دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

کاپادوکیا شهر سنگی ترکیه | Cappadocia

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های کاپادوکیا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های کاپادوکیا شهر سنگی ترکیه آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

کاپادوکیا منطقه‌ی کهنی است که در شرق و مرکز آناتولی، و در فلات ناهموار شمال رشته‌کوه توروس، یعنی در مرکز ترکیه‌ امروزی واقع شده است. مرزهای این منطقه در طول تاریخ مدام جابه‌جا شده‌اند. چشم‌انداز کاپادوکیا شامل گستره‌ی وسیعی از سنگ‌های آتشف‌شانی نرم است که به‌واسطه‌ی فرسایش، به برج‌ها، مخروط‌ها، دره‌ها و غارها تبدیل شده‌اند. کلیساهای کنده‌شده در دل سنگ و تونل‌های درهم‌پیچیده‌ی زیرزمینی که یادگار دوره‌های بیزانس و اسلامی هستند، در سرتاسر این منطقه پراکنده شده‌اند.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

در حال حاضر کاپادوکیا یکی از پر طرفدارترین نقاط ترکیه است. کاپادوکیا در کل جهان به عنوان یکی از مناسب ترین مقاصد برای پرواز با بالن هوای گرم شناخته می شود. از این رو سالانه توریست های زیادی از سراسر دنیا به کاپادوکیا می آیند و با بالن های اجاره ای به آرامی بین دهانه های آتشفشانی، لانه کبوترها و باغ ها، از طریق دره های بی نظیر که هریک تشکیلات صخره ای، رنگ و خصوصیات متمایزی دارند، پرواز می کنند و پس از آن بر فراز دره های تنگ معلق میشوند.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا 

کاپادوکیا تنها روی زمین جاذبه ندارد بلکه در زیرزمین های آن نیز خبرهای زیادی است. شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا از دوره برنز به یادگار مانده اند. مشهورترین شهر زیرزمینی آن هم شهر کایماکلی است که از دوره بیزانس است. این شهرها سال‌ها پنهان بودند ولی در سال ۲۰۱۴ یکی از بزرگترین آن ها کشف شد. شهرهای زیرزمینی از مدرسه، اصطبل و دیگر ملزومات زندگی برخوردارند. فکر کردن به چنین پدیده ای مسحور کننده است. ظاهرا مسیحیان این شهرها را برای در امان ماندن از هجوم اقوام عرب و ایرانی می ساخته اند. بسیاری از این اتاق ها به وسیله تونل به هم راه دارند. شهرهای افسانه ای ۸ طبقه است و بعضی از آن ها هنوز مسکونی است. توریست ها فقط می توانند از ۴ طبقه فوقانی آن بازدید کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

کاپادوکیا ترکیه ، شهر بالن‌ها

کاپادوکیا برای آرایش سنگی زیبای آن و همچنین فرصت بالن‌سواری در هوای گرم شهرت دارد. جاذبه‌های طبیعی این منطقه از جمله مناظر زیبا و منحصربه‌فرد در سراسر ترکیه است. تخته‌سنگ‌های عجیب و غریب کاپادوکیا ترکیه که فلات مرکزی آناتولی را در برمی‌گیرد در طول قرن‌ها به عنوان یک پس زمینه برای تاریخ این منطقه جذاب بوده است. منطقه کاپادوکیا یکی از مناطق امپراطوری «هیتیت» است که بعدها اولین فیلسوفان مسیحیت از این منطقه آمدند. در حال حاضر این منطقه یک مقصد توریستی مهم است که حقایق جالبی برای کشف دارد.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

پارک ملی گورمه (Goreme National Park)

اگر می‌خواهید هنگام سفر به ترکیه، از پارک ملی گورمه نیز بازدید کنید، حتماً مطمئن شوید که آن را در صدر فهرست مکان‌­های دیدنی خود قرار داده باشید. کل این پارک دارای مجموعه‌ای نفیس از کلیساهای قدیمی، غارها و بناهای تاریخی است که می‌توانید کاملاً آزادانه در آن­ها پرسه بزنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر به این پارک زیبا، یک کتاب راهنما بخرید یا این‌ که در یکی از تورهای موجود ثبت‌نام کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌کدام از نقاط دیدنی این پارک را از دست نخواهید داد.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

معبد اسکی گوموسلور

از دیگر دیدنی های کاپادوکیا معبد اسکی گوموسلر است که در ده کیلومتری شمال شرق شهر نیجده پهن شده است. در آنجا نقش هایی مشاهده می شود که از قرن یازدهم میلادی به جای مانده اند.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

صومعه­‌سرای سلیمه (Selime Monastery)

این صومعه‌­سرا در نگاه اول از کوه‌های اطرافش قابل‌ تشخیص نیست. صومعه‌ی سلیمه هنوز هم بنایی است که به خوبی در دل سنگ‌های آتش‌فشانی حفاری‌شده و ماهیت واقعی خویش را در آن پنهان کرده‌است، شاید هدف سازندگان آن نیز همین بوده تا برای حفاظت بیشتر از دوردست قابل رویت نباشد. این بنای دست­‌کند برای عبادت ساخته شده بود و هنوز هم حاوی بسیاری از آثار باستانی است که در گذشته به عنوان مناسک مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین بسیاری از نقاشی‌های باستانی روی دیوارهای آن وجود دارد؛ بنابراین بازدید از این مکان روحانی و جذاب را نباید از دست بدهید.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

دره سرخ کاپادوکیا

این دره که زیبا‌ترین دره‌ کاپادوکیا است، بین دو روستای گورمه و کاوسین قرار دارد. صخره‌های این دره به رنگ‌های صورتی و زرد و نارنجی هستند. همچنین در میان صخره‌ها، باغ‌های سرسبز، تاکستان‌ها و زمین‌های کشاورزی بسیاری وجود دارد که متعلق به کشاورزان بومی هستند. درون صخره‌ها کلیسا‌های پنهانی پیدا می‌شوند که تاریخ آن‌ها به عهد بیزانس برمی‌گردد.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

دودکش‌های افسانه‌ای

چشم اندازی زیبای منطقه کاپادوکیا توسط فرسایش آتشفشان تشکیل شده است. لایه‌های نازک خاکستر به یک سنگ نرم تبدیل شده که به آن توف می‌گویند و به مرور این سنگ‌ها با باد و باران فرسوده شده و باعث ایجاد دودکش‌های زیبای افسانه‌ای شدند که ما امروزه در این منطقه می‌بینیم.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا

منظره طلوع خورشید در کاپادوکیا

اگر شما جزو کسانی هستید که کمپ زدن در ترکیه را انتخاب کرده اید، مجبورید سحرخیز باشید چون در کاپادوکیا خورشید ساعت ۳۰: ۴ طلوع می کند. دیدن منظره طلوع خورشید در آنجا به یک میلیون دلار می ‌ارزد. دیدن این که چگونه رنگ آسمان از نارنجی تا بژ تغییر می‌کند خیره کننده است. به خصوص که خیلی زود صدها بالونِ رنگارنگ در آسمان نمایان می شوند.

دیدنی های کاپادوکیا
دیدنی های کاپادوکیا


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)