جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

آشنایی با جزیره سنتوزا ، سنگاپور | Sentosa

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره سنتوزا سنگاپور

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جزیره سنتوزا سنگاپور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

جزیره ی سنتوزا سنگاپور جزیره ای است ساخته ی دست بشر که برای سرگرمی و تفریح خلق شده است. جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی در جزیره ی سنتوزا وجود دارد که از جمله ی آنها میتوان به استراحتگاه جهانی توریستی ، استادیوم جهانی سنگاپور ، برج ببر آسمان ، پادشاهی پروانه ها و حشرات سنگاپور و بزرگترین مجموعه ی حیوانات آبزی یعنی اکواریوم دریا اشاره کرد.

جزیره ی زیبای سنتوزا درست در جنوب مرکز شهر سنگاپور قرار گرفته است که با استفاده از تلکابین تنها 12 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد اگرچه استفاده از تلکابین تنها راه ممکن برای دسترسی به جزیره ی سنتوزا نیست. سواحل زیبا با شن های سفید و نرم از دیگر ویژگی های جزیره ی سنتوزا میباشند که در موازات سواحل جنوبی سنگاپور قرار گرفته اند و محبوبیت آنها در تعطیلات آخر هفته چندین برابر میشود. این جزیره ی زیبا یکی از بهترین مکانها برای فرار از شلوغی است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری جزیره تفریحی سنتوزا

جزیره سنتوزا اساسا به منظور تفریح و گشت و گذار ساخته شده است و طیف وسیعی از تفریحات را پوشش می دهد. از جمله ی آن ها می توان به پارک های تفریحی گوناگون و سواحل مصنوعی آن اشاه کرد. در ادامه با بعضی از جاذبه های گردشگری جزیره سنتوزا آشنا می شویم.

برج ببر آسمان | Tiger Sky Tower

پیشنهاد می‌کنیم در اولین توقفتان در جزیره سنتوزا، به برج ببر آسمان (Tiger Sky Tower)، بلندترین برج سنگاپور که برای رصد آسمان طراحی شده، سری بزنید. در اتاقک شیشه‌ای بنشینید و به آرامی به ارتفاع ۱۳۱ متری از سطح دریا رفته، از مناظره زیبای سنتوزا و جزایر جنوبی سنگاپور لذت ببرید. چه صبح باشد و چه شب، مکانی بهتر از این برج برای لذت بردن در آرامش محض پیدا نخواهید کرد.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

سواحل سنتوسا

اگرچه سنتوزا خود یک جزیره مصنوعی و ساخته دست انسان است، اما سواحل شن و ماسه ها سفید و نرم آن طبیعی بوده و میزبان گردشگران است. این ساحل تنها 30 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. سنتوزا بیچ روزها میزبان خانواده هاست و شب ها میزبان مهمانی های شبانه.

اینجا یکی از بهترین امکان سنگاپور برای استراحت و ثبت عکس‌های خاطره انگیز است. استراحت در زیر نخل‌ها در یک بعداز ظهر آرام، رفتن به کافی شاپ ها و بارهای ساحلی، شنا در آب کم عمق و گرم ساحل و از سرگرمی های این بخش است.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

پارک آبی Adventure Cove

یکی از جالب ترین کارهایی که می توان در سنتوزا انجام داد گذراندن ساعاتی در این پارک آبی سرگرم کننده است. Adventure Cove یک مکان چند منظوره برای تفریحات هیجان انگیز در آب و ساخت لحظاتی به یاد ماندنی در زندگی دریایی است. آماده شوید تا در دنیایی از سرسره های پر سرعت آبی، سواری در رودخانه‌های پر آب و غواصی سطحی( بدون مخزن اکسیژن) درآبسنگ‌های رنگارنگ سرزنده با هزاران ماهی گرمسیری غوطه ور شوید.

از بهترین سواری‌ها و جاذبه‌های تفریحی این مجموعه می توان به این موارد اشاره کرد : Riptide Rocket, Pipeline Plunge, Tidal Twister, Whirlpool Washout.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

آکواریوم جزیره سنتوزا | SEA

یکی از بخش های به یاد ماندنی در جزیره سنتوزا ، آکواریوم این جزیره است که به نام SEA معروف میباشد . این آکواریوم دارای بخش های مختلف است و بیشتر از صد هزار ماهی از انواع و گونه های مختلف در آن نگهداری میشوند .

جذاب ترین بخش این آکواریوم ، تونل شیشه ای است که وقتی از داخل آن عبور میکنید، احساس میکنید کف اقیانوس ایستاده اید و میتوانید از دیدن ماهی های متنوع و رنگارنگی که در اطراف شما حرکت می کنند ، لذت ببرید . این آکواریوم دارای یک بخش برای فروش محصولات و سوغاتی های مخصوص به جزیره سنتوزا میباشد.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

پارک پروانه و قلمرو حشرات | Butterfly Park & Insect Kingdom

قدم زدن در «پارک پروانه و قلمرو حشرات» (Butterfly Park & Insect Kingdom) یک تجربه‌ی بی‌نظیر برای کودکان، توریست‌ها و عاشقان طبیعت است و همه‌ی بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. عطرها،‌ مناظر و صداهای جنگل معتدل گرمسیری که از ابتدا تا انتهای مسیر با شما همراه است،‌ بی‌شک نظرتان را جلب خواهد کرد.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

یونیورسال استودیو | Universal Studios

این شهر بازی بزرگ‌ترین شهربازی کل آسیا و یکی از بهترین و مدرن‌ترین شهربازی‌های کل جهان است. در این شهربازی چندین ترن عالی و هیجانی برای بزرگسالان و چندین ترن آرام و کارتونی برای کودکان وجود دارند. جز ترن‌ها چندین نمایش زنده و سینما و موارد این قبیل وجود دارند. در کل این شهربازی از چند منطقه‌ی مجزا برخوردار است که هر منطقه جوی مخصوص به خود دارد.

به عنوان مثال منطقه‌ی مصر باستان منطقه‌ای ست از این شهر بازی که عناصر مربوط به دوران مصر باستان در آن به عنوان ترن و سواری و نمایش در آن هستند؛ یا مثلاً منطقه‌ی علمی‌تخیلی پر است از ترن‌های مهیجی که برای تجربه‌ی هیجان و شور بزرگسالان مناسب اند.منطقه‌ی هالیوود هم منطقه‌ای است که در واقع منطقه‌ای برای بازی نیست بلکه بیش‌تر شخصیت‌های کارتونی و سینمای آمریکا در آن از کودکان پذیرایی می‌کنند و با آن‌ها مشغول بازی می‎شوند.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

کیدزانیا | Kidzania

پیشنهاد می کنیم اگر به همراه بچه ها به جزیره سنتوسا سنگاپور سفر می کنید، حتما به این پارک بامزه بروید. این پارک مخصوص کودکان بالای 4 سال است و در واقع نمونه ی کوچکی از زندگی واقعی را به آن ها نشان می دهد. کودکان می توانند طیف وسیعی از شغل ها از پزشک و خلبان تا کارگر معدن را در کیدزانیا تجربه کنند و برای شغل آینده شان تصمیم بهتری بگیرند.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

مرلیون سنتوزا | Merlion

مجسمه‌ی ۳۷ متری «مرلیون» (Merlion)، نمادی از اسطوره‌ای است که نیمی از بدن آن بدن شیر و نیمی بدن ماهی است. مرلیون افسانه‌ای به صورت نمادین، وظیفه‌ی حفاظت از رونق و شکوفایی سنگاپور را به عنوان یک شهر بندری بر عهده دارد. طبق افسانه‌ها، مرلیون هر سال از جزیره‌ی سنتوزا دیدن می‌کند و در یک شب طوفانی با نیروی جادویی خود در جنگ با طوفان، جزیره را از خطر حفظ کرده است.

جزیره سنتوزا سنگاپور
جزیره سنتوزا سنگاپور

چند نکته‌ی کوچک در مورد جزیره سنتوزا در سنگاپور

  • بیش از ۱۷ هتل شیک و عالی در این جزیره وجود دارند و بنابراین امکان اقامت چندروزه در این جزیره‌ی توریستی زیبا به‌خوبی فراهم است.
  • امکان اجاره‌ی انواع قایق و کشتی در سنتوزا وجود دارد. با اجاره یا بهتر است بگویم دربست‌کردن این قایق‌ها می‌توانید در آب‌های اطراف به گشت و گذار بپردازید و لذت و هیجان را با هم تجربه کنید. البته که با توجه به میزان پولی که قرار است هزینه کنید، می‌توانید از بهترین قایق‌ها تا قایق‌های معمولی را دربست بگیرید.
  • هر شب در ساعت ۱۱ شب یک نمایش با نام Lake of Dreams یا دریاچه‌ی رؤیاها در سنتوزا برگزار می‌شود که بازدید از آن رایگان است. بد نیست در سفرتان به سانتوزا برای یک شب هم که شده به دیدن این نمایش بروید.

نحوه دسترسی به سنتوزا

از طریق MRT: این یک سیستم حمل و نقل ریلی است که شما را در سریع ترین زمان، با هزینه ای مناسب به سنتوسا می رساند. تنها کاری کا باید کنید این است که یک نقشه مترو پیدا کنید و از نزدیک ترین ایستگاه محل اقامتتان، خود را با قطار به آنجا برسانید. از هر ایستگاهی که سوار شدید، در ایستگاه Harbourfront که در خط شمالی – شرقی است پیاده شوید.

تله کابین: تله کابین هیجان انگیز ترین راه دسترسی است. در این صورت می‌توانید چشم انداز زیبایی از جزیره و جاذبه های تفریحی آن و همچنین افق زیبایی از سنگاپور و بندرگاه معروف آن را ببنید.

از طریق منوریل Sentosa Express: این منوریل از ساعت 7 صبح تا 11:45 شب، هر 5-8 دقیقه یکبار مسافران را جابجا می کند. منوریل در چهار ایستگاه اصلی متوقف می شود: ایستگاه Sentosa Express در VivoCity، ایستگاه Waterfront و ایستگاه های Imbiah و Beach Station.

تاکسی یا خودروهای معمولی: اگر از این وسایل استفاده کنید، جهت ورود به جزیره می بایست 2 تا 6 دلار پرداخت کنید.

دوچرخه: افرادی که از دوچرخه استفاده می کنند، بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانند به جزیره وارد شوند.

پیاده روی: مسیرهای مشخصی برای پیاده روی و دسترسی به سنتوسا وجود دارد (the Sentosa Boardwalk). اگر اهل پیاده روی هستید، این روش را انتخاب کنید. در این صورت هم برای ورود هزینه ای ورود دریافت نخواهد نشد.

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)