بام های شهر مشهد ، نقاط جذاب برای دیدن منظره شهر

بام های مشهد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با چشم اندازهای مشهد آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به اینکه این نقاط کجاست، با ما همراه باشید.

مشهد یکی از شهرهای بزرگ ایران است که از نظر مکان های تفریحی، طبیعت زیبا و جاذبه های دیدنی بسیار غنی می باشد و به خاطر تعداد بالای جاذبه های آن باید قبل از سفر برنامه ریزی کنید که به کجاها سر بزنید. اگر می خواهید به یک مکان جالب و جذاب بروید که بتوانید منظره شهر مشهد را از بالا ببینید، حتما سری به نقاط مرتفع شهر مشهد بزنید.


بیشتر بدانید ، چه عواملی بر قیمت تاثیرگذار است؟

زمان خرید بلیط هواپیما، میزان تقاضا، تعطیلات، مناسبات مذهبی، نوع پرواز، ایرلاین ارائه دهنده و کلاس پروازی از عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد هستند. سعی کنید با توجه به چهارفصل بودن زمان سفر به مشهد، مطمئن شوید که زمان‌هایی که بلیط هواپیما تهران مشهد خیلی گران نیست بلیطتان را خریداری می‌کنید.


شهر مشهد در اصل چندین چشم انداز دارد که امکان تفریح و دیدن منظره شهر را فراهم می کنند، اما در این میان بام پارک خورشید هاشمیه معروف تر و شناخته شده تر است. اگر اهل مشهد هستید حتما تمامی بام ها را می شناسید، در ادامه تمامی چشم اندازهای مشهد را به همراه آدرس به شما معرفی می کنیم.

عکس از: آرش حسینی
عکس از: آرش حسینی

چشم اندازهای شهر مشهد

بام هاشمیه مشهد (کوهستان پارک خورشید)

بام هاشمیه مشهد در انتهای بولوار هاشمیه واقع شده است و به نام کوهستان پارک خورشید و یا بام هاشمیه شناخته می شود. کوهستان پارک خورشید دارای سه هزار جای پارک خودرو است و تنها پارکی شناخته می‌شود که شهروندان می‌توانند با خودروی خود به داخل آن تردد کنند. پارک کوهستانی خورشید، بزرگترین بوستان کوهستانی شهر مشهد نیز به حساب می آید.

امکانات رفاهی متعدد همچون پارکینگ، آلاچیق، وسایل بازی کودکان، کافه، پیست دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی و… در این بام فراهم شده است. دوچرخه سواری هم یکی از ورزش هایی است که علاقه مندان خاص خود را راهی پارک کوهستانی خورشید می کند. این بوستان بسیار بزرگ و پرطرفدار است و همچنان طرح ها و برنامه های زیادی برای اجرا در آینده برای آن در نظر گرفته شده است.

آدرس و موقعیت بام هاشمیه روی نقشه: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، کوهستان پارک خورشید

بام هاشمیه | عکس از: محسن موسوی زاده
بام هاشمیه | عکس از: محسن موسوی زاده

بام لند هفت تیر مشهد و پلکان بابا کوهی

یکی از مکان هایی که در دل شهر به دور از شلوغی میتوانید ساعات لذت بخشی را در ارتفاعات مشهد تجربه کنید و با تماشای زیبایی های شهر و سکوت کوهستان به ذهن خودد آرامش دهید بام هفت تیر مشهد است. کوه های هفت تیر مشهد و قله زو محبوب به همراه آب و هوای مطبوع این منطقه، به یکی از پاتوق های اصلی کوهنوردان تبدیل شده است.

رسیدن به بام هفت تیر بسیار راحت است به طوری که چه اهل کوهنوردی باشید چه نه، به راحتی میتوانید به این منطقه بروید. فقط کافیست برای دسترسی به این بام از انتهای بولوار هفت تیر به پلکان باباکوهی بروید، حال از بخش کوه نوردی یا پله های تعبیه شده و یا بخش ماشین رو که برای پارک ماشین نیز در نظر گرفته شده به بالای بام بروید و از تماشای منظره شهر مشهد لذت ببرید.

آدرس و موقعیت بام هفت تیر روی نقشه: مشهد، انتهای بلوار هفت تیر، پلکان کوه آب و برق

عکس از: Arash Hamidi
عکس از: Arash Hamidi

بام صیاد

یکی از بلندترین کوه ها در ارتفاعات آب و برق که از مسیرهای اصلی کوهنوردان مشهد است و بیشتر کوهنوردان برنامه های خود را آنجا میگذارند قله زو است. این قله را از آن جهت به این نام میخوانند که برگرفته شده از موقعیت جغرافیایی قله است که دارای کوههای مرتفع و دره های عمیق است.

این منطقه و این قله زیبا که در بلوار فکوری، فکوری 5 قرار دارد به بام صیاد معروف است. بام صیاد امکانات پله ای مانند دو بام قبلی ندارد و بیشتر مناسب کوهنوردان است که می خواهند مسیر رسیدن تا قله را کوهپیمایی کنند.

آدرس و موقعیت بام صیاد روی نقشه: مشهد، انتهای بلوار صیاد شیرازی

بام صیاد | عکس از: Omid milani fard
بام صیاد | عکس از: Omid milani fard

بام خلج

بام خلج یکی از جاذبه های طبیعی مشهد در نزدیکی پارک هفت حوض مشهد و در جاده خلج می باشد. این بام در 7 کیلومتری مشهد و در جنوب شرقی شهر واقع شده و دارای 7 حوضچه طبیعی است که همیشه پر از آب هستند و صدای دائمی جریان آب، روح را نوازش میکند.

فضای بکر و طبیعی و آب و هوای متفاوت و منحصر به فرد این منطقه هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند تا در کنار گذراندن ساعاتی دلپذیر در این بام زیبا و ثبت خاطراتشان با عکس های یادگاری سفری مهیج و پر خاطره را برای خود بسازند.

آدرس و موقعیت بام خلج روی نقشه: جاده خلج، 7 کیلومتری جنوب شرقی مشهد

عکس از: Omid milani fard
عکس از: Omid milani fard
دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨