خرید اینترنتی بلیط

راهنمای خرید اینترنتی بلیط

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی خرید اینترنتی بلیط جای خود را به خرید حضوری بلیط داده است. خیلی از افراد به جای مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی سطح شهربا مراجعه به وب سایت های ارائه دهنده بلیط، بلیط مورد نظر خود را رزرو می نمایند. این روش مزایای بسیاری دارد به همین دلیل محبوبیت خاصی نزد مردم پیدا کرده است. با خرید اینترنتی بلیط به مقدار قابل توجهی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود و می توان در هر ساعت از شبانه روز بدون محدودیت برای خرید بلیط اقدام نمود. با ما همراه باشید تا با نحوه خرید اینترنتی بلیط بیشتر آشنا شوید.

موارد مورد نیاز جهت خرید اینترنتی بلیط

پیش از آنکه به بررسی مراحل اینترنتی خرید بلیط بپردازیم باید موارد مورد نیاز برای خرید اینترنتی را بیان کنیم.

ایجاد یک ایمیل که بتوان با استفاده از آن در سایت ارائه دهنده بلیط ثبت نام نمود.

داشتن یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


موجودی کافی بر روی کارت بانکی داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیط

روش های خرید اینترنتی بلیط

برای خرید بلیط اتوبوس، هواپیما یا قطار  به صورت اینترنتی به دو روش زیر می توان اقدام نمود.

روش اول:

مراجعه به وب سایت اصلی هر یک از شرکت های مسافربری و ایرلاین های هوایی . در این روش شما فقط می توانید لیستی از پروازها و بلیط های سایت شرکتی که به آن مراجعه نموده اید را مشاهده نمایید و با انتخاب های کمتری روبرو هستید.از این رو به مدت زمان بیشتری برای جستجو تک تک سایت ها نیازمند هستید.

روش دوم:

در این روش شما می توانید به یکی از سایت های جامع ارائه دهنده بلیط مانند مستر بلیط مراجعه نمایید و با ثبت نام و مشخص نمودن مشخصات بلیط مورد نظرتان لیست بلندی از بلیط های موجود را مشاهده کنید. به عبارتی در این روش شما با انتخاب های بیشتری روبرو هستید و می توانید راحت تر بلیط مورد نظر خود را رزرو  و خریداری نمایید.

خرید اینترنتی بلیط

مراحل خرید اینترنتی بلیط

برای خرید بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس از سایت های ارائه دهنده بلیط باید مراحل زیر را طی نمود.

مرحله اول: ایجاد حساب کاربری

به منظور خرید اینترنتی بلیط  از هر یک از سایت های جامع ارائه دهنده بلیط نیاز به یک حساب کاربری خواهید داشت تا بتوانید از طریق آن و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خرید بلیط را انجام دهید. اگر تا به حال در سایت مورد نظر خود ثبت نام ننموده اید می توانید از قسمت بالای صفحه به جای گزینه ورود گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

با انتخاب گزینه ثبت نام پنجره ای به روی شما باز می شود که باید در آن اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و رمز عبور انتخابی را وارد نمایید. توجه داشته باشید که رمز عبور را فراموش نکنید زیرا برای وارد شدن مجدد به حساب کاربری خود در سایت به رمز عبور نیاز دارید.

مرحله دوم: جستجوی بلیط مورد نظر

در صفحه اصلی این وب سایت ها منوهایی جهت رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به صورت جداگانه قرار داده شده است و شما می توانید با مشخص نمودن نوع وسیله نقلیه ای که تصمیم گرفته اید با استفاده از آن به مسافرت بروید وارد منوی مربوط به آن شوید. به عنوان مثال اگر قصد سفر هوایی داشته باشید می توانید به قسمت پروازها مراجعه نمایید. در این قسمت کاربران باید مبدا، مقصد، تاریخ سفر و همچنین تعداد مسافر را مشخص نمایند و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنند تا لیستی از پروازهای موجود نمایش داده شود.

مرحله سوم: کلیک نمودن بر روی بخش جزئیات بیشتر

در لیست بلیط پروازها کنار هر بلیط گزینه ای تحت عنوان جزئیات بیشتر وجود دارد که کاربران با کلیک نمودن بر روی آن می توانند اطلاعات دقیق بلیط را مشاهده نمایند. در این بخش اطلاعاتی نام شرکت مسافربری، ساعت حرکت و ورود آن، مدت زمان پرواز، نوع کلاس پروازی، قوانین بلیط و حمل بار و همچنین مدل هواپیما قابل مشاهده می باشد. همچنین کاربران  برای خرید بلیط هواپیما می توانند از فیلترینگ های موجود در سایت استفاده نمایند و جستجو خود را بر اساس نوع فیلتری که انتخاب نموده اند مانند( روز حرکت، ساعت پرواز، نوع شرکت مسافربری، مقصد و مدل هواپیما و ..) ادامه دهند. با این روش میزان گزینه های انتخابی محدودتر می شود و کاربر سریع تر می تواند بلیط مورد نظر و مناسب خود را بیابد.

خرید اینترنتی بلیط

مرحله چهارم: انتخاب بلیط

پس از مقایسه و بررسی انواع بلیط ها می توانید بلیط متناسب را انتخاب نمایید و وارد مرحله خرید بلیط شوید. در این مرحله باید مشخص نمایید که بلیط را فقط می خواهید به صورت رفت و یک طرفه رزرو نمایید یا به صورت دو طرفه و رفت و برگشت. همچنین مشخص نمودن مبدا و مقصد و تعیین تاریخ برگشت در صورت دو طرفه بودن بلیط در این مرحله الزامی است. مشخص نمودن تعداد مسافران و مشخصات آن ها نیز در این مرحله باید انجام شود. در صورتی که عضو باشگاه مشتریان سایت باشید می توانید از تخفیفات ویژه ای که سایت ها برای مشتریان ثابت خود در نظر می گیرند استفاده نمایید و بلیط خود را با هزینه کمتری رزرو نمایید.

مرحله پنجم: خرید بلیط

پس از طی مراحل یاد شده کاربران می توانند بر روی گزینه خرید بلیط کلیک نمایند تا پنجره جدیدی باز شود. در این مرحله باید اطلاعات شخصی خواسته شده از جمله نام و نام خانوادگی و کد ملی را وارد نمایید و مشخص کنید که می خواهید بلیط به شماره تماس یا ایمیل شما ارسال گردد یا یک فرد دیگر، سپس ادامه فرآیند خرید را انجام دهید. با انتخاب گزینه ادامه یکبار دیگر تمامی اطلاعات بلیط  و اطلاعات شخصی شما نمایش داده می شود  تا بتوانید برای آخرین بار آن ها را بررسی کنید و تغییرات لازم را انجام دهید، زیرا پس از خریداری بلیط به هیچ عنوان نمی توان تغییراتی در اطلاعات بلیط ایجاد نمایید و باید با پرداخت هزینه مجددا بلیط خریداری کنید. پس از تایید تمامی اطلاعات باید بر روی گزینه پرداخت آنلاین کلیک نمایید تا صفحه پرداخت اینترنتی باز شود. در این صفحه با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود می توانید به صورت آنلاین خرید بلیط را انجام دهید.

چاپ بلیط رزرو شده

با انجام مراحل ذکر شده بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس برای شما رزرو می گردد و فایل آن به ایمیل شما ارسال می شود که می توانید یک نسخه چاپی از آن تهیه نمایید. البته توجه داشته باشید برای جابجایی در مقاصد داخلی کشور نیازی به بلیط چاپ شده نمی باشد  و فقط به همراه داشتن کارت ملی و عکس از صفحه رزرو بلیط داخل گوشی کافی است. اما در سفرهای خارجی مخصوصا با هواپیما ارائه نسخه چاپ شده بلیط به همراه کارت شناسایی و پاسپورت الزامی است.

امکان استرداد بلیط به صورت آنلاین

بیشتر سایت های ارائه دهنده بلیط امکانی را فراهم نموده اند تا در صورتی که مسافر نتوانست در تاریخ مشخص شده به سفر برود، بتواند به صورت آنلاین در اسرع وقت برای استرداد بلیط اقدام نماید. با این روش فرد زودتر می تواند درخواست کنسلی بلیط خود را  در سیستم ثبت نماید و هزینه کمتری به عنوان جریمه کنسلی از او کسر می گردد و هزینه بلیط او سوخت نخواهد شد.



 الی گشت    

                تور کیش