لوبیا پلو شیرازی

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی ، غذایی مقوی و دلنشین

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

لوبیا پلو شیرازی

لوبیا پلو شیرازی از غذاهای مقوی و پراستفاده در سفره‌های ایرانی می‌باشد که طعمی بسیار دلنشین دارد و طرفداران زیادی نیز دارد .این غذا بدلیل وجود مواد مغذی بسیار پرانرژی محسوب میشود. وجود مواد اولیه ای چون لوبیای چشم بلبلی و شوید و دارچین در این غذا باعث ایجاد طعم خوشایندی در این غذا میشود. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی بیشتر آشنا شوید.

لوبیا پلو شیرازی

مواد لازم برای لوبیا پلو شیرازی

  • برنج 1 کیلو
  • شوید تازه 750 گرم
  • لوبیا چشم بلبلی 2 پیمانه
  • پودر دارچین به میزان ذائقه
  • زعفران دم کرده 2 ق غ
  • روغن کرمانشاهی یا روغن حیوانی به دلخواه
  • مرغ به میزان مصرف

روش پخت لوبیا پلو شیرازی

پیاز را نگینی کرده و در روغن تفت می دهیم. بعد از آن که کمی سبک و نرم شد، فلفل، زردچوبه و ادویه های دلخواه را به آن اضافه می کنیم، هم می زنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم. مرغ را به مواد اضافه کرده و هر طرف آن را حدود ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا دو طرف آن سرخ شود. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم. بعد مقداری آب جوش و کمی نمک به همراه زعفران آب کرده به آن می افزاییم و در قابلمه را می بندیم تا مرغ کاملا بپزد.

برای تهیه لوبیا پلو باید لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا هم از نفخ لوبیا گرفته شود و هم هنگام پخت زودتر پخته شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سپس لوبیا را در مقداری آب بپزید تا آب آن کم شود و به خوردش برود.

در این فاصله شوید ها را خوب بشوید و پس از خشک شدن کامل به صورت یکدست خرد کنید.

بعد از پخته شدن لوبیاها و خرد کردن سبزی ها برنج را آبکش کنید و شوید و لوبیا را به ترتیب لایه به لای روی برنج بریزید و در آخر برنج را دم دهید.

بعد از اینکه برنج دم کشید مقداری از آن را با زعفران دم کرده مخلوط کنید و هنگام سرو ،برنج زعفرانی را روی برنج تزیین کنید.اگر هم به روغن کرمانشاهی دسترسی داشتید به اندازه دلخواه از مخلوط مقداری روغن کرمانشاهی و روغن مایع داغ کنید و روی برنج بدهید و آن را همراه مرغ سرو کنید. همچنین میتوانید این غذا را علاوه بر مرغ زعفرانی با گوشت گوسفندی کنار برنج سرو کنید .

نکات 

1 – از شوید خشک هم میتوانید برای تهیه این غذا استفاده کنید . حدود 50 گرم شوید خشک برای 1 کیلو برنج مناسب است . شوید خشک را یک ساعت قبل بخیسانید تا تازه شده و خاک و خرده های آن برود و هنگام دم کردن لا به لای برنج بدهید .

2 – این غذا کمی چرب تر از سایر برنج ها سرو شود بسیار لذیذ تر خواهد بود .

3 – میتوانید کمی دارچین هم هنگام دم کردن لابه لای برنج بدهید که عطری بسیار عالی به برنج شما میدهد .لوبیا پلو شیرازی



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)