دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

جاذبه های گردشگری بندرعباس ، هرمزگان | Bandar Abbas

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوب کشور است که به خاطر آب‌ و‌ هوای گرمش، گردشگران نیمه دوم سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. ساحل زیبای خلیج فارس به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به این شهر بندری باشد، اما از این ساحل جذاب که بگذریم، جاهای دیدنی بندرعباس انقدر زیاد هستند که این شهر بندری را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید. در ادامه با وب سایت گردشگری تاپ توریست همراه باشید تا با مهم‌ترین جاذبه‌ها و دیدنی های بندرعباس آشنا شوید.

معبد هندوها

پرستشگاه بُت‌ِگوران یا معبد هندوها یکی از آثار تاریخی شهر بندرعباس است که در مرکز شهر در خیابان امام خمینی، روبروی بازار روز قرار دارد.ساختمان این معبد، در سال ۱۲۱۰ (قمری) در زمان حکومت محمدحسن‌خان سعدالملک حاکم وقت بندرعباس، از محل جمع‌آوری هدایای هندوها، توسط تجار هندی ساخته شده‌ است.طرح این بنا کاملاً از معماری پرستشگاه‌های هندی متأثر است. این معبد از جمله نشانه‌های معدود تاریخی بندرعباس است که توجه هر تازه‌واردی را به خود جلب می‌کند.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

مسجد جامع دلگشا بندرعباس

این بنا در نبش بلوار طالقانی (ساحلی) و خیابان مسجد جامع بندرعباس قرار گرفته و از آثار قرن دوازده و سیزده هجری قمری محسوب می گردد . این بنا شامل شبستان دو قسمت قدیمی الحاقی است . بخش قدیمی دارای ستونهای متعدد با سر ستونهای گچبری شبیه به مسجد گله داری و مسجد دژگان است . این بنا به شماره 1599 به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

حمام گله داری

یکی از بناهای تاریخی بندرعباس حمام گله داری است که به صورت موزه ای درآمده و در بخش مرکزی شهر در محله بازاراوزی‌ها قرار گرفته است. می توان گفت که این حمام تنها حمامی است که از گذشته بندرعباس باقی مانده و قدمت آن به تاریخ قاجار برمی گردد.

در گذشته مردم از آن به عنوان حمام عمومی استفاده می کردند و از سال ۱۳۷۹، سازمان میراث فرهنگی استان هرمزگان این بنا را به عنوان موزه مردم شناسی انتخاب کرد و با درست کردن فضا و نصب مجسمه هایی، آن را به یکی از جاذبه های بندرعباس تبدیل کرد.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

قلعه فین

شهر فین در شمال‌ غربی در فاصله ۹۵ کیلومتری بندرعباس قرار دارد. این شهر با دارا بودن فضای وسیعی نخلستان متراکم و خیابان‌های عموماً عاری از بدنه ساختمانی به عنوان یکی از نمونه‌های نادر و واقعی باغ شهر در سطح کشور می‌باشد . قدمت قلعه فین را از روی سفال‌های بدست آمده می‌توان به قرون میانه اسلامی نسبت داد.این قلعه احتمالاً در زمان ساخت جنبه نظامی داشته‌است.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

برکه‌هاي باران

آلبوم بركه‌هاي باران حاوی شش برکه یا آب انبار مرتبط به زمان صفویه هست . این آلبوم در قبل از منابع ذخیره آب شیرین بندرعباس بود. هر برکه دارای چهار دهانه اصلی برای برداشت آب بود. این برکه‌ها در فضای مشجر وسیعی در خیابان 22 بهمن بندرعباس قراردارند و دارای گنبدهای موزون خوشگل و ممتازی میباشند. این آلبوم را میراث فرهنگی استان مرمت کرده و با تغییر کاربری به صورت آمفی تئاتر و موزه آب در آورده هست.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

این عمارت گمرک قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده است .بنای اصلی ساختمان به پیش از قاجار و به دوره صفویه برمی گردد، اما از آنجایی که این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مانند تعداد زیادی از عمارات دوره قاجار به عمارت کلاه فرنگی مشهور شده است.

این عمارت قلعه ای با 16 برج و 3 دروازه می باش که دو طبقه دارد و بالای طبقه ی دوم آن گنبدی هشت گوش قرار گرفته است. این گنبد هشت گوش هم شباهت زیادی به کلاه هایی که “فرنگی ها” آ« زمان بر سر می گذاشتند، دارد و برخی علت نام گذاری این عمارت را این شباهت می دانند.سقف عمارت کلاه فرنگی از چوب ساج ساخته شده و درها و پنجره های آن دارای تزیینات منبت کاری و گچ کاریست.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

غار نمکی خرسین

غار خرسین در بخش سیاهو، روستای درگز در شمال شرقی بندرعباس و در فاصله ٨٠ کیلومتری مرکز استان هرمزگان واقع است. با حدود یک و نیم ساعت کوهپیمایی سبک به دهانه غار میرسیم.دهانه در ارتفاع ۱۰۸۰ متر از سطح دریا قرار دارد. در خرسین قندیل های نمکی متعددی می بینیم که جزء جدا ناشدنی این غار زیبا و بکر هستند.

لازم به ذکر است جریان آب شوری در غار وجود دارد که در فصل زمستان و بارش های شدید دارای سرعت نسبتا زیادی به سمت خارج غار میباشد. همچنین به علت ریزشی و ناپایدار بودن دیواره های غار و بطور کلی محیط این گنبد نمکی بازدید از غار در فصل هایی که با بارش شدید همراه می شود به هیچوجه توصیه نمی گردد.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

چشمه آب گرم گنو

چشمه گنو در دره‌ای واقع شده است که شمال تا جنوب آن را ارتفاعات آهکی کوه گنو پوشانده‌اند. علاوه‌بر گنو، چشمه‌های دیگری نیز در این منطقه وجود دارند که از آن جمله می‌توان به انارون، تنگ باغ، کهنو، چاهو، پشتنگ، هوبیر، پشت بنگرو، رمر، سرچربه، پرکوه، مردو و خرگو اشاره کرد. در صبح‌های سرد، بخار آب این چشمه که دمایی در حدود ۴۱ درجه سانتی‌گراد دارد با هوای ۲۰ درجه‌ای محیط برخورد می‌کند و تا ارتفاع یک متری از سطح آب بخاری ناپایدار تشکیل می‌‌شود.

هیدروژن سلفوره و کلر از جمله ترکیبات جشمه‌های آب‌ گرم هستند که به همراه دمای بالای آب، امکان زندگی تنها حیوانات اندکی را فراهم می‌‌آورند. در چنین شرایطی چشمه گنو نوعی ماهی به نام آوینیوس گینویس را در خود پرورش می‌دهد که در سراسر دنیا تنها در این چشمه یافت می‌شود.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

دره داماش، از بکرترین جاهای دیدنی بندرعباس

 اگر اهل طبیعت گردی هستید چه بهتر که سفر خود را از دره تماشایی داماش آغاز کنید. این دره در میان کوه های هماگ بخشی از سلسله جبال سربه فلک کشیده زاگرس است که در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده. رودخانه زیبایی از میان این دره می گذرد که پس از پیوستن به چندین شعبه دیگر با نام رود جلابی به خلیج فارس می ریزد.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

پل لاتیدان

پل لاتیدان یکی از پل‌های تاریخی ایران است که سال‌ها کسی از وجود آن خبر نداشت تا اینکه در سال ۷۲ در پی سیلابی که در نزدیکی روستای کلمتلی جاری شد، این پل از زیر خاک بیرون آمد.برخی پل لاتیدان را طولانی‌ترین پل تاریخی ایران می‌دانند. درازای پل لاتیدان تقریبا سه برابر سی‌وسه پل است و احتمالا قدمتش به دوران شاه عباس اول برمی‌گردد.این پل در  جاده لار بندر عباس واقع شده است.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

ساحل بندرعباس

دلیل سفر برای بسیاری از ما ایرانی ها به جنوب ایران، تماشای غروب زیبا و ثبت تصاویری از تلفیق درختان نخل و رنگ نارنجی خورشید می باشد. با توجه به اینکه این ساحل طرفداران بسیار زیادی دارد، در نتیجه پارک ساحلی آن با آلاچیق و شرایط مناسب برای استراحت و تفریح ساخته شده و می توانید دقایق خوبی را در آن سپری کنید.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

اسکله ی قدیم بندرعباس

از دیگر دیدنی های شهر بندرعباس اسکله قدیم بندرعباس ، هم اکنون از مراکز دیدنی مورد توجه مسافران استان هرمزگان است که در کناره ی جنوبی بلوار طالقانی قرار گرفته است.این اسکله در سال ۱۳۱۸ شمسی ساخته شده و دارای ۱۸۵ متر طول و ۴٫۲۰ متر عرض است .عظمت اسکله جدید و تاسییسات آن نیز بسیاری از تازه واردان به این شهر را جذب خود می‌کند.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

موزه مردم شناسی خلیج فارس

صیادانی که در حال صید ماهی از خلیج اند، سربازانی که قلعه هرمز را از چنگ پرتغالی ها در آورده اند، پیرزن تکیده ای که در انتظار مشتری برای فروش هیزم هایش در بازار سنتی بندرعباس است و… همه و همه قاب هایی تجسدیافته از تاریخ و فرهنگ بندرعباس اند که در موزه مردم شناسی خلیج فارس گرد آمده اند. این موزه از جاهای دیدنی بندرعباس است که می‌توان از نزدیک با فرهنگ و روش زندگی این خطه آشنا شد.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس

موزه آب بندرعباس

موزه آب بندرعباس مجموعه ای از انواع خمره و کوزه، مشک و مجسمه های چاه چرخ گاوی و غیره می باشد و می تواند در لیست یکی از جاهای دیدنی بندرعباس که تجربیات زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت، قرار گیرد.

دیدنی های بندرعباس
دیدنی های بندرعباس



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)