معروفترین غذاهای قزاقستان
باورساق (baursak) باوورساق نوعی نان سنتی در کشور قزاقستان و همچنین کشورهای در نزدیکی آن می باشد که در میان مردم این کشور و حتی گردشگران  بسیار پرطرفدار می باشد. برای تهیه این نان خوش عطر و طعم ابتدا خمیر را به صورت گرد آماده کرده و سپس آن را در روغن سرخ می کنند.خمیر این نان از ترکیب نان خمیر مایع، شیر، آرد، شکر و نمک درست می شود.از این نان برای میان وعده و حتی زمان غذای اصلی استفاده می گردد که بسیار لذیذ نیز می باشد.

معروفترین غذاهای قزاقستان چیست؟ | Kazakhstan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

معروفترین غذاهای قزاقستان

قزاقستان (Kazakhstan) با نام رسمی جمهوری قزاقستان کشوری در آسیای میانه است. قزاقستان جزو بزرگترین کشورهایی می باشد که تقریبا هیچ مرز آبی ندارند. حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند. نور سلطان، پایتخت کنونی قزاقستان است. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با معروفترین غذاهای قزاقستان بیشتر آشنا شوید.

غذاهای قزاقستان در گذشته بیشتر از گوشت گاو, اسب و گوسفند تهیه می شده اما با گذشت زمان رژیم غذایی مردمان با سبزیجات, لبنیات, ماهی و مرغ تغییر کرده است. سفره که در قزاقستان دسترخان نام دارد از اهمیت فراوانی برخوردار است. نان های فانتزی و خانگی بسیاری در قزاقستان وجود دارد. نان نزد قزاق ها احترام خاصی دارد.

همچنین قزاق ها غذاها را به صورت آب پز تهیه می کرده اند. قزاق ها در قدیم برای زمستان های سرد سوغیم تهیه می کردند سوغیم روشی برای ذخیره کردن گوشت برای مدت های طولانی است. در سوغیم گوشت را با زدن نمک در جایی سرد و یا دودی کردن گوشت زمان نگه داری آن را بالا می برند.

بشبارماک (Beshbarmak) غذای بومی قزاقستان

خوراک گوشتی بشبارماک به معنی پنج انگشت یکی از بهترین غذاهای سنتی قزاقستان می باشد. اسم پنج انگشت به این دلیل برای بشبارماک انتخاب شده است چون معمولاً این غذا را با دست و بوسیله پنج انگشت می خورند. در تهیه بشبارماک گوشت بره را با رشته فرنگی می پزند و در نهایت سس پیاز رو به غذا اضافه می کنند. یک غذای خوشمزه و مقوی که بین توریست ها طرفدار زیادی دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


معروفترین غذاهای قزاقستان

پیلاو (Pilav)

پیلاو قزاقی، غذایی است که اغلب با گوشت بره تهیه می شود و در کنار آن از مقداری پیاز، هویج و حتی برگه زردآلود نیز استفاده شده و در نهایت مقداری چربی گوسفند هم جهت ایجاد مزه ای بهتر به آن افزوده می گردد.با اینکه اصل و اساس خوردن این غذا با دست می باشد، اما شما می توانید بسته به رعایت نکات بهداشتی حتما از قاشق و چنگال برای این منظور استفاده کنید.

معروفترین غذاهای قزاقستان

کازی غذای قزاقستان (kazy)

کازی غذای لذیذ و پرطرفدار قزاقستان است که از گوشت اسب تهیه می شود.گوشت اسب را ۵ تا ۷ ساعت اویزان می کنند تا خون آن خارج شود و همزمان روده ان را تمیز کرده و ۲ ساعت در اب شور می خوابانانند.بعد به گوشت نمک و فلفل و سیر اضافه کرده و ۲ ساعتی می گذارند تا طعم دار شود.بعد روده ها را با استفاده از گوشت ای طعم دار شده پر می کنند و سر و ته ان را می بندند و خشک و یا دودی می کنند و گاهی تا عید نوروز ان را نگه می دارند. کازی را باید در ظرفی بزرگ 3 ساعت اب پز کرد.

معروفترین غذاهای قزاقستان

مَنتی (Manti)

منتی در واقع یک خمیر آردی با محتوای گوشتی و همچنین سبزیجات معطر در داخل خود است که از طعم و مزه ای جادویی برخوردار است و اغلب در کنار آن از انواع و اقسام سس های سیر، پیاز، ترش و غیره در کنار مقداری کره استفاده می شود. آشپزهای قزاقستانی برای تهیه و پخت این غذا از گوشت چرخ کرده اسب و یا گوسفند استفاده می کنند و به هیچ عنوان آن را سرخ نکرده بلکه بصورت بخار پز اقدام به طبخ محتویات داخل آن می کنند.

معروفترین غذاهای قزاقستان

لاقمان (Laghman)

غذایی خوراک مانند در کشور قزاقستان می باشد که مواد تشکیل دهنده آن رشته فرنگی ضخیم، گوشت گاو، گوجه فرنگی، هویج و سیب زمینی می باشد که به طور آب پز و خوراک مانند سرو می گردد. این نوع از غذا در بسیاری از رستوران های کشور و در لیست منوی غذایی آنها مشاهده می شود و بسیار پر طرفدار در میان مردم و حتی توریست ها می باشد.

معروفترین غذاهای قزاقستان

کورداک (kuurdak)

یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه کشور قزاقستان کورداک نام دارد که متشکل از گوشت، جگر، دل، قلوه و پیاز می باشد. در حال حاضر و برخی مردم این کشور کوراک را با ضافه کردن سیب زمینی، ادویه و هویج نیز طبخ می نمایند.

معروفترین غذاهای قزاقستان

باورساق (baursak)

باوورساق نوعی نان سنتی در کشور قزاقستان و همچنین کشورهای در نزدیکی آن می باشد که در میان مردم این کشور و حتی گردشگران  بسیار پرطرفدار می باشد. برای تهیه این نان خوش عطر و طعم ابتدا خمیر را به صورت گرد آماده کرده و سپس آن را در روغن سرخ می کنند.خمیر این نان از ترکیب نان خمیر مایع، شیر، آرد، شکر و نمک درست می شود.از این نان برای میان وعده و حتی زمان غذای اصلی استفاده می گردد که بسیار لذیذ نیز می باشد.

معروفترین غذاهای قزاقستان
معروفترین غذاهای قزاقستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)