لیدوما تریپ

ورزش دوومیدانی 

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با ورزش دوومیدانی در مشهد آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دو و میدانی (به انگلیسی: track and field و sport of athletics) به مجموعه‌ای از ورزش‌هایی گفته می‌شود که شامل انواع دو، پرش، پرتاب، پیاده‌روی، و رشته‌های ترکیبی است. برگزاری مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش‌ها، ساده‌تر است و نیاز چندانی به تجهیزات گران‌قیمت ندارد. بیشتر رشته‌های دو و میدانی به‌طورکلی انفرادی هستند، به‌جز دوهای امدادی و برخی از مسابقات مانند دوهای صحرانوردی که در آن‌ها امتیاز اعضای یک تیم با هم جمع می‌شود.

سالن دوومیدانی باغبان باشی

سابقهٔ این ورزش به المپیک باستانیِ یونانیان می‌رسد که از ۷۷۶ ق. م برگزار می‌شد. این رشته استخوان‌بندی المپیک مدرن را از اوّلین دورهٔ آن تشکیل داده ‌است. امروزه اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی (IAAF) برگزاری مسابقات دوومیدانی در سطح بین‌المللی را بر عهده دارد و پس از المپیک، معتبرترین رویدادهای این رشته، مسابقات قهرمانی دوومیدانی جهان و قهرمانی دو و میدانی داخل سالن جهان به‌شمار می‌روند.

محل برگزاری مسابقات

مسابقات دو بر روی پیست مخصوص بیضی‌شکل دو، و مسابقات میدانی، یعنی پرتاب‌ها و پرش‌ها، بر روی زمین چمن ورزشگاه برگزار می‌شود. طول پیست در ورزشگاه‌های فضای باز ۴۰۰ متر و در سالن‌ها ۲۰۰ متر است. بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی دو و میدانی، برگزاری مسابقات دو نباید بیش از ۲۵ دور در فضای باز (دو ۱۰٬۰۰۰ متر استقامت) و ۱۵ دور در سالن (دو ۳۰۰۰ متر نیمه‌استقامت) باشد. مسافت‌های طولانی‌تر، مانند ماراتن و نیمه‌ماراتن، در جاده برگزار می‌شوند.پرش‌های دوومیدانی شامل پرش ارتفاع، پرش طول، پرش سه‌گام و پرش با نیزه، و رشته‌های پرتابی شامل پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه و پرتاب چکش می‌شوند. رشته‌های ترکیبیِ دوومیدانی شامل دهگانه، هفتگانه و پنجگانه هستند که در آن‌ها ورزشکاران در چندین رشته مسابقه می‌دهند و با توجه به نتیجه‌ای که در هر رشته کسب می‌کنند، مطابق جدول امتیازات، امتیازی به‌دست می‌آورند و در پایان، کسی که امتیازات بیشتری به‌دست آورده‌باشد برندهٔ مسابقهٔ ترکیبی خواهد بود.سالن دوومیدانی باغبان باشی

دویدن یکی از اولین و بهترین راه ها برای لاغر شدن است به شرطی که بتوانید چربی سوزیتان را بالا ببرید.  دویدن همیشه یک جزء اصلی از روند از دست دادن چربی بوده است و دلیلش هم کاملا واضح است: چون بسیار موثر می‌باشد! شما می‌توانید بسته به وزن و سرعتتان، ۸.۵ تا ۱۱ کالری در دقیقه بسوزانید. این واقعا ارزش تلاش کردن را دارد! بنابراین هنگامیکه ما می‌خواهیم چربی بسوزانیم یا چند کیلو کم کنیم، اکثرمان به تردمیل یا دویدن در خارج از منزل روی می‌آوریم. در واقع توصیه مرسوم برای کاهش چربی، آن است که هوازی پایدار، آرام و طولانی انجام دهید. در منطقه ضربان قلب «چربی سوزی» باقی بمانید.

سالن دوومیدانی باغبان باشی

یکی از مربیان ورزش دوومیدانی خانم افسانه سعادتی فر (مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد تربیت بدنی از دانشگاه فردوسی مشهد) هستند که در شهر مشهد فعالیت می کنند.

مکان برگزاری کلاس های ورزش دوومیدانی سالن باغبانباشی مشهد است. در صورت تمایل می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 09306226595 افسانه سعادتی فر

شماره تماس سالن: 05137660188

آدرس

مشهد، بلوار فردوسی، حد فاصل چهار راه خیام و میدان جانباز، خیابان یاس، رو به روی یاس ۶، درب پشتی مجموعه ورزشی شهید بهشتی، سالن اختصاصی دوومیدانی استاد باغبانباشی


   تبلیغات    

                 تور کیش

Load More In مشهد

بدون نظر

  1. Elnaz Saadati

    ژانویه 9, 2020 at 11:02

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *