دیو چشمه نوشهر ، جاذبه ای دیدنی در مازندران | Nowshahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیو چشمه نوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دیو چشمه نوشهر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این جاذبه طبیعی در نزدیکی نوشهر در ادامه با ما همراه باشید.

دیو چشمه چشمه ای است که با چشم اندازهای دیدنی یکی از محبوب ترین جاذبه های اطراف نوشهر و کجور را شکل داده است. کافیست ۵۰ کیلومتری از نوشهر دور شوید تا با دیدن چشمه ای جذاب زلال غافلگیر شوید. این چشمه زیبا و پرجاذبه به دلیل آب بسیار زیاد و زلال، اهالی منطقه را به خود جذب کرده است.

دیو چشمه نیم متر عمق، پنج متر طول و حدودا سه متر عرض دارد و کمی پایین‌تر از آن، پلکانی موزاییک‌کاری‌شده قرار گرفته است. این چشمه دیدنی را به دلیل آب بسیار فراوان و گوارا، از دیرباز ديو چشمه یا چشمه بزرگ نامیده‌اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


فقط مقداری از این آب را بنوشید تا ببینید چطور خستگی راه از تن تان بیرون می رود و روح و روان تان باصفا و تازه می شود. در اطراف چشمه، فضای سبزی مثال زدنی چشم ها را می نوازد و اینجا را به جایی عالی برای طبیعت گردی و استراحت تبدیل می کند پس بی جهت نیست که گردشگران زیادی در تمام فصل های سال برای لذت بردن از این چشمه و طبیعت اطرافش خود را به این منطقه می رسانند.

بسیاری از زوج‌های جوان کجوری هنگامی جشن عروسی به پای این چشمه می‌آیند تا با نوشیدن جرعه آبی،همه مهر و طراوت به یکدیگر هدیه دهند و هم به رسم یادگار و برای گرامی داشت این روز خجسته عکس و فیلمی بگیرند.

دیو چشمه نوشهر
دیو چشمه نوشهر

در اینجا انواع گونه های درخت و درختچه ها، بهشتی بی بدیل را خلق کرده و چیزی که جذابیت این چشمه را بیشتر کرده این است که آب آن در تابستان خنک تر از زمستان می باشد. در این منطقه استراحتگاهی در دست ساخت است تا مسافران بتوانند مدتی را در آنجا استراحت کنند. چشمه به اندازه ی حدود ۱۰۰ متر سنگچین شده و آب سمت توربینی می رود و آن را به حرکت وا می دارد که تماشای این منظره به یادماندنی و جالب است.

این چشمه نه فقط جاذبه ای طبیعی ست که روح و روان را تازه می کند بلکه از آب آن برای کشاورزی و پرورش ماهی هم استفاده می شود. در هر ثانیه بین ۱۸۶ تا ۲۷۰ لیتر آب از این چشمه خارج می شود و آب آن توسط رودخانه اواز با رودخانه چالوس ترکیب و در نهایت هم وارد دریای خزر می شود.

به رغم اینکه سالانه شمار زیادی برای طبیعت گردی به این چشمه سفر می‌کنند اما طرح مناسب و امکانات لازم رفاهی و تفریحی در این منطقه پیش بینی نشده است.  این در حالی است که دیوچشمه به لحاظ نزدیکی به شهرهای نوشهر و چالوس و همجواری با دهکده ویژه گردشگری کندلوس، قابلیتهای زیادی برای توسعه گردشگری در منطقه دارد. همچنین به گفته اهالی آنجا ، فاصله بین جاده اصلی تا چشمه کمتر از یکصد متر است که دره‌ای بین آن واقع است که نیاز به ساخت پل دارد.

دسترسی

برای رسیدن به چشمه می توانید پس از عبور از شهر چالوس وارد جاده کندوان شده و در کیلومتر 25 کرج به چالوس وارد دوراهی کجور شوید. پس از عبور از پل رودخانه چالوس و ورود به جاده آسفالته کجور که به طرف شرق کشیده شده و طی مسافت 24 کیلومتر در کنار و جانب راست جاده منتهی به کجور، چشمه زیبا و پر آب دیو چشمه از میان فضایی مشجر خودنمائی می کند.

دیو چشمه نوشهر
دیو چشمه نوشهر

آدرس: استان مازندران، نوشهر، جاده چالوس، دوراهی چالوس دو آب به کجور، ۲۴ کیلومتر بعد از جاده اصلی، نزدیک استانک رود، ضلع جنوبی جاده

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: بازدید از این جاذبه طبیعی رایگان است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨