کویر مرنجاب اصفهان | Maranjab Desert

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کویر مرنجاب اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کویر مرنجاب اصفهان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کویر زیبا و پرطرفدار در استان اصفهان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

حتما میدانید که ایران کشوری چهارفصل است و علاوه بر جنگل ها و سواحل زیبا، کویرهایی بکر و بی نظیر را در دل خود جای داده است. بسیاری از این کویرها قطعا ارزش بازدید دارند و سالانه افراد زیادی منتظر رسیدن فصول خنک سال هستند تا به این کویرهای زیبا بروند. در ادامه به معرفی یکی از معروف ترین این کویرها یعنی کویر مرنجاب اصفهان میپردازیم.

کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع استان اصفهان قرار گرفته است. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل متصل خواهد شد. کویر مرنجاب دارای ارتفاع متوسط حدود ۸۵۰ متر از سطح آب های آزاد می باشد. امنیت، اعتدال نسبی، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گونه های جانوری و پوشش گیاهی مناطق کویری فضای مناسبی را جهت گردشگری و سرمایه گذاری در این منطقه ایجاد کرده است و گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می کند.

برای مشاهده تورهای کویر مرنجاب سایت تخفیفان کلیک کنید

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


 

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می‌شود. تپه‌های شنی بلند و جنگلهای تاغ جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده‌است. دریاچه نمک آران و بیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی منطقه محسوب می‌شوند. لازم است ذکر شود جزیره سرگردانی در دریای بیکران کویر، به جز یک یا دو ماه از سال که به دلیل بارندگی در منطقه، قابل مشاهده می‌شود، در سایر ایام سال به نمکزار تبدیل می‌گردد.

چرا به آن مرنجاب می‌گویند؟

به دلیل ماسه‌ای بودن زمین، کندن چاه برای رسیدن به آب در زمان‌های قدیم کار خیلی سخت و مشقت‌باری بوده و به همین دلیل به  این منطقه مرد رنج آب می‌گفتند، عبارتی که بعدها به مرنجاب تغییر کرد.

کویر مرنجاب اصفهان
کویر مرنجاب اصفهان

این کویر در دل خود یک کاروانسرای بسیار زیبا دارد که به کاروانسرای مرنجاب معروف است و البته یکی از 999 کاروانسراهایی است که شاه عباس صفوی در ایران ساخت.

بهترین فصل سفر به کویر مرنجاب

برای سفر به کویر مرنجاب در نیمه اول سال، بهترین زمان اوایل فروردین ماه است چرا که در ادامه هوا رو به گرمی می رود و آفتاب سوزان، تعرق بالا و تشنگی بیش از حد خاطره ای خوش از سفر برای تان به جا نخواهد گذاشت. به همین دلیل سفر در فصل تابستان اصلا پیشنهاد نمی شود. بهترین زمان برای سفر به مناطق کویری نیمه دوم سال است. کویر در فصل پاییز در متعادل ترین شرایط آب و هوایی قرار می گیرد که بسیار برای سفر کردن مناسب است؛ اما در فصل زمستان به ویژه در شب باید حتما احتیاط کنید چون هوا به شدت سرد می شود؛ اما روزها هوا معتدل تر است.

کویر مرنجاب اصفهان
کویر مرنجاب اصفهان

دیدنی های کویر مرنجاب

  • کاروانسرای عباسی مرنجاب
  • دریاچه نمک آران و بیدگل
  • جزیره سرگردان مرنجاب
  • چاه دستکند (دستکن)

تفریحات کویر مرنجاب

  • پیاده روی شن های روان
  • شتر سواری
  • موتور چهارچرخ
  • آفرود سواری
  • کمپینگ و شب نشینی
کویر مرنجاب اصفهان
کویر مرنجاب اصفهان

اقامت در کویر مرنجاب

اگر قصد اقامت در کویر مرنجاب را دارید می توانید به راحتی از کاروانسرای شاه عباسی مرنجاب برای اقامت شبانه خود استفاده کنید و یا کمی از خود کویر دور شوید و از اکو کمپ های کویری اطراف استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید حسابی از طبیعت استفاده کنید در کویر کمپ بزنید، اگر تازه کار هستید برای کمپ زدن می توانید از زمین سنگ فرش شده اطراف استخری که روبه روی کاروانسرای عباسی است استفاده کنید.

آدرس کویر مرنجاب: استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، جاده مرنجاب

ساعت بازدید از کویر مرنجاب: همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودی به کویر مرنجاب: ورود شما مشمول هزینه است؛ 15000 تومان به ازای هر ون ، 20000 تومان به ازای هر مینی بوس و 40000 تومان به ازای هر اتوبوس


مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨