آبشار حرام ‌او (Haram Ow) که با نام آبشار جلبکی نیز شناخته می شود، در فاصله ۲۵ کیلومتری جاده ییلاقی نور-بلده در استان مازندران قرار گرفته است که مسیر آن به جاده آب‌پری شهرت دارد. این آبشار با حدود ۱۵ متر ارتفاع در کنار جاده واقع شده است. با وجود جریان کم آب آبشار، گل‌سنگ‌های محل ریزشگاه به آن زیبایی خاصی بخشیده‌اند.

مردم محلی بر این باور هستند که آب آبشار حرام او خاصیت درمانی دارد. بیشتر اوقات می­توان بومیان نور و روستاهای اطراف را در حال پر کردن قمقمه­ های آب در اطراف این منطقه مشاهده کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


او (Ow) در گویش طبری همان آب است و حرام از حرم و به معنای مقدس آمده است. آب این آبشار از ارتفاعات سوردار و از پایین دست حرم امام زاده‌ای که درآنجا دفن است به پایین سرازیر می‌شود.

این آبشار دارای آب خنک و گوارایی است و همیشه پذیرای گردشگران زیادی در مسیر جاده است و دارای عناصر فضایی کوه و جنگل است. این آبشار دارای امکانات پذیرایی و تفرجگاهی بسیار زیبایی برای مسافران است.

آبشار حرام او
آبشار حرام او

آدرس: استان مازندران، ۲۵ کیلومتری جاده ییلاقی نور-بلده

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: بازدید از این جاذبه طبیعی رایگان است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨