دیدنی های مریانج
دیدنی های مریانج

مکان های دیدنی مریانج | Maryanaj

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های مریانج

شهر مَریانَج یکی از شهرهای استان همدان ایران است. لهجه مردم این شهر مرگانه‌ای نام دارد که نزدیکی‌هایی با گویش‌های لری و فارسی جنوب استان همدان دارد. مریانج با وسعتی در حدود ۳۶ کیلومتر مربع دشتی است نسبتا کوچک که در پهنه دامنه شمالی الوند واقع شده و رونق اقتصاد کشاورزیآن وابسته به رودخانه‌ها و جویبار‌هایی است که از دامنه‌های الوند سرچشمه می‌گیرد. مريانج در بين شهرهای مجاور همدان کمترين مهاجر را پذيرفته‌است و از وضعيت اقتصادی مناسبی برخورداراست.در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های مریانج بیشتر آشنا شوید.

امامزاده محسن مریانج

بنای امامزاده محسن یا امامزاده کوه مربوط به احتمالاْ سدهٔ ۱۰ است و در شهرستان همدان، بخش مرکزی، روستای وفرجین از توابع مریانج در ۱۶ کیلومتری شهر همدان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های مریانج

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دره دو خواهران

در جنوب غربی شهر مریانج و در دامنه های کوهستان الوند دره های سرسبز چشمه ها و جویبار های متعددی وجود دارد. ازبین آن دره ها دره دوستعلی و دو خواهران به سبب وجود تعداد زیادی سنگ نگاره اهمیت بیشتری دارند. در دره دو خواهران تعدادی سنگ صخره ایی با فاصله از هم ودر محوطه ایی حدود یک کیلو متر مربع وجود دارد بر روی این سنگ ها نقوشی از انسان و حیوان حک شده و همچنین درامتداد آن دره به فاصله کمتر ازدو کیلومتر و درجانب جنوبی دره دوستعلی واقع است.در این دره نیز یر صخره های سنگی نقوش مشابهی حکاکی شده است. این سنگ نگاره ها ازنظر قدمت مربوط به دوره های پیش از تاریخ یعنی حدود ۲۰هزار سال قبل ودوره پارینه سنگی است.این سنگ نگاره ها بسیار ساده وبه نقاشی کودکانه شباهت دارند و موضوعات آنها اغلب به نقش انسان و حیوانات ازقبیل بز-گوزن-اسب و سگ می باشد. باتوجه به تصاویری که مشاهده میکنید نگاره ها بسیار ساده وابتدایی اند. در نگاه اول به نظر میرسد چوپان ها از سرتفنن و سر گرمی و یا جادوگران به منظوری خاص این نگارهها را درسینه سنگها حک نموده اند اما پراکندگی وگوناگونی شکل ها در مناطق مذکور چنین می نمایاند که نگاره ها توسط شکارگران صورت گرفته است.شکارگرانی که ساعت هادرجایگاهای مناسبی درکمین شکار به انتظار می نشسته اند.دیدنی های مریانج



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)