سفر به تهران و دماوند

سفر به تهران و دماوند

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تهران شهر هفت رنگ پادشاهان قاجاری، با گوناگونی گروهای قومی و بزرگ ترین شهر فارسی زبان جهان که پیشینه کهنش به 7000 سال قبل بازمی گردد، اما اوج و شکوهش را مدیون سلسله صفوی و زیبایی هایش را از دوران قاجار به یادگار دارد. در کوچه پس کوچه های قدیمی هنوز رد پای تاریخ به جا مانده و عمارت های سلطنتی به انتظار رهگذران از راه رسیده اند تا رخ نمایی کنند. نوروز بهترین زمان برای قدم زدن در تهران با آب و هوایی مطلوب است.

دیدنی های تهران ؛ سفر به پایتختی 230 ساله

برج آزادی نماد ایران مدرن و نشان دروازه تمدن در قرن بیستم بود. ساخت این برج 30 سال به طول انجامید و از آن به عنوان دروازه غربی یاد می شود که تداعی کننده نماد تهران، پیشینه تاریخی، فرهنگی و هنری نه تنها برای ایرانیان بلکه برای توریست های خارجی است.

عودلاجان در خیابان مصطفی خمینی، محله ای قدیمی که هنوز رنگ و بوی دوره قاجار و پهلوی را می شود حس کرد، هر گوشه و کنارش بازگو کننده تاریخی از آن دوران است و هنوز رد قدم های افرادبلندمرتبه در کوچه پس کوچه ها به جا مانده است، سرای کاظمی، خانه مدرس، مدرسه معمارباشی، بازارچه سنتی، خانه مهربان در کوچه های باریک قدیمی چشم نوازی می کنند. در کنار امازاده یحیی چنار 900 ساله، هنوز سرش روبه آسمان است و در لیست آثار ملی ایران خودنمایی می کند.

خانه موزه مقدم با معماری شگفت انگیزش و اتاق های تودرتو، عمارت احتساب الملک از دربایان پادشاهان قاجار که بعد از مرگش این عمارت به فرزندش دکتر محسن مقدم، استاد باستان شناسی دانشگاه تهران و همسر فرانسوی اش سلما می رسد و در نهایت با تلاش این زوج و جمع آوری آثار تاریخی از چهارگوشه ایران، ارث پدریشان را وقف دانشگاه تهران می کنند که اکنون به عنوان موزه ای رنگارنگ، درب هایش به روی علاقمندان و تاریخ دوستان باز است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


عمارت مسعودیه با تزیینات فرنگی و الهام گرفته از معماری اروپایی یکی از بی نظیرترین عمارت ها در کنار باغ نگارستان، باغ سردار ایرانی و لاله زار در محدوده شمال حصارشاه طهماسبی در عصر ناصری بوده و این مکان ها با فاصله کمی از هم چشم انتظار گردشگران خوش ذوق نشسته اند.

کاروانسرای خانات، باغ موزه قصر، مدرسه دارالفنون، خانه دکتر مصدق، قنات آب، خانه موزه استاد صبا، خانه صادق هدایت، موزه سینما، شهرک سینمایی غزالی، تئاترشهر، تالار وحدت، مجموعه موزه های کاخ گلستان، مجموعه موزه های کاخ نیاوران، مجموعه موزه های کاخ سعدآباد، موزه عبرت عشرت آباد، موزه رضا عباسی، موزه عروسک های ملل، باغ مینیاتوری، مسجد و مدرسه سپهسالار، کلیسای سرکیس مقدس، حسینیه ارشاد، پارک ژوراسیک، بوستان نوروز، باغ گیاه شناسی ملی، باغ پرندگان و موزه پست و تلفن از دیگر جاذبه های گردشگری تهران برای مسافران پایتخت است.

سفر به تهران و دماوند

اقامت در تهران

آپارتمان، هتل آپارتمان، هتل های مجلل و هاستل های زیادی برای اقامت در استان تهران وجود دارند که اجاره آنها بی بهره از پیشرفت تکنولوژی نبوده و حالا به راحتی با چند کلیک ساده از روی سایت مکانچی می توان آنها را به صورت آنلاین رزرو کرد. نکته مهمی که برای اقامت در تهران باید در نظر گرفت دسترسی اقامتگاه انتخابی است. تهران به عنوان پایتخت شهر بزرگی است و سفر و گشت و گذار در نقاط مختلف آن، زمان زیادی می خواهد. بنابراین با انتخاب اقامتگاه مناسب در تهران می توان در زمانی که صرف پیمودن مسیر می شود صرفه جویی کرد و از فرصت سفر به تهران نهایت لذت را برد.

سفر به تهران و دماوند

سفر به دماوند ، میزبان بلندترین کوه ایران

دماوند، میزبان بلندترین کوه ایران، مرتفع ترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه که نامش را از کوه استوار و سر به فلک کشیده دماوند به یادگار دارد. شهر دماوند از شهرهای تابستانی و ییلاقی پایتخت نشینان است که تنها 74 کیلومتر با تهران فاصله دارد. در هر چهار فصل سال، دماوند پاتوق طبیعت دوستان و مسافران است که برای خوشگذرانی و تفریح به این شهر سفر می کنند.

دیدنی های دماوند

دیدنی های دماوند بیشتر طبیعت و باغ های اطراف این شهر هستند. برای نمونه، غاررودافشان از زیباترین دیدنی های دماوند و مقصدی برای کوهنوردان است. دریاچه های تار و هویر با آب شیرین نیز از جذاب ترین دیدنی های دماوند برای گردشگران است. شنا، قایقرانی و ماهی گیری از تفریحات پرطرفدار در کنار دریاچه هستند.

مسجد جامع دماوند در زمان حکومت سلجوقیان در محله های قدیمی قاضی و فرامک ساخته شده، برج شیخ شبلی که نمادی از تاریخ شهر در کنار مسجد جامع و در محله های فرامه و قاضی است و امامزاده عبدالله و عبیدالله با آرامگاهی مضرس و گنبدی فیروزه ای رنگ، کتیبه هایی با آیات قرآن کریم در محله درویش واقع شده و در سال 1351 به عنوان یک آثار ملی به ثبت رسیده است نیز از دیگر جاهای دیدنی دماوند هستند.

در شهر دماوند اقامتگاه بومگردی و ویلا باغ های اجاره ای زیادی وجود دارند که شما می توانید یکی از این اقامتگاه های دماوند را انتخاب کنید. رزرو آنلاین ویلا در دماوند از روی سایت مکانچی به راحتی در دسترس است.

سفر به تهران و دماوند



 الی گشت    

                تور کیش