دیدنی های شهر لاهور ، پاکستان | Lahore

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های لاهور پاکستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های لاهور پاکستان را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر لاهور در کشور پاکستان در ادامه با ما همراه باشید.

پاکستان با نام رسمی جمهوری اسلامی پاکستان، کشوری در آسیای جنوبی واقع در غرب شبه قاره هند است. پایتخت آن اسلام‌آباد و بزرگترین شهر آن کراچی نام دارد. زبان رسمی پاکستان انگلیسی و اردو است. وقتی به پاکستان فکر می کنید، تمام چیزی که به ذهن شما می آید تروریسم، افراط گرایی، فرقه گرایی، فساد و تورم است، اما برخلاف تمام این موضوعات، این کشور بسیار زیبا و دیدنی است و طبیعت زیبا و بی نظیری دارد. اکثر شهرهای پاکستان دارای آثار تاریخی زیبایی هستند که سبب جذب توریست می شوند. سالانه گردشگران زیادی که عاشق سیر و سفر و کشف ناشناخته ها هستند به پاکستان سفر می کنند. یکی از شهرهای امن و توریستی پاکستان شهر لاهور است.

لاهور (Lahore) پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر پاکستان است که به اعتقاد مردم پاکستانی به عنوان قلب این کشور شناخته می شود. در این میان جاذبه های گردشگری لاهور با بافتی قدیمی و تاریخی در میان مردم پاکستان و گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است. شهر فرهنگی لاهور امن ترین شهر پاکستان برای گردشگری داخلی و خارجی می باشد و برخی از آثار تاریخی به جا مانده از آن در یونسکو ثبت شده است. در ادامه جاهای دیدنی لاهور را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری لاهور

قلعه بزرگ لاهور –  Lahore Fort

قلعه بزرگ لاهور یا قلعه شاهی در زمان گورکانیان هند و در سال 1025 ساخته شد. این قلعه یکی از جاذبه های گردشگری لاهور می باشد که در طول تاریخ بارها توسط اشخاص بیگانه ویران و سپس بازسازی و مرمت شده است. قلعه بزرگ لاهور با عظمت و شکوهی بی نظیر باحث حیرت بسیاری از گردشگران می شود. گردشگرانی که در سفر به لاهور، بازدید از قلعه شاهی را در برنامه های خود قرار می دهند می توانند از بناهای تاریخی و متعدد این قلعه همچون دیوان خاص، موتی مسجد، تماشاگاه نولخه، شش محل و … بازدید کنند و از تماشای معماری بی نظیر این بناها لذت ببرند.

دیدنی های لاهور پاکستان
دیدنی های لاهور پاکستان

لاهور قدیم (لاهور اندورن) – Walled City of Lahore

بخش قدیمی این شهر که به لاهور اندرون یا لاهور قدیم معروف است، مرکز شکوه و عظمت پاکستان به شمار می رفته است. لاهور قدیم که دیواری بزرگ دور آن کشیده شده بود و 12 دروازه آن را احاطه می کرد، امروز تنها قسمت کوچکی از شهر لاهور را تشکیل می دهد. آنچه نظر هر مسافر را در سفر به این منطقه به خود جلب می کند محله های در هم تنیده، بازارهای پرجنب جوش، خانه های قدیمی با سقفی بلند، کوچه پس کوچه های تنگ و باریک و خیابان های پر پیچ و خم می باشد که همه اینها شگفتی های منحصر به منطقه قدیم شهر لاهور است.

مسجد وزیر خان – Wazir Khan Mosque

بعد از گذراندن چند ساعت در قلعه‌ی لاهور، می‌توانید به سمت یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهور، یعنی مسجد وزیر خان بروید. برخلاف قلعه‌ی لاهور، گردشگران زیادی به مسجد وزیر خان نمی‌آیند و شما می‌توانید به راحتی و در آرامش کامل در مسجد قدم بزنید. مسجد وزیر خان به عنوان آراسته‌ترین مساجد لاهور شناخته می‌شود. می‌توانید این آراستگی را در جزئیات به کار رفته در سراسر مسجد، از کاشی‌ کاری‌های زیبای دروازه‌‌ی ورودی گرفته تا الگوهای کار شده روی سقف مشاهده کنید.

دیدنی های لاهور پاکستان
دیدنی های لاهور پاکستان

دروازه‌ی دهلی – Dehli Gate

کمی جلوتر از مسجد وزیر خان، می‌توانید مسیر بازار را پیش بگیرید و به سمت یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهور، یعنی دروازه‌ی دهلی بروید. این دروازه‌ی زیبای تاریخی یکی از شش دروازه‌ی باقی مانده در اطراف شهر لاهور است. دروازه‌ی دهلی فوق العاده است، ولی باید سری هم به بازار نزدیک آن بزنید. در این بازار پاکستانی‌ها با روی خوش شما را به مغازه‌هایشان دعوت می‌کنند و شما می‌توانید در طی سفر به لاهور مهمان نوازی پاکستانی‌ها را هم تجربه کنید.

باغ شالیمار – Shalimar Gardens

باغ شالیمار نام باغی ایرانی و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لاهور پاکستان می باشد که با زیبایی بی نظیرش در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته است. این باغ توسط معماری ایرانی به نام ملاء علا الملک تونی به صورت یک متوازی الاضلاع طویل ساخته شد. دور تا دور باغ شالیمار دیواری آجری با منبت کاری کشیده شده که معماری بسیار زیبایی دارد. ملاء علا الملک تونی این باغ را همچون باغ های ایرانی به خصوص برپایه طرح چهارباغ بنا کرده که با برخورداری از 410 فواره کوچک و بزرگ و مزین شدن حوض های باغ به سنگ مرمر زیبایی این باغ بی نظیر را دو چندان کرده است.

دیدنی های لاهور پاکستان
دیدنی های لاهور پاکستان

موزه‌ی لاهور – The Lahore Museum

موزه‌ی لاهور در زمان استعمار انگلستان و با سبک معماری گوتیک مغولی ساخته شد که به نوعی معماری هندوستان را از نگاه کشورهای غربی به تصویر می‌کشد. موزه‌ با آجرهای قرمز رنگ و خیره کننده ساخته شده که در بناهای ساخته شده در زمان سلطنت راج انگلیسی رایج هستند. در موزه‎ی لاهور آثار باستانی از دوره‌ی پیش از تاریخ به نمایش گذاشته شده‌اند و آثار و صنایع دستی زیادی هم که مربوط به دره‌ی ایندوس هستند، در این‌جا قرار دارند.

مسجد بادشاهی لاهور –  Badshahi Mosque

مسجد بادشاهی یا پادشاهی از مساجد تاریخی پاکستان می باشد که در شهر لاهور قرار گرفته است. مسجد بادشاهی یادگاری از معماری دوره گورکانیان هند است که بنای آن با آجرهای کوره ای ساخته شده و از روکشی به رنگ قرمز و مرمر در آن استفاده شده است. در تزیینات داخلی و بر روی دیوارهای مسجد بادشاهی، منبت کاری های ظریف، گچ بری و  حکاکی هایی انجام شده که شکوه و زیبایی این مسجد را دو چندان کرده است. مسجد پادشاهی با عظمت و شکوه بی نظیرش از جاذبه های گردشگری لاهور می باشد که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

دیدنی های لاهور پاکستان
دیدنی های لاهور پاکستان

مسجد موتی – Moti Masjid

مسجد موتی یا مرواریدی یکی دیگر از مساجد پاکستان می باشد که جزو جاذبه های گردشگری لاهور است. مسجد موتی در قرن 17 و دوره گورکانیان ساخته شده است. این مسجد در داخل محوطه و در قسمت غربی قلعه لاهور واقع شده و  مزین به سنگ های مرمر سفید است که پس از گذشت صدها سال هنوز با زیبایی هرچه تمام تر پابرجاست. این مسجد تاریخی و ارزشمند با گنبدها و نمای پنج طاق خود گردشگران خارجی بسیاری را مجذوب خود می کند.

شش محل – Sheesh Mahal

شش محل یکی از بناهای تاریخی و جذاب در قلعه شاهی لاهور می باشد. شش محل بنایی است که با معماری ایرانی و در 2 سال ساخته شد که بر روی دیوارها و سقف آن هزاران قطعه ریز و درشت شیشه به کار رفته و درخشش و جذابیتی شگفت انگیز به این بنا داده است. ایوان های شش محل با سنگ های مرمر سفید مفروش شده اند که گردشگران با قدم زدن بر روی این ایوان حس و حالی متفاوت را تجربه می کنند.

دیدنی های لاهور پاکستان
دیدنی های لاهور پاکستان

منار پاکستان – Minar Pakistan

ساخت منار پاکستان به دهه 1960 میلادی برمی گردد و به عنوان نمادی و نشانی از اعلام استقلال پاکستان در برابر مردم هند را نشان می دهد. منار پاکستان در پارک اقبال لاهور قرار گرفته و با ارتفاع  70 متر از سطح زمین در سرتاسر شهر قابل دیدن است.

ویدئویی از شهر لاهور پاکستان

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨