تاریخچه کاخ توپکاپی استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کاخ توپکاپی استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کاخ توپکاپی استانبول صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با تاریخچه این کاخ باشکوه در ادامه با ما همراه باشید.

کاخ توپکاپی (Topkapi Palace) یکی از مهم ترین ساختارهای تاریخی و موزه های استانبول است که هر ساله شمار بسیار زیادی بازدیدکنندگان به دلیل شایستگی و شکوه و اهمیت آن، از آن دیدن می کنند.

کاخ توپکاپی (توپکاپی سارایی در ترکی) زمانی محل اصلی اقامت و مرکز فرماندهی و قدرت سلطان های امپراطوری عثمانی در طول قرن 15 ام بوده است. ساخت و ساز کاخ در سال 1459، شش سال پس از تسخیر قسطنطنیه توسط عثمانی ها آغاز شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کاخ توپکاپی استانبول
کاخ توپکاپی استانبول

با توجه به حضور کاخ سابق در میدان بیاضیت (Beyazıt Square) ، کاخ توپکاپی برای اولین بار با نام ینی سارایی (کاخ جدید) نامگذاری شد اما نام آن در قرن نوزدهم به توپکاپی تغییر یافت که در ترکی به معنای دروازه توپ (Cannon Gate)  می باشد. پس از ساخت و ساز اولیه، کاخ همچنان در طول قرن ها به بازسازی و گسترش خود ادامه داد، به خصوص به علت بلایای طبیعی که در طول آنها ساختمان تلفات زیادی برداشت به ویژه در طول زمین لرزه سال 1509 و آتش سوزی 1665 ساختمان بسیار آسیب دید.

کاخ توپکاپی استانبول
کاخ توپکاپی استانبول

پیش از آنکه بازدیدکنندگان به داخل کاخ برسند، نخست با دروازه ی امپراطوری و چشمه زیبای سلطان احمد سوم که به سبک روکوکو است در حیاط رو به رو می شوند. در داخل، این کاخ زیبا و الهام بخش شامل فضاهایی از جمله چهار حیاط اصلی و دیگر ساختارهای کوچک تر از جمله حرم (جایی که زنان خانواده سلطان اقامت داشته اند) و ساختمان شورای امپراطوری (جایی که جلسات و ملاقات بین مقامات مهم دولتی برگزار می شده است) می باشد.

کاخ توپکاپی استانبول
کاخ توپکاپی استانبول

بر خلاف کاخ های اروپایی که از یک ساختمان بزرگ احاطه شده توسط باغ ها تشکیل شده بود، کاخ توپکاپی دارای ساختاری متفاوت است که فضاهایی شامل مجموعه ای از سالن ها، سربازخانه ها، آشپزخانه ها، کیوسک ها، محل های خواب و اتاق های بازدید کنندگان در اطراف یک محوطه مرکزی قرار گرفته است. در قرن 17 ام ، کاخ بزرگ به دلیل ساخت کاخ های جدید در بسفر شروع به از دست دادن اهمیت خود کرد و در سال 1856 سلطان عبدالمجید به کاخ تازه ساخته شده دولما باغچه (Dolmabahçe Palace) نقل مکان کرد.

کاخ توپکاپی استانبول

آدرس کاخ توپکاپی استانبول؛

Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/Istanbul, Turkey

ساعات بازدید از کاخ توپکاپی؛

تمام روزهای هفته، ساعت 9 صبح تا 18:45 بعد از ظهر – سه شنبه ها تعطیل است.

قیمت بلیط ورودی کاخ توپکاپی؛

موزه 60 لیر – بخش حرم 30 لیر

ویدئویی از کاخ ؛



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨