غار سون دونگ ویتنام
غار سون دونگ ویتنام

غار سون دونگ ویتنام ؛ بزرگترین غار جهان | Hang Sơn Đoòng

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غار سون دونگ ویتنام

غار سون دونگ (به ویتنامی: Hang Son Doong به‌معنای غار رود کوهستانی)، غاری است در پارک ملی فونگ نها-که بانگ در استان کوانگ‌بن در کشور ویتنام که در نزدیکی مرز این کشور با لائوس قرار دارد و رود زیرزمینی پرشتاب و بزرگی از درون آن می‌گذرد. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با غار سون دونگ ویتنام بیشتر آشنا شوید.

چگونگی کشف غار هانگ سون دونگ

سال ها پیش (1991) فردی بنام «هوخان» که برای امرار معاش در جنگل های ویتنام و پارک ملی «فون نهاکی بانگ» مشغول جستجو و شکار بود ، اتفاقی به دهانه ی غار رسید . وقتی جلوتر رفت ، ابرهای زیبایی دید که از دهانه غار بیرون زده اند و صدای زیبای امواج رودخانه ایی را ، از داخل آن شنید .

با نسیم تندی که از داخل غار می وزید بی اختیار وارد آنجا شد ، منظره های زیبا و باورنکردنی روبه رویش او را شگفت زده کرد ،  به گفته خودش تا کسی نبیند ، زیبایی آن را باور نمی کند .او بعد از این که به خانه بازگشت به دلیل مشغله زیاد آن را فرموش کرد .

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اما سال ها بعد یعنی در حدود سال 2008 یک زوج غارشناس بریتانیایی بنام های هاوارد و لمبرت که برای دیدن غارهای ویتنام به این کشور و منطقه آمده بودند ، با «هوخان » آشنا شدند و پس از 1 سال با کمک وی توانسند غار مورد نظر را بیابند و بعدها آن را به ثبت جهانی یونسکو (به عنوان بزرگترین غار جهان) در آورند .غار سون دونگ ویتنام

نامگذاری غار هانگ سون دونگ

طبق گفته «هوخان» تیم غار نورد بریتانیایی در ابتدا نام او را بر روی غار نهاده بودند ، اما بعدها با اجازه او نام غار را به دونگ سون تغییر دادند. «دونگ» نام دهکده ای است که در نردیکی غار قرار دارد و از آنجا باید به غار رسید و «سون» به معنی کوه است . پس «دونگ سون» یعنی کوه دهکده و «غار کوه دهکده» معادل «Doong Son Cave» می باشد .غار سون دونگ ویتنام

بازدید از غار 

برای ورود به غار یک مسیر عمودی وجود دارد که شما را به سمت پایین هدایت می کند. وقتی این مسیر به پایان می رسد، ستون هایی سر به فلک کشیده مقابل شما به نمایش در می آیند که عظمت آن ها، شما را حیرت زده می کند. آب و هوای درون غار سبب ایجاد مه در این مکان شده که فضایی رمزآلود ایجاد کرده است. در زمینه غارشناسی اصطلاحات ویژه ای به نام استاگلامیت و استالاکتیک وجود دارد که نمونه های آن به زیباترین شکل ممکن در این غار به نمایش درآمده است.

در نقاط مختلف این غار حوضچه های خشک شده ای در اندازه های مختلف وجود دارد که تنها سنگ های ریز درون آن ها باقی مانده است؛ این سنگ های مشابه و هم اندازه جذابیت خاصی به حوض های خشکیده بخشیده است.غار سون دونگ ویتنام

بازدید از غار سون دونگ به اندازه ای مورد توجه قرار گرفته که رونق اقتصادی بسیار خوبی را برای اهالی دهکده رقم زده است. هزینه بازدید از این مکان در حدود 3 هزار دلار آمریکا می شود. برای اقامت در محیط اطراف غار، می توانید از هتل Moung Thang Qung Binh بهره مند شوید. توجه داشته باشد که برای سفر کردن به این منطقه لوازمی از قبیل: لوازم کوهنوردی، گیره مخصوص، کفش مناسب، چراغ قوه، آذوقه و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید .

بازدید از غار سون دونگ برای هر توریستی امکان پذیر نمی باشد و تنها کسانی که مجوز لازم را داشته باشند اجازه ورود به داخل غار دارند. نخستین گروه گردشگران در سال 2013 از این مکان رویایی دیدن نمودند و در سال 2015 هم تنها 500 مجوز برای دسترسی به این مکان صادر شد.غار سون دونگ ویتنام

بهترین زمان بازدید از غار 

ماه های ژانویه تا آوریل بهترین زمان انتخابی برای بازدید از بزرگترین غار دنیا می باشد که زیبایی های آن به بیشترین حد خود می رسد. همچنین جنگل های اطراف سرسبزی دل انگیزی دارند که روحیه ای نشاط آور برای توریست ها ایجاد می کند .



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)