دریاچه عباس آباد بهشهر
دریاچه عباس آباد بهشهر

دریاچه عباس آباد بهشهر ، مازندران | Behshahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه عباس آباد بهشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دریاچه عباس آباد بهشهر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای رویایی در استان مازندران در ادامه با ما همراه باشید.

مجموعه تاریخی عباس‌آباد از آثار تاریخی استان مازندران است. مجموعه باغ‌های عباس‌آباد در ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه‌های البرز و در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته و از جمله مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های تاریخی ایران است که به عنوان یکی از باغ‌های ایرانی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

این مجموعه با داشتن امکانات تفریحی و اقامتی (مانند قایق سواری ، چایخانه و رستوران) در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی اش، یکی از بهترین مقصد های طبیعت گردی و گردشگری در سفر به استان مازندران است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دریاچه طبیعی عباس‌آباد با وسعتی بالغ بر ۱۰ هکتار با عمارتی در مرکز آن، که در زمان آبگیری دریاچه عمارت با ارتفاعی بالغ بر ۱۸ متر به زیر آب می‌رود و فقط سقف آن همراه با درختچه‌هایی نمایان است. تقریبا در وسط دریاچه عباس آباد عمارتی وجود دارد که در گذشته با پلی چوبی به ضلع شمالی مجموعه متصل می شده و بنابر برخی شواهد، پایه ای برای کاخی بوده است که امروزه از آن اثری نیست. این عمارت آجری در فصول پر آب، کاملا به زیر آب فرو می رود به طوریکه تنها نشانه از حضور آن،  درختانی هستند که بر سقف عمارت روییده اند.

وسعت این دریاچه حدود ۱۰ هکتار و عمق آن نزدیک به ده متر است. این دریاچه به دلیل دسترسی مناسب سواره، محوطه اتراق، آثار باستانی، آب و هوای مناسب، قابلیت‌های توریستی فراوان دارد.

دریاچه عباس آباد بهشهر
دریاچه عباس آباد بهشهر

این مجموعه تاریخی به دستور شاه عباس اول صفوى بین سال‌های ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ هجری قمری ساخته شده و  شامل دریاچه، کاخ، گل باغ، آسیاب آبی، برج و حمام و… است. یکی از شاخصه های ثبت این مجموعه در فهرست آثار جهانی، مکانیزم منحصر به فرد ایجاد شده در رابطه با چرخش آب است.

در کنار دریاچه عباس آباد بهشهر باغ بزرگ 140 هکتاری عباس آباد،امکانات تفریحی نظیر رستوران، چایخانه، نمازخانه وجود دارد که بازدید و اقامت از این دریاچه را راحت تر میکند.

دریاچه عباس آباد بهشهر
دریاچه عباس آباد بهشهر

مسیر دسترسی به دریاچه عباس آباد بهشهر

از تهران وارد جاده هراز شده و مسیر جاده آمل را در پیش بگیرید. در کمربندی آمل یک خروجی در سمت راستتان قرار دارد که به سمت بابل، قائم شهر و ساری می‌رود. وارد این خروجی شوید و مسیر را ادامه دهید تا بعد از ساری به بهشهر برسید. در ورودی بهشهر وارد بلوار هاشمی نژاد شده و مسیر را ادامه دهید تا به بلوار امام رضا برسید.

در بلوار امام رضا نرسیده به هتل عباسپور، ورودی جاده عباس آباد در سمت راست شما قرار دارد. وارد جاده شده و با عبور از رستوران قصر، مسیر را ادامه دهید. در انتهای مسیر یک خروجی در سمت راست قرار دارد که مستقیم به دریاچه عباس می‌رود. در صورتی که مسیر را ادامه دهید به تالار و رستوران هشت بهشت می‌رسید و می‌توانید از آنجا پیاده به سمت دریاچه بروید.

بهترین فصل برای بازدید 

بهترین فصل برای بازدید از این دریاچه از نظر آب و هوای مطبوع و دلپذیر فصل بهار است. در فصل پاییز هوای دریاچه کمی سرد خواهد بود، اما چشم‌انداز برگریزان و تصویر خزان در آینه آب دریاچه به تحمل کمی سرما می‌ارزد.

دریاچه عباس آباد بهشهر محلی بکر برای عکاسی است، پس اگر جزء افراد علاقه مند به عکاسی هستید بازدید از این دریاچه زیبا را از دست ندهید.

ویدئو دیدنی دریاچه عباس آباد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨