تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه کجاست؟

صنعت هتلداری در کشور ما پیشرفت بسیار خوبی داشته است. در حال حاضر تعداد زیادی هتل‌ لوکس و پنج ستاره در شهرهای توریستی ایران فعالیت می‌کنند. هتل‌هایی که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. برای مثال افراد زیادی هتل عباسی اصفهان را می‌شناسند.

ولی آیا می‌دانستید که این هتل تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه است؟! هتل عباسی یکی از بهترین هتل‌هایی است که بنای آن قدمتی بسیار طولانی دارد. اگر قصد رزرو هتل عباسی اصفهان را دارید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید. ما در ادامه بیش‌تر درباره این هتل تاریخی و شگفت‌انگیز صحبت خواهیم کرد.

تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه
تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه

تاریخچه هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه است و در سال 2017 نیز توانست ‌عنوان زیباترین هتل خاورمیانه را به دست بیاورد. اگر تجربه رزرو هتل عباسی و اقامت در این هتل را داشته باشید؛ به‌خوبی می‌دانید که ما درباره چه مکانی صحبت می‌کنیم. هتلی با هزار نقش و رنگ که اقامت در هر کدام از اتاق‌ها و سوئیت‌های آن می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد.

بنای این ساختمان متعلق به دوره صفویه است. در گذشته در این محل کاروانسرایی به نام کاروانسرای مادرشاه وجود داشت. این کاروانسرا و چندین باغ، مزرعه، مدرسه و مغازه جزو موقوفاتی هستند که مادر شاه سلطان حسین صفوی (آخرین پادشاه حکومت صفویه) در زمان حیاتش آن‌ها را وقف کرده بود. این کاروانسرا در زمان حمله افغان‌ها به ایران غارت می‌شود و تقریباً از بین می‌رود. پس از سال‌ها و در دوره حکومت پهلوی، دولت تصمیم می‌گیرند که هتلی در این محل تأسیس کند.

این هتل توسط بیمه ایران و در سال 1336 ساخته می‌شود. اگرچه افتتاح این هتل حدود ده سال طول می‌کشد و در نهایت در سال 1345 اولین مسافران در هتل عباسی اقامت می‌کنند. بخش زیادی از بنای باقی‌مانده کاروانسرای مادرشاه در زمان تغییر کاربری حفظ می‌شود. افراد سرشناسی مانند محمد عبدالحسین محیط و آندره گدار وظیفه مرمت و بازسازی هتل را بر عهده می‌گیرند.

البته بخش‌های جدیدی هم در طول سال‌ها به این بنا اضافه می‌شود. این هتل در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به دلیل امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردش محبوبیت زیادی در میان مسافران و شهروندان اصفهانی به دست آورده است.

تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه
تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه

امکانات هتل پنج ستاره عباسی

هتل عباسی اصفهان یک هتل سه‌طبقه با بیش از 225 واحد اقامتی است. در این هتل اتاق‌ها و سوئیت‌های متنوعی وجود دارد. اتاق‌های استاندارد، معمولی‌ترین و ارزان‌ترین اتاق‌های هتل هستند و سوئیت‌های قاجار و صفوی جزو گران‌ترین واحدهای اقامتی هتل عباسی به شمار می‌روند. با بودجه متوسط می‌توان اتاق‌های چشم‌انداز یا اتاق پردیس را هم رزرو کرد. همه این اتاق‌ها امکانات رفاهی کاملی دارند. بااین‌حال در برخی جزئيات با هم متفاوت هستند.

برای مثال اتاق پردیس چهار نفر ظرفیت دارد و چشم‌انداز اتاق رو به بخش زیبایی از باغ و گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ است. نحوه معماری و طراحی اتاق‌های مختلف نیز با هم تفاوت‌هایی دارند. برای مثال معماری و دکوراسیون سوئيت قاجار تداعی‌کننده زیبایی و معماری باشکوه دوره قاجاریه است. به‌جز واحدهای اقامتی تعدادی رستوران، کافی‌شاپ، چای‌خانه سنتی، تالار پذیرایی، تالار برگزاری همایش نیز در این هتل وجود دارند.

صرف صبحانه در سالن مخصوص صبحانه یا صرف ناهار و شام در رستوران چهل‌ستون به یکی از بهترین خاطره‌های شما از اقامت در هتل عباسی تبدیل خواهد شد. طراحی این رستوران‌ها و کیفیت بالای غذا باعث شده است که بسیاری از افراد رستوران‌های هتل عباسی را به رستوران‌های دیگر اصفهان ترجیح بدهند. کافه تریا نقش‌جهان و چای‌خانه سنتی هم بهترین انتخاب برای صرف عصرانه و نوشیدن یک فنجان چای در فضای زیبای هتل عباسی به‌حساب می‌آیند.

تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه
تاریخی‌ترین هتل خاورمیانه

هتل عباسی اصفهان کجاست؟

هتل پنج ستاره عباسی در میدان انقلاب شهر اصفهان، خیابان گلدسته و در چهارراه آمادگاه قرار دارد. این هتل از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است و مسافران در طول اقامتشان به‌راحتی به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری اصفهان دسترسی خواهند داشت. برای مثال عالی‌قاپو در فاصله 15 دقیقه‌ای از این هتل قرار دارد. چهل‌ستون، هشت‌بهشت، مسجد امام و بازار معروف اصفهان هم فاصله زیادی تا هتل ندارند و شما با کم‌تر از 5 دقیقه رانندگی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

هزینه اقامت در هتل عباسی چقدر است؟

هتل عباسی جزو هتل‌های لوکس و گران‌قیمت شهر اصفهان به‌حساب می‌آید. بااین‌حال هزینه رزرو هتل عباسی اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال هزینه اقامت در اتاق‌های استاندارد این هتل بسیار مناسب‌تر از هزینه اقامت در سوئیت‌های لوکس است. تعداد همراهان و میزان استفاده شما از خدمات غیررایگان هتل هم می‌تواند در کاهش یا افزایش هزینه‌های شما مؤثر باشد. شما با مراجعه به سایت علی‌بابا می‌توانید از قیمت واحدهای اقامتی این هتل مطلع شوید. همچنین امکان رزرو آنلاین هتل از طریق این سایت وجود دارد.

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨