قلعه مونت سنت میشل
قلعه مونت سنت میشل

قلعه مونت سنت میشل ، فرانسه | Mont Saint-Michel

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

قلعه مونت سنت میشل

در این مقاله از وب سایت تاپ توریست شما را با قلعه مونت سنت میشل در کشور فرانسه آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

مونت سنت میشل (Mont Saint-Michel) یک گنجینه معماری ملی و از نمادهای فرانسه است و به عنوان میراث یونسکو بیش از 3 میلیون بازدید کننده در سال به خود اختصاص داده است. این جزیره سنگی کوچک واقع در ساحل شمال غربی فرانسه است. سالانه ۲ تا ۳ میلیون نفر برای دیدن این جزیره می‌آیند و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

معماری خاص بنا، زیبایی خیره‌کننده محیط اطراف و رمز و رازهای قرون وسطایی و افسانه‌های باستانی است که این جزیره را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های فرانسه تبدیل کرده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قلعه مونت سنت میشل
قلعه مونت سنت میشل

مونت سینت میشل فرنس در یک شبه جزیره در  کرانه نورماندی در شمال فرانسه واقع شده که هنگام مد تقریبا به کلی از خشکی جدا می شود. ارتباط آن با ساحل تنها از طریق یک جاده آب گذر است که در دهه ۱۸۸۰ ساخته شده است. . این ساختارها نمونه های بسیار ریز معماری گوتیک می باشد. و از گرانیت خالص ساخته شده است .

قلعه مونت سنت میشل
قلعه مونت سنت میشل

آب‌های اطراف جزیره می‌توانند تا ۱۸ کیلومتر دورتر از این جزیره و ۲۰ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنند. این ویژگی‌ها، برای قرن‌ها، از مونت سن میشل قلعه‌ای غیر قابل نفوذ و دست نیافتنی ساخته است.این جزیره که در قرن 8 میلادی بنا شده دارای استحکامات نظامی محکمی میباشد. در بالا صومعه، در پایین تر صاحبان کسب و کار مثل مغازه داران، و در پایین تر ماهیگیران و کشاورزان خانه داشته و زندگی می کردند.حدود ۵۵۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و نمونه‌ای منحصربه‌فرد از صومعه‌های برج و بارودار قرون وسطی است. بلندترین نقطه این بنا در ارتفاع ۱۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

قلعه مونت سنت میشل
قلعه مونت سنت میشل

داستان تبدیل شدن یک کوه به یک کلیسای مقدس، بسیار جالب است. اوبرت، اسقف شهر Avranches، در اوایل قرن هجدهم، ادعا کرد که سنت میشل او را وادار به ساخت کلیسایی در بالای جزیره کرده است. از سال ۹۹۶ به بعد، دوک های نرماندی و به دنبال آن پادشاهان فرانسه، از توسعه این کلیسا در مونت سنت میشل حمایت کردند. ساختمان باشکوه این کلیسا در زمان قرون وسطی ساخته شد.

قلعه مونت سنت میشل
قلعه مونت سنت میشل

بندر مونت سنت میشل به یک مرکز آموزشی مشهور تبدیل شد که نخبگان را از سراسر اروپا به خود جذب می کرد. با وجود درگیری های خاندان سلطنتی، افراد زیادی برای زیارت در این کلیسا به جزیره مونت سنت میشل سفر می کردند. با این حال، برای محفوظ ماندن از نیروهای انگلیسی، قلعه هایی ساخته شده بود. ساختمان های دیگری نیز در امتداد خیابان های شیب دار جزیره ساخته شد که در حال حاضر به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده اند.

قلعه مونت سنت میشل

دسترسی به قلعه

برای رفتن به مونت سنت میشل باید مسیر حدود ۴ ساعته از پاریس تا جزیره را با خودرو طی کنید. اگر خودرو کرایه کنید که به صورت خصوصی مسیر را طی می‌کنید و در انتها هم پارکینگ جزیره دارای هزینه حدود ۱۲ یورو برای یک روز است. راه دیگر، استفاده از تورها یا اتوبوس‌های مخصوص گردشگران است که از شهرهای مختلف به این مقصد می‌آیند. اکثر شرکت‌ها، یک تور ۱۴ ساعته برای جزیره دارند.

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)