جاهای دیدنی کامیاران
جاهای دیدنی کامیاران

مکان های دیدنی قروه | Qorveh

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های قروه

قروه در دش‍ت‌ وس‍ی‍‍ع‍‍ی‌ در ش‍م‍‍ال‌‌‌غ‍رب‍‍ی‌ ‌ه‍م‍د‌ان‌ و در طول‌ ج‍‍اده‌ س‍ن‍ن‍دج‌ ب‍ه‌ ‌ه‍م‍د‌ان‌ و‌اق‍‍ع‌ ش‍ده‌ ‌اس‍ت که ‌ع‍لاوه‌ ب‍ر م‍وق‍‍ع‍ی‍ت‌ وی‍ژه‌ ‌اق‍ت‍ص‍‍اد‌ی‌ ‌از نظر کشاورزی و معدن در م‍ن‍طق‍ه‌، د‌ار‌ا‌ی‌ جاذب‍ه‌‌‌ه‍‍ا‌ی‌ گردشگری و تاریخی زی‍‍اد‌ی‌ است که تاکنون 165 اثر تاریخی در این شهرستان شامل بناها، تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی به ثبت ملی رسیده است. شهرستان قروه دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری می باشد در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های قروه بیشتر آشنا شوید.

غار و صخره های تاریخی فرهاد تاش (وینسار)

در حدود ۳۵ كیلومتری شرق شهر قروه، در فاصله سه روستای داشبلاغ ، آقبلاغ و وینسار بر روی كوهی مرتفع، بقایای یك معدن بزرگ سنگ قرار دارد كه از نظر نوع ، اندازه و تراش سنگ دارای ویژگی های خاص و از اهمیت بسیار برخوردار است. باور مردم برآن است كه این سنگ ها به داستان شیرین و فرهاد ارتباط دارد. نوع حجاری و سفال های موجود در منطقه، احتمالاً به دوره ساسانی تعلق دارد. این منطقه در ایام بهار به عنوان تفرجگاه مورد استفاده مردم است. در ضلع شرقی همین كوه فرهادتاش، دهانه غاری وجود دارد كه “اورل استین” مستشرق اروپایی هنگام بررسی منطقه غرب كشور، از این غار نام برده و ظاهراً نتوانسته وارد آن شود.حوالی منطقه فرهادتاش نمونه های فسیل دریایی زیادی وجود دارد.

دیدنی های قروه
دیدنی های قروه

حمام قصلان 

حمام قصلان از حمام‌های قدیمی شهر قروه است که در روستای قصلان  و در ۶ کیلومتری شمال شرق قروه قرار دارد. تاریخ ساخت این حمام به اواخر دوره زندیه و زمان حکومت “خسروخان اول” والی وقت کوردستان تعلق دارد. این حمام دارای قسمت‌های مختلفی همچون هشتی، حمام سرد، میاندر، حمام گرم، خلوتی خصوصی و عمومی، خزینه و تون می‌باشد و تزئینات منحصر به فرد آهک‌بُری آن با طرح‌های گیاهی، هندسی، انسانی و حیوانی در نوع خود قابل توجه است.دیدنی های قروه

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پل فرهاد آباد

پل فرهاد آباد در ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان قُروه در روستای فرهاد آباد در مسیر جاده قدیمی بیجار بر روی رودخانه “بایتمر” احداث شده است. پل فرهاد آباد دارای ۸ دهانه می‌باشد که چشمه وسط بزرگ‌تر است. این پل ۸۰ متر طول دارد و نوع قوس‌های بکار رفته در آن عموماً جناغی و مصالح استفاده شده، آجر است. تاریخ ساخت پل به طور دقیق مشخص نیست ولی با توجه به شیوه معماری پل، به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد از پل‌های دوران صفویه باشد.

دیدنی های قروه
دیدنی های قروه

منطقه نمونه گردشگری بدر و پریشان

ک‍وه‌های سر به فلک‌کشیده‌ ب‍در و پ‍ری‍ش‍‍ان‌ ب‍‍ا ‌ارت‍ف‍‍ا‌ع‌ ن‍زدی‍ک‌ ب‍ه‌ س‍ه‌ ‌ه‍ز‌ار و 200 م‍ت‍ر و طبیعت زیبای این منطقه چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد.این ارتفاعات صخره‌ای از م‍‍ه‍م‍‌ت‍ری‍ن‌ مکان‌های ک‍و‌ه‍ن‍ورد‌ی‌ در ک‍ردس‍ت‍‍ان‌ م‍ح‍س‍وب‌ م‍‍ی‌‌ش‍ون‍د که پناهگاه‌هایی برای استراحت کوهنوردان در آن تعبیه شده است.اگر راهی قروه شدید پس از گشت و گذاری آبی می‌توانید سیرو سیاحتی در این منطقه حفاظت شده داشته باشید. در ‌ای‍ن‌ م‍ک‍‍ان‌ طب‍ی‍‍ع‍‍ی‌ م‍‍ی‌‌ت‍و‌ان‌ پ‍وش‍ش‌‌‌ه‍‍ا‌ی‌ م‍ت‍ف‍‍اوت‌ گیاهی و ح‍ی‍و‌ان‍‍ات‌ نادر ک‍ش‍ور ر‌ا از قبیل قوچ و میش و کل و بز م‍ش‍‍ا‌ه‍ده‌ ک‍رد.دیدنی های قروه

چشمه باباگرگر

در روستاي باباگرگر، در حدود 18 کيلومتري شمال شرقي شهرستان قروه، چشمه اي جوشان هميشه مي خروشد که به آن “دنگز” مي گويند. آب اين چشمه در استخري عميق و مدور به محيط 200 متر جمع مي شود. اين چشمه پر آب داراي آبي است که رنگ آن مايل به سرخ است و در بعضي مواقع به رنگ زرد مايل به ليمويي در مي آيد. آب اين چشمه به علت وجود املاح معدني به ويژه گوگرد رنگين است. ظاهرا اين آب براي امراض سودايي و پوستي مناسب است و در درمان سوً هاضمه و ديگر بيماري هاي دستگاه گوارش و نيز راشيتيسم و درمان تورم موثر مي باشد. اين چشمه و امامزاده باباگرگر در کنار آن از مکان هاي طبيعي و تاريخي استان محسوب مي شوند.

دیدنی های قروه
دیدنی های قروه

دریاچه سراب کوثر

دریاچه سراب کوثر در فاصله یک کیلومتری جنوب شهر قروه قرار دارد. آب این دریاچه از چشمه‌های متعددی که در بستر دریاچه وجود دارند تأمین می‌شود. این دریاچه از گذشته‌های دور تأمین‌کننده آب آشامیدنی و کشاورزی اهالی شهر بوده و امروزه یکی از گردشگاه‌های مهم این شهر محسوب می‌شود و علاقه مندان رشته قایقرانی و سایر ورزش‌های آبی به این دریاچه زیبا مراجعه می‌نمایند. در میان دریاچه یک جزیره کوچک سر از آب بیرون آورده که به نحو زیبایی نورپردازی شده و با عبور از پل آهنی می‌توان به آن رسید.دیدنی های قروه

آبشار سنگین آباد

آبشار قلوز یا سنگین آباد در روستای سنگین آباد، از توابع شهرستان قروه، قرار دارد. این آبشار از بالای سه قله کوه قلوز سرازیر می شود. قلوز در زبان محلی به معنی صعب العبور است و راه رسیده به قله های قلوز سخت و دشوار است. آبشار قلوز در زمستان ها کامل یخ می زند و مکانی مناسب برای یخ نوردی است. منظره قند یل های عظیم الجثه در این منطقه زیبا و حیرت انگیز است.

دیدنی های قروه
دیدنی های قروه


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)