سایت های گردشگری

با 3 تا از بهترین سایت های گردشگری در ایران آشنا شوید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سایت های گردشگری از جمله کسب و کارهایی هستند که از همان زمانی که کسب و کارهای دیجیتالی جای خود را در زندگی روزمره مردم باز کردند، شروع به فعالیت کردند. بنابراین این دسته از وب سایت ها جزو قدیمی ترین کسب و کارهای آنلاین محسوب می شوند. اما در این میان فقط بعضی از این وب سایت ها توانسته اند به بقای خود ادامه دهند و خود را در صدر لیست بهترین سایت های گردشگری در ایران نگه دارند. در این مطلب از ژاکت می خواهیم با این نوع سایت ها بیشتر آشنا شویم و 3 تا از این سایت های برتر گردشگری ایران را معرفی کنیم. بنابراین چناچه قصد طراحی سایت گردشگری دارید، این مطلب را دنبال کنید تا بتوانید از این کسب و کارهای موفق الگو بگیرید.

سایت های گردشگری

بهترین سایت های گردشگری در ایران

پیش از این که طراحی سایت گردشگری خود را شروع کنید، بهترین کار این است که الگوهای موفق این حوزه را بررسی کنید. در حال حاضر چندین و چند وب سایت گردشگری مشغول خدمت رسانی به کاربران هستند. اما در ادامه 3 مورد از بهترین سایت های گردشگری ایران را با هم بررسی می کنیم که در سکوهای اول این حوزه قرار دارند.

1- علی بابا

اگر تا به حال برای خرید آنلاین بلیط هواپیما، قطار و … اقدام کرده باشید، به احتمال زیاد وب سایت “علی بابا” (Alibaba) نیز یکی از گزینه هایتان بوده است. جالب است بدانید که این وب سایت رتبه 107 الکسا (آنالیز کننده وب سایت ها بر اساس میزان ترافیک ) و رتبه 2649 را بین کل وب سایت های دنیا از آن خود کرده است. بنابراین بدون شک یکی از الگوهای برتر در لیست بهترین سایت های گردشگری ایران، علی باباست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خدمات این وب سایت که از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده، شامل خرید بلیت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیت قطار و اتوبوس، رزرو هتل و تور و سایر خدمات گردشگری می شود. کافیست سری به وب سایت این مجموعه بزنید تا همه فاکتورهای لازم برای موفقیت یک وب سایت گردشگری را (که در ادامه به آنها اشاره می کنیم) در جای جای این سایت ببینید.

سایت های گردشگری

2- الی گشت

گزینه بعدی در لیست بهترین سایت های گردشگری ایران “الی گشت” (Eligasht) است که یکی از رقبای جدی علی بابا محسوب می شود. این وب سایت متعلق به آژانس هواپیمایی الی گشت است که فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرده است. از خدمات برجسته سایت گردشگری الی گشت رزرو بلیت و هتل، رزرو پکیج های مسافرتی، دریافت تورهای داخلی و خارجی و … است. در این وب سایت نیز کاربران می توانند دریافت این خدمات را در محیطی دلنشین تجربه کنند.

3- همگردی

وب سایت گردشگری موفق بعدی نیز “همگردی” (Hamgardi) است که از سال 1393 در زمینه ارائه تورهای داخلی و خارجی، رزرو بلیت و هتل، معرفی مکان های تفریحی شهرهای مختلف و ارائه اطلاعات درباره آنها و … فعالیت می کند. این وب سایت نیز توانسته انواع خدمات گردشگری را در محیطی روان و ساده در اختیار کاربران خود قرار دهد. جالب است بدانید که همه کاربران می توانند تجربیات و اطلاعات خود را درباره مکان های دیدنی مختلف از طریق این وب سایت با دیگران به اشتراک بگذارند.

سایت های گردشگری

فاکتورهایی که در طراحی سایت های گردشگری باید مد نظر قرار دهید

به طور کلی عوامل مختلفی می توانند موجبات موفقیت یک سایت گردشگری را فراهم کنند. به عنوان مثال یکی از کلیدهای طلایی برای دستیابی به این هدف، استفاده از عکس ها و ویدئوهای باکیفیت و گیرا در وب سایت است. هر چند که این فاکتور برای همه انواع وب سایت ها بسیار مهم و تعیین کننده است؛ اما وقتی صحبت از ترغیب کاربران برای رزرو بلیت، رزرو تور و .. است، ویدئوها و تصاویر جذاب می توانند معجزه کنند.

علاوه بر این سئو و رابط و تجربه کاربری قدرتمند نیز از دیگر عوامل برجسته برای پایداری سایت های گردشگری هستند.  هدف از سئو، شناساندن هر چه بیشتر وب سایت به مخاطبان است؛ به طوری که وقتی برای مثال کاربری عبارت “تور کیش” را جست و جو می کند، آن وب سایت جزو پیشنهادات صفحه اول گوگل باشد (فراموش نکنید که درصد زیادی از کاربران هرگز به صفحات دوم به بعد گوگل سر نخواهند زد!).

از طرفی از آنجایی که سایت های گردشگری امکاناتی مانند آشنایی با تورها، رزرو بلیط، رزرو تور، انتخاب جزئیات سفر و … را در اختیار کاربران قرار می دهند، این امر بسیار مهم است که این امکانات در محیطی روان و خوشدست ارائه شود. این همان رابط و تجربه کاربری سایت است که اگر درست طراحی نشود، به راحتی می تواند کاربران را برای همیشه دفع کند. امروزه طراحی سایت کار دشواری نیست و شما با نصب وردپرس به راحتی می توانید سایتتان را راه اندازی کنید پیشنهاد می کنیم اموزش راه انداری سایت مسافرتی را در وبلاگ ژاکت مشاهده کنید.

درباره سئو سایت های گردشگری

همانطور که ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، سال هاست که سایت های گردشگری مشغول فعالیت هستند و هر از چندگاهی نیز یک گزینه جدید به این لیست اضافه می شود. پس اگر قصد ورود به حوزه را دارید، باید بدانید که قرار است وارد رقابت تنگاتنگی شوید. اما خوشختانه راه هایی برای پیشی گرفتن از رقبا وجود دارد و آن چیزی نیست جز برنامه ریزی برای ارتقای سئو سایت.

ارتقای سئو سایت های گردشگری شامل اقدامات گوناگونی است که هر یک از آنها به بخش مشخصی از سایت مربوط می شوند. اما به طور کلی اگر بخواهیم نگاهی تیتروار به اقدمات اساسی در سئو سایت گردشگری داشته باشیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارتقای سرعت سایت
  • طراحی فکر شده رابط و تجربه کاربری
  • توجه به ریسپانسیو بودن سایت برای همه دستگاه های دیجیتال (اکثر کاربران از طریق موبایل برای دریافت خدمات گردشگری اقدام می کنند)
  • تولید محتوای با کیفیت برای بخش بلاگ
  • استفاده از کلمات کلیدی محبوب برای محتواهای بخش های گوناگون سایت (از مقاله های بلاگ گرفته تا توضیح مشخصات تورها و …)

نکته جالب در مورد سئو سایت گردشگری این است که اگر همه اقدامات لازم برای آن را انجام دهیم، تقریباً همه ویژگی هایی که از الزامات موفقیت این سایت ها هستند را پوشش داده ایم. به عنوان مثال کیفیت تجربه کاربری از جمله فاکتورهایی است که از طرف گوگل ارزیابی می شود. به همین جهت نیز در فرآیند سئو سایت به طراحی تجربه کابری توجه ویژه ای می شود.

قالب های وردپرسی برای سایت های گردشگری

اگر قرار است از قالب های گردشگری برای طراحی سایت خود استفاده کنید، باید بدانید که قالبی که انتخاب می کنید می تواند به راحتی سرنوشت سایت شما را تعیین کند! چرا که بعضی از فاکتورهای موفقیت سایت های گردشگری، کاملاً به قالبی که برای سایت خود انتخاب می کنید وابسته است؛ از جمله سئو سایت و رابط و تجربه کاربری. فراموش نکنید که بهینه بودن کدهای قالب،  تأثیر مستقیمی بر سرعت لود شدن سایت و بهینه بودن آن برای موتورهای جست و جو دارد.

در مجموعه قالب های وردپرس می توانید قالب هایی را پیدا کنید که منحصراً برای خدمات گردشگری طراحی شده اند. بنابراین برای انتخاب قالب دلخواه خود می توانید این دسته از قالب ها را بررسی کنید. به عنوان مثال قالب هایی مثل “پرواز” می توانند انتخاب مناسبی باشند.

اما به منظور این که انتخاب های بیشتری پیش روی خود داشته باشید، می توانید بین قالب های چند منظوره به دنبال قالب ایدئال خود باشید. بسیاری از قالب های چند منظوره به خودی خود شامل دمویی برای سایت های گردشگری هستند. برای مثال قالب های Enfold و Betheme جزو محبوب ترین قالب های چند منظوره هستند که دموی سایت مسافرتی و گردشگری را نیز در دل خود جای داده اند.

“عکس سایت-های-گردشگری-در-ایران”

افزونه های سایت های گردشگری

بعد از انتخاب قالب مناسب، نوبت به نصب و فعالسازی افزونه های لازم می رسد. این که دقیقاً چه افزونه هایی را برای سایت گردشگری خود انتخاب کنید، به نوع و دامنه خدماتی که مد نظر دارید وابسته است. اما بعضی از افزونه ها تقریباً پای ثابت همه سایت های گردشگری وردپرسی هستند. از جمله این افزونه ها عبارت اند از:

  • افزونه رزرو: برای نمایش گزینه های موجود به کاربر و ارائه امکان رزرو بلیت و … توسط کاربر. افزونه Booknetic یکی از این افزونه هاست.
  • افزونه سئو سایت: برای ارزیابی سئو سایت و اعمال اصول سئو روی سایت که برترین آنها افزونه یوآست سئو است.
  • افزونه صفحه ساز: یکی از افزونه های صفحه ساز برای طراحی صفحات سایت که بهترین آنها افزونه امنتور است.
  • افزونه صدور فاکتور: برای طراحی فاکتور و صدور آن پس از خرید و رزرو توسط کاربر. Ifact از کارآمدترین این دسته از افزونه هاست.

لازم به ذکر است که در وب سایت ژاکت به مجموعه ای از قالب های مناسب سایت های گردشگری (به ویژه قالب های چند منظوره) و افزونه های مناسب این سایت ها دسترسی دارید. همه این محصولات کاملاً استاندارد بوده و اکثراً کاملاً فارسی سازی شده اند. ضمناً همه این محصولات دارای ضمانت اصالت کالا هستند و از 6 ماه پشتیبانی نیز برخوردارند.

جمع بندی

اگر قصد طراحی یک سایت گردشگری دارید، بهتر است ابتدا نگاهی به الگوهای موفق این حوزه بیاندازید. با بررسی این نمونه ها درمی یابید که همه آنها ضمن توجه به سئو سایت، برای تولید محتواهای باکیفیت نیز برنامه ای مستمر دارند. بنابراین شما هم این موارد را در دستور کار خود قرار دهید تا بتوانید نمونه موفق دیگری را به این لیست اضافه کنید.



 الی گشت    

                تور کیش