پارک گاردن گلو دبی
پارک گاردن گلو دبی

معرفی پارک گاردن گلو دبی | Dubai Garden Glow

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک گاردن گلو دبی

در این مطلب از مجله تاپ توریست شما را با پارک گاردن گلو دبی ، یکی از پارک های جذاب و دیدنی دبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک گاردن گلو دبی بزرگترین مقصد تفریحی یکپارچه در خاورمیانه است. این پارک در جاده شیخ زاید واقع شده و در سال 2016 به عنوان یکی از جاذبه های دبی به طور رسمی افتتاح شده است. باغ گاردن گلو دبی کاملا سازگار با محیط است به این معنا که اگر شما برای اولین بار وارد این باغ غول پیکر می شوید احساس می کنید که از اقلام گران قیمت برای ساخت آن استفاده شده است اما در حقیقت این طور نمی باشد.

در واقع باغ گاردن گلو دبی ساخته شده از مواد قابل بازیافتی چون بطری های پلاستیکی ، هزاران فنجان چینی ، بطری دارو و… است که بازیافت گردیده و به این باغ با نور پردازی های توسط لامپ های کم مصرف درست شده است. باغ گاردن گلو در واقع نوعی آموزش به مردم است که مواد قابل بازیافت می تواند تا این حد زیبا و قابل مصرف باشد. یکی از ویژگی های ویژه باغ گاردن گلو دبی موسقی زنده آن است که به برای مسافران و گردشگران دبی نواخته می شود و محیطی فوق العاده در بین اشیا نورانی را فراهم کرده است.

پارک گاردن گلو دبی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آشنایی با قسمت های مختلف گاردن گلو دبی

مسافران با ورود به این پارک می توانند از انواع و اقسام قسمت های مختلف و بسیار زیبا دیدن کنند و از تماشای آن ها نهایت لذت را ببرند و البته نا گفته نماند که گاردن گلو توانسته 9 قسمت مختلف ولی فوق العاده جذاب و دیدنی را در خود جای دهد که در زیر به معرفی آنها پرداخته ایم.

پارک نور | Glow Park

این پارک وسیع از کنار هم قرار گرفتن 5 بخش نورانی با موضوع های مختلف به وجود آمده است. در بخش اول و دوم اشکالی نورانی و جذابی خواهید دید که در کنار هم سعی در انتقال پیام هایی همچون احترام به زمین، صرفه جویی در منابع انرژی و … دارند. در بخش سوم که بخش جدیدتر پارک است، تندیس های غول پیکر و نورانی را می بینید که شما را به یک ماجراجویی جادویی در دنیای زیرآب دعوت می کند. بخش چهارم نیز که سافاری نور (Glowing Safari) نام دارد شما را به سافاری متفاوتی در دبی می برد. در نهایت بخش پنجم و جدیدتر پارک نور را با نام پارک هنر یا Art Park می شناسند و جاذبه های مخصوص به خود را دارد.

دنیای دریا | Sea World این بخش یکی دیگر از اولین های گاردن گلو محسوب می شود؛ چرا که نخستین پارک موضوعی کشور امارات متحده عربی است که دنیای زیرآب را به نمایش گذاشته است و به زیبایی با بازدیدکنندگان تعامل برقرار می کند. جنگل خوشحال | Happy Forest در آخرین بخش گاردن گلو، شاهد خوشحالی ساکنان جنگل نور هستید! حیوانات قد و نیم‌قدی که در هم آوایی رنگین و نورانی شادی خود را به نمایش می گذارند.

پارک دایناسور | Dinosaur Park

در این پارک درباره 34 نوع دایناسور مختلف اطلاعات مختلف ارائه می شود و می توانید 120 دایناسور را با دقت و در ابعاد اصلی شان ببینید. در پارک دایناسور همچنین دو بخش به نام آزمایشگاه و موزه دایناسور وجود دارد. در آزمایشگاه درباره زندگی دایناسورها آموزش می بینید و در موزه می توانید اسکلت های شبیه سازی شده دایناسورها را تماشا کنید.

پارک یخی | Ice Park

پارک یخی در این مجموعه، طیفی از اشکال یخی را پیش روی شما قرار می دهد که به زیبایی تراشیده شده اند. این تندیس های یخی اثر 150 هنرمند از کشورهای مختلف دنیا هستند و در دمای 7- تا 8- درجه سانتیگراد نگهداری می شوند.

پارک گاردن گلو دبی

شب های جادویی | Magical Nights

شب های جادویی نیز از بخش های جدیدتر گاردن گلو است که در آن فانوس های غول پیکری به چشم می خورند. پس از عبور از فانوس های زیبا، به مناظر شبیه سازی شده طبیعت و تندیس های نورانی حیوانات خواهید رسید.

دنیای رنگارنگ | Colorful World

دنیای رنگارنگ جایی است که به بازدید شبانه شما از گاردن گلو رنگ می پاشد! در این بخش سطل های بزرگ نور و رنگ را می بینید که سعی دارند به پارک رنگ ببخشند و انصافا هم موفق هستند. ویژگی متمایز بخش «دنیای رنگارنگ»، همراهی لیزرها در کنار رقص نور است.

خیابان شادی | Happiness Street

یکی از خیابان های دبی که سال پیش نامش را انتخاب کردند و حسابی خبرساز شده، خیابان شادی است. مسئولان دبی برای ترویج خوشی و شادی دست به این کار زده اند و در تلاش اند تا در این زمینه همگام با معیارهای جهانی قدم بردارند.

پارک گاردن گلو دبی

دنیای دریا | Sea World

این بخش یکی دیگر از اولین های گاردن گلو محسوب می شود؛ چرا که نخستین پارک موضوعی کشور امارات متحده عربی است که دنیای زیرآب را به نمایش گذاشته است و به زیبایی با بازدیدکنندگان تعامل برقرار می کند.

جنگل خوشحال | Happy Forest

در آخرین بخش گاردن گلو ، شاهد خوشحالی ساکنان جنگل نور هستید! حیوانات قد و نیم‌قدی که در هم آوایی رنگین و نورانی شادی خود را به نمایش می گذارند.

هشتگ دبی من | #MyDubai

در سال 2014 میلادی، هشتگ دبی من با این هدف ساخته شد تا در موزه ای مجازی، زندگی در دبی به نمایش گذاشته شود. به این ترتیب کاربران اینستاگرام عکس ها و ویدیوهای خاطره انگیز و روزمره خود از دبی را با این هشتگ منتشر می کردند.

پارک گاردن گلو دبی

امکانات رفاهی گاردن گلو دبی

بعد از کلی تفریح و تماشای نورهای رنگارنگ و مجسمه ها و تندیس های زیبا رنگی و نورانی حالا وقت آن رسیده تا کمی استراحت کنید و از امکانات رفاهی گاردن گلو بهره ببرید و البته بد نیست بدانید که در این پارک نورانی و رنگارنگ می توانید از امکاناتی چون فروشگاه های مختلف مواد غذایی ، رستوران های پرطرفدار دبی ، زمین های مختلف ویژه بازی کودکان و نوجوانان ، سرویس بهداشتی و غرفه های فروش غذاهای معروف دبی و خیلی از موارد دیگر بهره ببرید .

اطلاعات کلی پارک گاردن گلو دبی

زمان بازدید: گاردن گلو هر سال تنها در چند ماه محدود فعالیت دارد و فعالیت خود را از اکتبر (مهر) آغاز کرده و درهایش تا ماه می (اردیبهشت) به روی مشتاقان باز است.

ساعت کار: 

  • شنبه تا پنج شنبه: 16:00 تا 23:00
  • جمعه: 16:00 تا 00:00

توجه داشته باشید در روزهای شنبه تا پنج شنبه، باجه بلیت فروشی تا ساعت 22:15 و در روزهای جمعه تا ساعت 23:00 باز خواهد بود.

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، جاده شیخ زاید، ورودی 6 و 7 پارک زعبیل

Address: Zabeel Park Gate 6 & 7, Sheikh Zayed Road Dubai, United Arab Emirates



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)