پل معلق بابلسر
پل معلق بابلسر

آشنایی با پل معلق بابلسر ، مازندران | Babolsar Suspended Bridge

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پل معلق بابلسر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پل معلق بابلسر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پل تاریخی بر روی رودخانه بابلرود در شهر بابلسر در ادامه با ما باشید.

بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. بابلسر شهری ساحلی با آب و هوایی عالی است که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است.

پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابلسر، خیابان پاسداران واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۸۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این پل فلزی معلق در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین و متخصصین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود احداث شد و از مهمترین آثار باستانی و از جاذبه‌های شهر می‌باشد که بر زیبایی بابلرود می‌افزاید.

پل معلق بابلسر
پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر اولین پل ماشین رو می‌باشد که قسمت شرقی و غربی بابلسر را بهم پیوند می‌دهد و راه ارتباطی بابلسر، فریدونکنار و در مسیر شاهراه شرقی _ غربی استان می‌باشد و بسیار پرتردد است. طول ان ۸۰ متر، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن ۱۶ متر می‌باشد.

در زمان ساخت پل معلق مهندسان و متخصصان آلمانی برای 50 سال این پل را گارانتی کرده و چندی پیش در نامه‌ای به نهادهای مربوطه هشدار داده شد که گارانتی این پل به پایان رسیده و برای حفظ و بقای این پل تاریخی از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین جلوگیری شود.

ویدئویی از پل 

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨