جاذبه های گردشگری کشور قرقیزستان | Kyrgyzstan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های قرقیزستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های قرقیزستان را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

قرقیزستان (Kyrgyzstan) با نام رسمی جمهوری قرقیزستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است. این کشور از شمال با قزاقستان، از شرق با چین، از جنوب با تاجیکستان و از غرب با ازبکستان همسایه است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن، بیشکک با ۸۷۰ هزار نفر جمعیت است. زبان رسمی آن قرقیزی و روسی است. بیشتر نژاد مردم قرقیزستان از ریشه ترک و مغول هستند و زبان قرقیزی شاخه ای از زبان ترکی می باشد.

قرقیزستان جاذبه‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده‌ای دارد که ارزش این را دارد که برای یک ‌بار هم که شده، به این کشور سفر کنیم. رشته‌کوه‌های متعدد آن گزینه‌ی مناسبی برای کوهنوردان است. مردم این کشور نیز بسیار مهمان‌نواز هستند و بخشی از فرهنگشان مانند فرهنگ ما ایرانی‌هاست. در ادامه با جاهای دیدنی قرقیزستان بیشتر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مکان های دیدنی قرقیزستان

بیشکک – Bishkek

بیشکک همانطور که گفته شد پایتخت قرقیزستان است. در این شهر رستوران های زیادی وجود دارند که در آنها می توان همه مدل خوراکی از غذاهای آسیای مرکزی تا غذاهای بین المللی و فست فود را یافت. همراه شدن با گشت شهری بیشکک می تواند اثرات زندگی عشایری، دوران اتحاد جماهیر شوروی و مدرن را در توسعه ی این کشور بر شما آشکار کند. شما می توانید در خیابان های سرسبز این شهر قدم زده، در بازارهای آن اقلام محلی را خریداری کنید و حین گشتن در شهر از مجسمه های متعدد آن دیدن کنید.

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

کاراکول – Karakol

شهر کاراکول مرکز اداری منطقه ایسیک کول است. اگرچه در سواحل دریا واقع نشده است، اما با مسافرت های روزانه به دریاچه یا کوه های اطراف دسترسی اش آسان است. در قرن نوزدهم، این نقطه از لحاظ استراتژیک مهم بوده است زیرا امپراتوری روسیه را از چین جدا می کرده است و یک محل مهم نظامی روسیه در آنجا در سال ۱۸۶۹ برقرار شده است. همچنین مسلمانان چینی از سرکوب در چین به اینجا فرار کردند. این دو رویداد مهم تاریخ را می توان در مسجد دانگان و کلیسای ارتدکس کاراکول مشاهده کرد.

دریاچه ایسیک کول – Issyk Kul

ایسیک کول به معنای «دریاچه داغ» و به مروارید قرقیزستان معروف است. به دلیل غلظت بالای نمک و مواد معدنی حتی در سردترین زمستان ها یخ نمی زند. بیش از 100 رودخانه به این دریاچه می ریزند و نکته ی جالب اینجاست که هیچ رودخانه ای از آن منشعب نمی گردد. این دریاچه دومین دریاچه ی بزرگ کوهستانی در دنیاست و در ارتفاع 1607 متری واقع شده و بیشترین عمق آن 668 متر است. این دریاچه آنقدر بزرگ و وسیع می باشد که عده ای ممکن است آن را با یک اقیانوس اشتباه بگیرند.

منطقه بارسکون – Barskoon

منزلگاه تعداد زیادی از بناهای تاریخیست. همچنین در این منطقه میتوانید بنای یادبود یوری گاگارین معروف را ببینید. گاگارین علاقه ی زیادی به این منطقه داشته و چندین بار از اینجا دیدن کرده و در آن اقامت داشته است. بارسکون برای آبشار ده متری اش معروف است. این آبشار در ساحل جنوبی دریاچه «ایسیک‌کول» قرار گرفته است. اگر به دنبال تجربه اسب سواری هستید این منطقه یکی از بهترین مناطق برای آن خواهد بود.

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

جیتی اوگوز و آلتین آراشانDjeti Oguz & Altyn Arashan

از کاراکول شما برای تجربه یک پیاده روی بیاد ماندنی و همچنین برای کمی اسب سواری گزینه های زیادی دارید.پیشنهاد ما برای شما دره های جیتی اوگوز و صخره های فوق العاده آلتین آراشان است. آلتین آراشانی که شما را به یاد دره های کوهای سوییس خواهد انداخت. جوتی اوگوز به معنای هفت گاو است.در مورد صخره های رنگارنگ آنجا افسانه های زیادی وجود دارد. حتما از لیدرتان بخواهید چندتایی از آن ها را برای شما بازگو کند. آلتین آرشان نیز یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی قرقیزستان را ارائه می دهد و از همه مهمتر، به اندازه کافی مسیرش آسان است که هر کسی بتواند آن را انجام دهد.

پیست اسکی کاراکول – karakol ski resort

پیست اسکی کاراکول در استان ایسیک کول قرقیزستان قرار گرفته است. این پیست امروزه طرفداران بسیاری در میان اسکی بازان دارد. با شروع بارش برف در قرقیزستان، این پیست به مکان تفریحی پر هیاهو تبدیل می‌شود که حتی برف بازی در این منطقه هم بسیار تماشایی به نظر می‌رسد. هر ساله، نزدیک به ۴۰ هزار گردشگر به پیست اسکی کاراکول می‌آیند تا یک روز متفاوت را در کنار همراهانشان سپری کنند. گردشگران تور قرقیزستان در کنار تجربه لذت اسکی بازی در این منطقه، می‌توانند از دیگر پیست های قرقیزستان که شامل پیست اسکی توگوز، بولاک و زیل می‌شود، دیدن کنند.

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

ذخایر طبیعی ساری چلک – Sary Chelek

در حالیکه مکان های مختلفی در قرقیزستان وجود دارند که ارزش بازدید داشته باشند، تعداد اندکی هستند که از نظر جذابیت و زیبایی به پای این مورد برسند. این جنگل های دور افتاده بسیار بکر و دست نخورده بوده و دارای 7 دریاچه ی فوق العاده زیبا، گستره ای متنوع از گونه های مختلف پرندگان، بزهای کوهی، گرازهای وحشی، جوجه تیغی و آهو می باشند.

اوش و کوه مقدس سلیمان – Osh

اوش قدیمی ترین شهر قرقیزستان است که در سال 2000، سه هزارمین سالگرد خود را جشن گرفته است. این شهر در دره ی حاصلخیز فرگانا واقع شده و در مرکز آن، کوه مقدسی به نام سلیمان-تو وجود دارد که هزاران سال مورد پرستش بوده؛ همینک نیز هنگام بازدید از این مکان زنانی را پای کوه می یابید که ایمان دارند با عبادت این مکان، شانس خود را در تولد کودکان سالم بالا می برند. اینجا از جمله مثال های عالی برای سنت های قدیمی جاده ی ابریشم است که باورهای ماقبل تاریخ، ما قبل اسلام، اسلامی و بومی را در یک مکان مقدس جمع کرده است. برخی افسانه ها بر این باورند که زمانی تخت سلیمان در این مکان قرار داشته حتی عده ای پا فراتر گذاشته و مدعی هستند که سلیمان در این مکان دفن شده است. یکی دیگر از مکان های مهم در اوش، مسجد قرن شانزدهمی بابور موسس امپراطوری مغول است.

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

پارک ملی الا ارچا – Ala Archa

تنها به فاصله ی نیم ساعت از حومه ی بیشکک پارک ملی کوهستانی خارق العاده ای قرار گرفته است. در این پارک می توانید به کوه هایی نزدیک شوید که پس زمینه ی زیبای شهر را ساخته اند. بلندترین قله در این پارک ملی 4895 متر ارتفاع دارد. لازم به ذکر است که رشته کوه های الا ارچا بالغ بر 50 قله دارند. این پارک ملی نه تنها مکانی محبوب بین محلی ها برای پیک نیک و گذران اوقات در طبیعت است بلکه گردشگران نیز برای سیاحت و کوهنوردی بسیار به آن متمایل هستند.

دریاچه سنگ کل – Song Kul

سنگ کول دریاچه ای در کنار مراتع تابستانی فراوان است که تنها از ژوئن تا سپتامبر قابل دسترسی است و در ارتفاع ۳۰۱۶ متر واقع شده است، اما قله های آن ناهموار به نظر نمی رسند و در واقع به نظر بسیار مسطح اند. این دریاچه، یک دریاچه آب شیرین است که طول آن ۲۹ کیلومتر و در حدود ۱۸ کیلومتر عرض دارد. حداکثر عمق آن فقط ۱۳ متر است. اگر به آنجا سر میزنید، به خوابیدن در محیط و لذت بردن از خوابی راحت مانند ساکنان محلی لذت خواهید برد.

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

تاش رباط – Tash Rabat

تاش رباط یک کاروانسرای سنگی تاریخی است که با 31 اتاق زمانی پذیرای مسافران و بازرگانان در مسیر جاده ی ابریشم بوده است. این اتاق ها دارای شکل گنبدی متمایزی هستند و همین موضوع بر جذابیت آنها افزوده است. این کاروانسرا یکی از بهترین ساختمان های حفاظت شده در نوع خود در آسیای مرکزی می باشد. این ساختمان در ابتدا به عنوان یک صومعه ی نستوریایی ساخته شده و بعدها به کاروانسرا تغییر کاربری می دهد. محوطه ی اطراف این کاروانسرا نیز برای اسب سواری و کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرد.

برج بورانا – Burana

یکی از جذاب ترین مکان ها برای بازدید در بیشکک، برج «بورانا»  است. این برج یکی از قدیمی‌ترین سازه‌ها در خاک آسیای مرکزی با قدمتی هزار ساله در شمال قرقیزستان در شهر « تاکماک» یکی از عجایب تاریخی این کشور محسوب می‌شود.گفته می‌شود این برج در قرن دهم یا یازدهم میلادی با ارتفاع حدود ۴۰ متر ساخته شده اما زلزله باعث شده اکنون حدود ۲۲ متر از ارتفاع آن باقی بماند که با وجود مرمت‌های انجام شده هنوز قسمت فوقانی آن نیز بازسازی نشده است.  پایه این اثر از سنگ و گل ساخته شده و در سمت جنوبی آن در ارتفاع ۶ متری ورودی آن واقع شده است. عرض این ورودی ۲ متر و ارتفاع آن بیش از یک متر است. به محض ورود به بالای مناره یک راه پله «اسپیرال» با پله‌های آجری قابل روئیت است.

دیدنی های قرقیزستان
دیدنی های قرقیزستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨