بازارهای قشم و درگهان
بازارهای قشم و درگهان

چرا باید بازارهای قشم و درگهان را حتما ببینید؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازارهای قشم و درگهان

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است. این جزیره بالای 1400 کیلومترمربع مساحت و وسعت دارد. جزیره قشم از کشور بحرین 5 بار بزرگ‌تر بوده و در دهانه تنگه هرمز قرار گرفته است.

وسعت جزیره قشم باعث شده بازارهای زیادی در این منطقه ساخته شود. قسمتی از بازارهای این جزیره از قدمت بالایی برخوردار است. طول و عرض قشم بین 100 تا 130 کیلومتر ثبت شده است. یکی از دلایلی که مسافران زیادی سالانه به قشم سفر می‌کنند به خاطر وجود بازارهای آن است.

برای خرید از بازار نیاز است که شما در جزیره اقامت داشته باشید و یک اقامتگاه رزرو کنید. رزرو اقامتگاه را به سامانه جاباما سپرده و قبل از شروع سفر این کار را حتما انجام دهید. اقامتگاه بوم گردی قشم نوعی از اقامتگاه است که می‌توانید زمان سفر خود آن را انتخاب کنید.

بازارهای قشم و درگهان

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بازار قدیم

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران بازار قدیم است. این بازار دقیقا روبه‌روی بندر قشم قرار گرفته است. بیشتر بازارهای قشم در آسیا معروف هستند. بازار قدیم اجناسی مانند لباس، کیف و کفش، جواهر و طلا، فرش، صنایع دستی و… را برای فروش دارد.

سال 1290 خورشیدی بازار قدیم تاسیس شد و به قطب تجارت منطقه تبدیل شده است. این بازار یک بازار سنتی جزیره است و مغازه‌های آن کاملا قدیمی هستند. بازار به  اسکله نزدیک بوده و مغازه‌های پر رنگ و لعاب آن از اطراف قابل دیدن است.

بازار قدیم از دالان‌هایی پیوسته و تو در تو ساخته شده است. هر دالان و راهرو برای یک نوع محصول و جنس اختصاص داده شده است. قیمت اجناس بازار قدیم بسیار مناسب بوده  و برای تهیه لباس و دیگر مایحتاج می‌توانید به آن مراجعه کنید.

پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه، کیف، کفش، دمپایی، شال، روسری، کاپشن، پارچه، روتختی، بلور، لوازم خانگی، موبایل، لوازم ورزشی، آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، مواد غذایی و… محصولاتی هستند که شما می‌توانید در بازار قدیم قشم آنها را پیدا کنید.

بازار در ابتدای ساخت با معماری و چیدمان خود به عرضه محصولات بومی و محلی اختصاص داشت. این روزها با ورود برندهای بزرگ و کوچک به این بازار گردشگران زیادی به اینجا علاقه دارند. معماری سنتی بازار خود به تنهایی برای مسافران جذاب بوده و این مورد نیز گردشگران فراوانی را به بازار قدیم کشانده است.

بازارهای قشم و درگهان

زمان اقامت در جزیره قشم می‌توانید با اجاره ویلا در درگهان و دیگر قسمت‌های جزیره سفر زیبایی را تجربه کنید. سامانه جاباما برای رزرو اقامتگاه پیش قدم بوده است. انواع اقامتگاه در این سامانه یافت می‌شود و برای شما و مسافران مهیا شده است.

بازار نخل

زیباترین بازار قشم، بازار نخل است. این بازار در سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده است. معماری بازار نخل نیز با سبک سنتی طراحی شده و یکی از مراکز دیدنی قشم به شمار می‌رود. مساحت این بازار نزدیک به  10 هزار متر مربع است. بازار بالای 200 غرفه دارد که هر کدام به ارائه محصولی خاص اختصاص داده شده است.

محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسند به صورت عمده پوشاک مردانه و زنانه است. این مرکز خرید مانند دیگر مراکز خرید درگهان و قشم تک فروشی نیز دارد. معماری بومی بازار شما را با سبک قدیمی قشم آشنا کرده و برای افراد زیادی نوستالژی خواهد بود.

بازار نخل چند رستوران و کافی‌شاپ نیز دارد تا بتوانید زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. مراکز خرید درگهان و دیگر مراکز خرید و بازارهای قشم هر کدام زیبایی‌های ویژه و خاصی دارند و سفر شما را دلچسب خواهند کرد.

اقامتگاه‌های قشم در تمامی مناطق جزیره گسترده شده و سایت جاباما بیشتر آنها را پوشش خواهد داد. این سامانه تنوع زیادی دارد.

بازار ستاره

بازار ستاره نیز گزینه مناسبی برای بازدید و خرید خواهد بود. این بازار چند مرکز تفریحی را نیز در خود جای داده است. بازار ستاره به سبب وجود اجناس با قیمتی مناسب معروف است. کیفیت بالای محصولات این بازار یکی از دلایل شهرت آن شده است.

مساحت این بازار خیلی زیاد نیست. وسعت بازار ستاره 3 هزار متر مربع برآورد شده و سه طبقه مجزا دارد. واحد‌های تجاری بازار نزدیک به 700 مورد بوده و تنوع اجناس در این بازار تفریحی بالا است. گردشگران و مسافران با ورود به این بازار اجناس زیبایی را می‌توانند خریداری کنند.

قدمت بازار ستاره نزدیک به سه دهه است. این مرکز خرید همراه غرفه‌های تجاری خود کافی‌شاپ و رستورانی نیز دارد. جدای از این امکانات موزه حیوانات تاکسیدرمی نیز در این مرکز قرار دارد که برای سرگرمی مناسب است. اگر به ورزش بیلیارد علاقه داشته باشید این بازار سالنی را به این تفریح اختصاص داده است و در کنار آن شما می‌توانید از بازی‌های کامپیوتری نیز استفاده کنید.

لوازم خانگی قسمتی از محصولات این بازار بوده و تنوع بسیار زیادی دارد. ضمنا شما در این بازار ادکلن‌های خوشبویی را می‌توانید خریداری کنید. تنوع بالای اجناس در این بازار قشم توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بیشتر برندها را در این بازار پیدا خواهید کرد و بدون  شک از خرید خود راضی خواهید بود.

این بازار 5 در به صورت مجزا دارد. این 5 ورودی و خروجی شما را به قسمت‌های مختلفی از جزیره هدایت کرده و باید مقصد بعدی خود را بدانید. هر در این بازار به یک خیابان اصلی جزیره خواهد رسید.

بازار خلیج فارس

سمت چپ بازار ستاره بازار خلیج فارس واقع شده است. این بازار 4 طبقه دارد که طبقات اول و دوم آن فقط تجاری هستند. طبقات تجاری 80 واحد را در خود جای داده و برای فروش اجناس آماده شده‌اند. طبقه چهارم  این بازار را رستورانی بزرگ در اختیار دارد. این رستوران بسیار معروف و پرطرفدار است.

اجناسی که در این بازار یافت می‌شوند شامل پوشاک، کیف و کفش، لوازم آشپزخانه و لوازم الکترونیکی خواهند بود. قیمت محصولات این بازار کاملا اقتصادی و ارزان است. ساعت

آغاز به کار این مرکز خرید 9 صبح است. بازار خلیج فارس میان روز چند ساعت تعطیل می‌شود و مجدد ساعت 5 بعد از ظهر به گردشگران و مسافران خدمات ارائه می‌شود.

بازارهای قشم و درگهان

جزیره قشم بازارهای فراوانی دارد. تعدادی از این مراکز تازه ساخته شده‌اند و به صورت مدرن و امروزی هستند. درگهان یکی از مناطق بومی قشم است که با جزیره فاصله کمی دارد. بازارهایی که در درگهان ساخته شده‌اند برای خرید و تفریح مناسب بوده و اقامت خوشی را برای شما خواهد داشت.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)