پارک جزیره اهواز | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جزیره اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک جزیره اهواز صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک در میان رود کارون در اهواز، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.

اهواز در گذشته و به خصوص در 8 سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند.  یکی از مکان های تفریحی اهواز که طرفداران زیادی دارد، پارک جزیره اهواز است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

جزیره شادی یا پارک جزیره (Island Park Of Ahvaz) نام جزیره‌ای در رودخانه کارون در اهواز می‌باشد که در شرق بخش غربی اهواز قرار دارد. این جزیره با پایین آمدن آب کارون پدیدار شد. جایی پر از درخت و چمن‌های سرسبز در میان آب‌های کارون که همه روزه مردم شهر برای تفریح به آنجا می‌روند. جزیره شادی در سال 1350 فقط 10 متر مربع پهنا داشته که بر اثر عدم لایروبی رودخانه کارون در حال حاضر به بیش از ۱۳ هکتار افزایش یافته‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این جزیره از طریق پلی به اهواز متصل می‌شود و علاوه بر فضای سبز و ساحل دارای پارک با امکانات تفریحی است. این منطقه جاذبه خوبی برای مسافران نوروزی و ایرانگردان است. از فاصله‌ی دور که پارک جزیره اهواز را تماشا می‌کنید، نمایی وسیع دارد که با داشتن درختان بلند و زمین‌های پوشیده از چمن، حس ناب طراوت به تازگی را به شما هدیه می‌کند.

پارک جزیره اهواز
پارک جزیره اهواز

این پارک محیطی زیبا و دلنشین دارد. وسیله های تفریحی برای بچه ها و دوچرخه های کرایه ای برای بزرگسالان نیز دارد. این پارک در شب ها هوای بسیار مطبوعی دارد. نسیمی که از رودخانه می گذرد و به پارک می آید دارای رطوبت دلنشین و مطبوعی می باشد.

نور پردازی جزایر وسط رودخانه کارون و همه پل های احداث شده بر روی این رودخانه، رنگ آمیزی جدول ها، احداث آبشارهای مصنوعی بر روی پل ها، برپایی فرش گل و توسعه فضای سبز شهر اهواز از جمله اقدامات شهرداری اهواز در ساحل کارون است.

پارک جزیره اهواز
پارک جزیره اهواز

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨