مرغ ترش شمالی
مرغ ترش شمالی

 مرغ ترش ، یکی از اصیل‌ترین غذاهای استان گیلان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مرغ ترش شمالی

مرغ ترش یک خورشت خوشمزه و یکی از اصیل‌ترین غذاهای استان گیلان است. مرغ، سبزی‌های محلی و معطر و ادویه‌ها دست‌به‌دست همدیگر می‌دهند تا بتوانید یک خورشت خوشمزه را کنار کته‌پلای شمالی نوش جان کنید. به دلیل وجود گردو و مرغ این خورش جزو خورش‌های مجلسی ایرانی به حساب می‌رود و آن را در بسیاری از مهمانی‌ها و مجالس سرو می‌کنند. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با طرز تهیه مرغ ترش شمالی بیشتر آشنا شوید.مرغ ترش شمالی

مواد لازم 

  • مرغ: ۱ عدد کوچک
  • گردو آسیاب شده: ۴ قاشق غذاخوری
  • سبزی مرغ ترش: ۲۵۰ گرم
  • رب انار:  ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز: ۱ عدد درشت
  • سیر: ۱ حبه بزرگ
  • زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه مرغ ترش شمالی

۱. برای شروع سبزی مخصوص مرغ ترش را در روغن سرخ می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. سبزی‌مرغ ترش مخلوطی از سبزی‌های محلی شمال است که می‌توانید به صورت آماده از سبزی فروشی‌ها یا سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.

۲. برای طبخ مرغ ابتدا آب را درون یک قابلمه جوش بیاورید و سپس مرغ‌ها را به همراه ۲ عدد هل درون آب در حال جوش بیندازید و پس از ۳ الی ۴ دقیقه از آب خارج کنید. با این کار بوی زهم مرغ گرفته می‌شود. بعد از خارج کردن مرغ‌ها از آب اجازه دهید که آب آن‌ها کمی گرفته شود، سپس در روغن آن‌ها را سرخ کنید.

۳. برای تهیه پیاز داغ پیازها را رنده کنید و سپس در کمی روغن تفت دهید تا به اصطلاح سبک شوند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


۴. بعد از این که رنگ پیازها کمی تغییر کرد به آن‌ها زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و سیر له شده را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید تا ادویه‌ها حرارت داده شوند و پیازها زرد طلایی شوند.

۵. در این مرحله گردو آسیاب شده را به همراه سبزی سرخ شده به پیازها اضافه کنید و همه مواد را با حرارت ملایم کمی تفت دهید. سپس رب انار را به آن‌ها اضافه کنید.

۷. پس از اضافه کردن رب انار، ۲ لیوان آب جوش به آن‌ها اضافه کنید. درب ظرف را ببندید، حرارت شعله را کم کنید و به آن یک ساعت زمان دهید تا سبزی و گردو خوب بپزند و روغن بیندازند.

۸. بعد از این که سبزی و گردو پخت مرغ‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید. حالا درب ظرف را دوباره ببندید و حرارت شعله در کمترین حالت قرار دهید و اجازه دهید خورش مرغ ترش شما خوب جا بیفتد و آب آن کشیده شود.مرغ ترش شمالی



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)