دامنه های زیبا و سرسبز کوه تاف ، لرستان | Lorestan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کوه تاف لرستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کوه تاف لرستان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با منطقه سرسبز در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از دیدنی های بی نظیر استان لرستان کوه تاف است.

استان لرستان آنقدر زیبایی های طبیعی زیادی دارد که قابل شمارش نیستند. گوشه و کنار این استان جاذبه دیدنی است و طبیعت زیبا و بکر آن مثال زدنی است. این استان یکی از مقاصدی ست که اگر تا به حال به آن سفر نکرده اید حتما باید آن را در لیست خود قرار دهید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کوه تاف لرستان منظره ای زیبا و سرسبز را از دور به شما نشان می دهد. شما در مسیر نزدیک شدن به آن محو زیبایی اش می شوید. باید رقص ماهی‌های قزل‌آلا را در استخرهای پرآب پرورش ماهی ببینید و یك بعدازظهر را در دامنه كوه 80 پهلو یا جنگل اسرارآمیز كوه تاف بگذرانید.

بعد پرسان پرسان از شیب ملایم كوه پایین بیایید تا به روستای نوژیان از توابع بخش مركزی شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان برسید و خانه‌های قدیمی را ببینید که با سقف‌های گلی و درهای چوبی و باغچه‌های پرگل، در گوشه به گوشه روستا نشسته اند. آن وقت است كه می‌فهمید جاذبه‌های گردشگری روستای نوژیان، فقط آبشار نوژیان در 2.5 كیلومتری روستا نیست و همه جای این منطقه دیدنی است.

کوه تاف لرستان
کوه تاف لرستان

تاریخ سكونت دائمی در روستای نوژیان، به حدود 100 سال پیش بازمی‌گردد. پیش از آن، این روستا به عنوان اتراقگاه عشایر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. روستای نوژیان تقریبا در 40 كیلومتری خرم‌آباد واقع شده و بین كوه تاف (در خاور و جنوب شرقی) و كوه 80 پهلو (در جنوب و جنوب غربی) محصور شده است. این روستا از طریق شهر خرم‌آباد با جاده‌ای كامل و آسفالته قابل دسترسی است.

شهرت نوژیان بیشتر به دلیل آبشار نوژیان است كه حدود 100 متر ارتفاع دارد و آب را از دل كوهی به همین نام می‌گیرد و آن را در حوضچه عمیق و بزرگ زیر پایش می‌ریزد. پس با رفتن به سمت کوه تاف با یک تیر چند نشان می زنید. هم از منطقه سرسبز و جنگل های زیبای کوه تاف دیدن می کنید و هم از یکی از معروف ترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان یعنی آبشار نوژیان بازدید می کنید. نوژیان بعد از آبشار بیشه معروفترین آبشار این استان است.

یکی از مواردی که آبشار نوژیان بابت آن شهرت دارد، وجود گیاهان دارویی در اطراف خود آبشار و بالای کوه تاف است که باعث می‌شود مردم زیادی تنها به همین علت به این منطقه سفر کنند. می توانید در بازدید از این آبشار به جمع آوری گیاهان دارویی نیز بپردازید.

کوه تاف لرستان
کوه تاف لرستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨