کلیسای جامع مسیح منجی
کلیسای جامع مسیح منجی

کلیسای مسیح منجی ، بلندترین کلیسای ارتدوکس در مسکو | Moscow

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کلیسای جامع مسیح منجی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کلیسای جامع مسیح منجی مسکو صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کلیسا در شهر مسکو در ادامه با ما باشید.

کلیسای جامع مسیح منجی یا عیسی نجات دهنده (Cathedral of Christ the Saviour)، یک کلیسای جامع ارتدکس روسی در مسکو، روسیه است. این کلیسا که در سال ۱۸۸۳ ساخته شده‌است دارای ۴۹۰۰ مترمربع مساحت و ۷۹ متر طول می‌باشد. این کلیسای جامع ارتدوکس در ساحل شمالی رودخانه مسکووا، در جنوب غرب کرملین قرار دارد. این کلیسای جامع با 103 متر ارتفاع بلندترین کلیسای مسیحی ارتدوکس جهان است. کلیسای کنونی دومین کلیسایی است که در این سایت بنا می‌شود.

بعد از آن که ناپلئون بناپارت که به روسیه حمله کرده بود، شکست خورد و عقب نشینی کرد، تزار روسیه تصمیم به ساخت کلیسایی به شکرانه این پیروزی گرفت. ساخت این کلیسا بیشتر از ۴۰ سال به طول انجامید. این کلیسای جامع برای نشان دادن سپاسگزاری از مشیت الهی برای نجات روسیه از سایه‌های تاریک و برای یادبودی از قربانیان کشور بنا گردید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کلیسای جامع مسیح منجی
کلیسای جامع مسیح منجی

نقشه‌های کلیسا طراحی شده و محوطه ساخت نیز انتخاب شده بود اما قبل از شروع پروژه، الکساندر اول جای خود را به برادرش نیکولاس داد. تزار جدید که عمیقاً ارتدوکسی و وطن‌پرست بود، طراحی نئوکلاسیک بنا را که برادرش تائید کرده بود نپسندید. وی معمار مورد علاقه‌اش، «کنستانتین تون» (Konstantin Thon) را مأمور طراحی یک نقشه جدید کرد. محوطه فعلی بنا در سال ۱۸۳۷ توسط تزار انتخاب شده و کلیسا و صومعه‌ای که از قبل در آن وجود داشت باید جا به جا می‌شدند.

کلیسای جامع مسیح منجی
کلیسای جامع مسیح منجی

با پایان دوران حکمرانی شوروی، کلیسای ارتدوکسی روسیه این اجازه را گرفت تا مجدداً ساختمان کلیسای عیسی منجی را در سال ۱۹۹۰ بسازد. بعد از تأسیس یک بنیاد برای این منظور و جمع‌آوری کمک هزینه در سال ۱۹۹۴ ساخت به طور جدی ادامه پیدا کرد و در سال ۱۹۹۶ کلیسای پایینی ساخته شد. کل مجموعه کلیسای عیسی منجی در ۱۹ آگوست سال ۲۰۰۰ به اتمام رسید.

کلیسای جامع مسیح منجی
کلیسای جامع مسیح منجی

بیشتر از هزار متر مربع مرمر کارارا در کلیسای مسیح منجی مسکو به کار رفته است و بسیاری از نقاشی هایی که در آن وجود دارد مانند واسیلی سوریکوف هم اثرهایی از بهترین نقاشان روسیه بوده اند.

کلیسای جامع مسیح منجی
کلیسای جامع مسیح منجی

بازسازی بنا بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ انجام شده است. در ابتدا طرح بازسازی بنا به الکسی دینزوف سپرده شد اما خیلی زود به خاطر اختلاف با شهرداری از کار برکنار شد و جای خود را به معمار و مجسمه‌ساز مشهور گرجی سهراب تسِرتِلی داد که تغییرات بحث‌برانگیزی در بنا ایجاد کرد و امکانات مدرنی مانند تهویه مطبوع، امکانات ارتباطی، آسانسور و یک پارکینگ زیرزمینی به آن افزود. بازدیدکنندگان تنها با تور می‌توانند از کلیسا دیدار کنند. مناظر اطراف از فراز کلیسای 40 متری بسیار دیدنی و زیبا هستند.

نکاتی چند درباره کلیسا

  • وقتی که به این کلیسا نگاه می کنید می توانید نمایی از مرمر و گرانیت را به همراه گنبدهای طلایی ببینید، این کلیسا امروزه یکی از مهم ترین بناهای تاریخی مسکو است و در واقع به عنوان سمبلی از امید شناخته می شود. این کلیسا همچنین بلندترین کلیسای ارتدوکس جهان هم هست و ارتفاع آن به ۱۰۳ متر می رسد.
  • دکور داخل این کلیسا واقعا نفس گیر است و نقاشی هایی که روی دیوارهای این کلیسا کشیده شده است تا روی سقف ها هم دیده می شود.
  • کلیسای مسیح منجی مسکو به طرز باورنکردنی ای بزرگ است به طوری که ظرفیت نگهداری ۱۰۰۰۰ نفر را همزمان دارد. این کلیسا در طی عیدهای مذهبی و تعطیلات مذهبی دقیقا همین تعداد بازدید کننده را دارد.
  • کلیسای مسیح منجی موزه ای هم دارد که در این موزه می توانید تصاویر و نقاشی هایی از قبل موزه و زمانی که اتحادیه ی جماهیر شوروی، استخر آبی در آن جا ساخت ببینید. همچنین بنای یادبود مردمی که استالین می خواست آن را در محل کلیسا بسازد هم به چشم می خورد.
  • امروزه کلیسای مسیح منجی یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری مسکوی زیبا است، مانند هر مکان مقدس دیگری زمانی که بخواهید وارد این کلیسا شوید باید حتما پوششی روی موها داشته باشید و لباس مناسب بپوشید.
کلیسای جامع مسیح منجی
کلیسای جامع مسیح منجی

آدرس کلیسای جامع مسیح منجی؛ Ulitsa Volkhonka, 15, Moskva, Russia, 119019

هزینه ورودی کلیسای جامع مسیح منجی؛ بازدید از این کلیسا رایگان است.

ساعت بازدید کلیسای جامع مسیح منجی؛ همه روزه از ساعت 09:00 تا 19:00 – دوشنبه ها از ساعت 13:00 تا 19:00

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨