پارک طبیعی هفت حوض مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هفت حوض مشهد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره هفت حوض مشهد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه زیبا و محبوب در ادامه با ما همراه باشید.

هفت حوض مشهد یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب شرقی مشهد در استان خراسان رضوی است. پارک‌ هفت حوض یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مشهد در دل کوه‌های خلج است. این منطقه حدود هفت کیلومتر با مشهد فاصله دارد و شامل هفت حوضچه طبیعی می‌شود.

بعضی از این حوضچه‌ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارند. آب بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگ‌تر می‌ریزد و به سمت رودخانه مسیرش را ادامه می‌دهد. پدیده طبیعی حوض‌های متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی بر اثر باران‌های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق شکل گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هفت حوض مشهد
هفت حوض مشهد

بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکمفرماست آرامش عجیبی به شما هدیه می کند، تنها صدای جریان آب، گوش ها رو نوازش می دهد و شما از بودن در این منطقه لذت خواهید برد. صدای پیش زمینه ای که به طور خودکار در این پارک طبیعی به گوش می خورد صدای جاری بودن آب در حوضچه ها است.  این منطقه هنوز جزء مناطقی قرار دارد که چندان بین عموم مردم شناخته شده نمی باشد از این رو بکر بودن خود را همچنان حفظ کرده است.

کوه های خلج  در امتداد جاده خلج از جنوب شرقی این شهر آغاز می شود. کوه های خلج هم از جمله جاذبه های گردشگری هستند که در این شهر قرار دارند شما علاوه بر بازدید پارک طبیعی هفت حوض مشهد می توانید به کوه نوردی در کوه های خلج هم بپردازید. حتما تجربه جالبی برایتان خواهد بود.

دسترسی

برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کنید. بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدهید تا به میدان مانندی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بدانید بعد از رسیدن به این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید، حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به «هفت حوض» برسید.

هفت حوض مشهد
هفت حوض مشهد

به دلیل وجود سنگ های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می شود حتی المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده کنند و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و … به همراه داشته باشند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨