کوه قارون دورود ، طبیعتی باشکوه در لرستان | Dorud

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کوه قارون دورود

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کوه قارون دورود صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با طبیعت زیبای این کوهستان در دورود استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. شهر دورود یکی از زیباترین شهرهای این استان است و یکی از جاهای دیدنی این شهر کوه قارون دورود است.

کوه قارون، یکی از کوه‌های زاگرس در استان لرستان و در جنوب شهرستان دورود و در فاصله ۱۵ کیلومتری این شهر واقع شده است. ارتفاع این کوه ۲۷۵۰ متر می‌باشد. در گذشته‌های دور این کوه به عنوان دژ نظامی، به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص، محسوب می‌شده است زیرا در مرکز استان لرستان قرار گرفته و بر مناطق اطراف مشرف است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اما امروز طبیعت اطراف قله قارون و جنگلها، چشمه ها و کوهها و دره های کوهستان قارون، این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری برای کوهنوردان و طبیعت دوستان تبدیل کرده است. با رفتن به این کوهستان می توانید از گذراندن روز خود در طبیعت بکر آن لذت ببرید.

کوه قارون دورود
کوه قارون دورود

یکی از دلایل نام‌گذاری کوه قارون، وجود غار‌های متعدد و مرموز در این کوه است.همچنین مردم لرستان این مکان را محل مخفی گنج قارون می‌دانند. افسانه هایی درباره گنج قارون در ادبیات بومی لرستان وجود دارد و در قله این کوه انفجارهای غیرمجازی برای دستیابی به آثار تاریخی انجام شده است.

کوه قارون دورود
کوه قارون دورود

دسترسی

صعود به این قله از طریق ایستگاه راه‌آهن قارون یا جاده آسفالته روستای پیر عبدالله است. در مسیر صعود به این قله، چند چشمه به نام چشمه صیاد و چشمه پرویز نیز وجود دارد که محلی برای استراحت کوهنوردان است. برای پیاده شدن در ایستگاه راه‌آهن قارون، تنها باید از قطار محلی اندیمشک-دورود و بالعکس استفاده کرد.

کوه قارون دورود
کوه قارون دورود

همچنین با استفاده از جاده آسفالته کوهستانی و البته خطرناک، نیز می توانید با ماشين هم به دامنه کوه قارون یعنی دره پیامنی یا روستای اوبید بیایید. شما می توانید با اتومبیل از دورود در مسیر جاده دورود به قارون و چم چیت به دره پیامنی بروید. ماشینها را در دره پیامنی پارک کنید. در مسیر این منطقه از چشمه پرویز عبور خواهید کرد. کمتر از سه ساعت کوهپیمایی تا قله فاصله دارید.

کوه قارون دورود
کوه قارون دورود

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨