بهترین سوغات بدروم
بهترین سوغات بدروم

بهترین سوغات بدروم چیست ؟ ☀️ | Bodrum

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین سوغات بدروم

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین سوغات بدروم آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بدروم (Bodrum) شهر زیبایی است که وصف جاذبه‌های آن در کلام نمی‌گنجد و حتماً باید این شهر را از نزدیک دید. برای لذت بردن بیشتر از این زیبایی‌ها به شما سوغاتی‌های بدروم را معرفی می‌کنیم. از بهترین سوغاتی‌های بدروم ترکیه می‌توان به صنایع دستی آن اشاره کرد که رونق بسیاری دارد.

همچنین صندل‌های بدروم شهرت جهانی دارند. از طرفی پوشاک چرم، سوزن دوزی، لوازم دکوری، منجق دوزی، بافتنی، زیورآلات نقره دیگر سوغاتی‌هایی بدروم است. یکی دیگر از سوغاتی‌هایی که می‌توان از بدروم تهیه کرد، پارچه‌های دستبافت میلاس است.در ادامه با سوغات بدروم بیشتر آشنا شوید.

نظرقربانی

یکی از سوغاتی‌های بدروم که آن را زیاد خواهید دید و در همه فروشگاه‌های سوغات به‌ شکل‌های مختلف به مقدار زیاد پیدا می‌شود، نظرقربانی است. نظرقربانی‌ها را معمولا به رنگ آبی و با شیشه درست می‌کنند و سایزهای مختلفی دارند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در زمان‌های قدیم از این نظرقربانی‌ها برای دور کردن چشم‌زخم استفاده می‌کردند، ولی امروزه کمتر کسی برای این منظور نظرقربانی می‌خرد و امروزه نظرقربانی‌ها بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند. نظرقربانی را می‌توانید در قالب انواع آویز تزیینی، گردنبند و دستبند و سایر زیورآلات، خریداری کنید.

بهترین سوغات بدروم

راحت الحلقوم یکی از بهترین سوغات بدروم

راحت الحلقوم یکی از انواع شیرینی هایی است که در بدروم بسیار روج دارد و به عنوان سوغات در همه فروشگاه ها پیدا می گردد. راحت الحلقوم تنوع بسیار قابل توجهی دارد و با طعم های مختلف تهیه می گردد. یکی از مزایای راحت الحلقوم این است که ماندگاری خوبی دارد و می توانید آن را در سفرهای طولانی، حمل کنید.

بهترین سوغات بدروم

سفال و سرامیک

سفال و سرامیک یکی از قدیمی ترین صنایع دستی بشر است. در بدروم ، ظروف و اشیای سفالی و سرامیکی با طرح ها و رنگ های متنوعی تزیین می شوند. انواع کاسه و بشقاب، گلدان و سایر ظروف و اشیای تزیینی را می توانید از فروشگاه های سوغات برای عزیزان خود بخرید. این ظروف، معمولا طرح های سنتی دارند و با رنگ های شادی تزیین می شوند.

بهترین سوغات بدروم

لوازم حمام سنتی ترکی

تجربه ی استفاده از حمام سنتی ترکی در سفر به ترکیه و بدروم را نباید از دست داد. شما می توانید وسایلی مانند صابون، روغن زیتون،  کیسه‌های دستکشی ابریشمی، حوله‌های ترکی با کیفیت بالا و مرغوب خریداری کنید.

بهترین سوغات بدروم

ادویه جات

یکی از محصولاتی که در بازارچه های رنگارنگ بدروم پیدا می گردد، انواع ادویه جات و سبزی های معطر است. ترکیه از زمان های بسیار دور، محل تجارت و خرید و فروش برترین ادویه ها بوده است. در بازارها، چندین غرفه و فروشگاه به فروش ادویه اختصاص دارند. به غیر از ادویه، در این فروشگاه ها، انواع سبزیجات معطر عرضه می گردد که برای طعم دادن به غذاها بی نظیر است. بعلاوه برترین دمنوش ها و داروهای گیاهی را می توانید بخرید و برای عزیزان خود به عنوان سوغات ببرید.

بهترین سوغات بدروم

زیورآلات

در بازارچه های بدروم، چیزی که زیاد خواهید دید، انواع زیورآلات است. بیشتر آن ها با الهام از طرح های سنتی دوران عثمانی طراحی و ساخته می شوند و معمولا طرح های سنتی، هواداران بیشتری دارند. گاهی برای تزیین آن ها از انواع سنگ های قیمتی استفاده می گردد. البته به غیر از طرح های سنتی، انواع زیورآلات با طراحی های بسیار مدرن از جنس طلا و نقره نیز به فروش می رسد. درمجموع، برای همه سلیقه ها، هدیه مناسبی در بدروم پیدا می گردد.

بهترین سوغات بدروم

فرش و گلیم

یکی از گرانقیمت‌ترین سوغات بدروم ، فرش است. کلکسیونرهای حرفه‌ای از سراسر جهان به این کشور می‌آیند تا از فرش‌های این کشور خریداری کنند زیرا این فرش‌ها به‌دلیل کیفیت و تخصص هنری به‌کار رفته در آنها مشهور می‌باشند. بانوان ترکیه‌ای ماه‌ها صرف بافت یک فرش در اندازه‌های مختلف از سجاده تا فرش‌های بزرگ می‌کنند. نمادهای موجود بر روی فرش‌ها نیز بیانگر اعتقادات سنتی مختلفی است.

بهترین سوغات بدروم

محصولات چرمی

ترکیه به داشتن چرم مرغوب معروفیت دارد، بنابراین یکی از هدایای خوبی که در بدروم می توانید برای عزیزان خود بخرید و از کیفیت آن مطمئن باشید، محصولات متنوع چرمی است.

اگر بودجه کافی برای خرید محصولات چرمی ندارید، جای نگرانی نیست. این محصولات تنوع زیادی دارند و با انواع چرم تهیه می شوند. می توانید هدایای کوچک تر با قیمت مناسب تر بخرید، مثلا جاکلیدی یا کیف پول های کوچک. حتی اگر دوست داشته باشید می توانید در کارگاه های مربوطه، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا کاملا دست سوز برایتان آماده گردد.

بهترین سوغات بدروم



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)