جاهای دیدنی گوتنبرگ

جاذبه های دیدنی و گردشگری گوتنبرگ ، سوئد | Gothenburg

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد آشنا خواهیم کرد.

گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد و پنجمین شهر بزرگ کشورهای نوردیک است. گوتنبرگ در سواحل غربی سوئد واقع شده و با پارک هایی در سایزهای مختلف لکه لکه شده است. بسیاری از این پارک ها منسوب به قرن نوزدهم هستند که از میان آنها می توان به پارک Kungsparken اشاره نمود که در حقیقت دور کانالی شکل گرفته که بصورت حلقه ای مرکز شهر را احاطه نموده است. اگر شما عاشق شهربازی هستید می توانید به لیزبرگ liseberg بروید که نسبت به سایر شهربازی های اسکاندیناوی بیشترین سواری ها را دارد. گوتنبرگ به عنوان بزرگترین شهر بندری اسکاندیناوی، دارای بزرگترین جشنواره ی فیلم منطقه و همچنین جشنواره های متعدد موسیقی نیز در طول سال می باشد. اگر گرسنه هستید هاگا بوله Haga bulle (رول های دارچینی معروف) را امتحان کنید.

بهترین زمان برای سفر

شهر گوتنبرگ از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط ملایم و نسبتا گرمی است. میزان بارش باران حتی در ماه های گرم سال هم در این شهر بالاست و میانگین دمای هوا در گوتنبرگ ۷ درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی ۷۷۲ میلی‌متر است. بهترین زمان برای سفر به این شهر سوئدی، تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست تخمین زده شده است. در این مدت، آب و هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد و دمای هوا به ندرت به بالای ۲۲ درجه می‌رسد. البته این مدت چون فصل توریستی گوتنبرگ است، هزینه‌های سفر در بالاترین مقدار خود قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری

منطقه قدیمی هاگا – Haga  

در غرب این شهر، هاگا یکی از قدیمی ترین محله های گوتنبرگ است و قدمت آن به اواسط قرن ۱۷ باز می گردد. در کنار محله جذاب هاگانیگاتا که در راستای خانه های زیبای چوبی، مغازه بوتیک ها، ها و کافه های دلپذیر قرار دارد قدم بزنید. یکی از بزرگترین نان دارچینی های جهان (Kanelbullar) را در کافه هوسارن (Husaren) امتحان کنید، از آبگرم و رستوران در حمام خانه هاگا بازدید کنید و یا از غذاهای دریایی تازه در رستوران Sjöbaren سوبارن لذت ببرید. شکلات سازهای براتیگام (Bräutigam) را که بیش از ۱۴۰ سال سابقه دارد را از دست ندهید. در منطقه جنوب شرقی، می توانید از اسکانسن کرونان (SkansenKronan) به کل شهر نگاه کنید. با فرارسیدن شب درست بیرون هاگا به پوسترویک بروید تا موسیقی زنده گوش کنید.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

شهربازی لیزبرگ – Liseberg

یکی از تفریحات جذاب خانوادگی در سفر به گوتنبرگ، شهر بازی لیزبرگ است. در این شهربازی چندین وسیله‌ی تفریحی جذاب و ترن هوایی وجود دارد. به طور مرتب کنسرت و بازارچه‌های مختلف در پارک برگزار می‌شود. بازار کریسمس این پارک بسیار بزرگ و دیدنی است. در حدود ۴۰ جاذبه‌ی تفریحی مختلف در لیزبرگ وجود دارد از جمله AtmosFear، بلندترین وسیله‌ی تفریحی سقوط آزاد در اروپا. چرخ و فلک این پارک، لیزبرگ بیگ ویل (Liseberg Big Wheel) نام دارد. از بالای این چرخ و فلک می‌توانید چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی از شهر را تماشا کنید. غذای خوب، موسیقی، بازی و منظره‌ی زیبای هزاران گل رنگارنگ در فصل تابستان از جذابیت‌های لیزبرگ است. یک ترن هوایی جدید به نام هلیکس (Helix) در بهار سال ۲۰۱۴ در پارک افتتاح شده است. ورودی این پارک ۹۰ کرون (۳۳ هزار تومان) و برای بچه‌هایی با قد کمتر از ۱۱۰ سانتی‌متر، رایگان است.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

قلعه ی آلوسبورگ – Älvsborg  

یکی از جاذبه های پربازدید و جذابی که در شهر گوتنبرگ وجود دارد قلعه آلوسبورگ است. این مکان تاریخی بارها مورد حمله اقوام مختلف قرار گرفته اما هیچ گاه به طور کامل فتح نشده است. این مکانی یکی از پربازدیدترین جاذبه های گوتنبرگ است که علاوه بر بنای تاریخی آلسبورگ، کافه های زیادی در اطراف آن قرار دارد که می توانید ساعاتی را در کنار همراهانتان آنجا بگذرانید.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

موزه ی هنر – Konstmuseum

در موزه هنر این شهر می توانید آثار هنری ارزشمند و جذابی را که از مجموعه آثار هنرمندان مشهور است را مشاهده کنید. ساختمان این موزه علاوه بر نقاشی دارای تالار کنسرت و تئاتر هم نیز است. این موزه به غیر از دوشنبه های در بقیه روزهای هفته باز است.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

محله‌ی خرید Magasinkvarteret

این منطقه در گذشته یک منطقه‌ی انباری بزرگ بوده و اکنون به یکی از شلوغ‌ترین و پرهیاهوترین محله‌های مرکز گوتنبرگ تبدیل شده است. در این منطقه بگردید و از مغازه‌ها و بوتیک‌های مختلف آن دیدن کنید. محصولات مختلفی از قبیل وسایل دکوری منزل و لباس‌های مدرن و کلاسیک در این محله پیدا می‌شود. رستوران‌های سنتی و فوق‌العاده در این منطقه یکی دیگر از دلایل جذب گردشگران هستند. اگر در مرکز شهر گوتنبرگ مستقر شده‌اید، به راحتی و با پای پیاده می‌توانید خود را به اینجا برسانید. در غیر این صورت از اتوبوس و تراموا برای رسیدن به این محله استفاده کنید.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

بازار ماهی – Feskekörka

گوتنبرگ، یک مقصد عالی برای خوردن غذاهای دریایی است. برای آشنایی با فرهنگ و سنن بومی و زندگی اهالی، هیچ راهی بهتر از این نیست که همراه با آنها و مثل آنها غذا بخورید. این بازار ماهی که ترجمه‌ی تحت‌اللفظی اسم آن «کلیسای ماهی» است از سال ۱۸۷۴ فعالیت می‌کند. داخل این بازار غرفه‌های فروش ماهی و رستوران‌های زیادی وجود دارد. هر غذای دریایی که تصور کنید در اینجا پیدا می‌شود. همه‌ی آنها تازه هستند و کیفیت بالایی دارند. اگر غذای دریایی دوست دارید، یکی از رستوران‌های بازار را انتخاب کنید و دلی از عزا درآورید.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

مجمع‌الجزایر جنوبی گوتنبرگ

برای اینکه دهکده‌های زیبا، مناظر شگفت‌انگیز و سواحل رویایی را ببینید لازم نیست زیاد از شهر دور شوید. قایق سواری، ماهیگیری و سایر تفریحات ساحلی تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری مجمع‌الجزایر گوتنبرگ است. با فرابر می‌توانید به گوشه و کنار این جزایر سفر کنید. جزایر جنوبی منطقه‌ای بدون ماشین هستند و این بدان معناست که به راحتی با پای پیاده و با دوچرخه می‌توانید در آنها گردش کنید و لذت ببرید. جزیره‌ی استیرسو (Styrsö) با چهار دهکده‌ی کوچک و زیبا و ۱۴۰۰ نفر جمعیت، یک مقصد گردشگری دنج و آرام است. قدیمی‌ترین دهکده‌ی این منطقه Byn نام دارد و قدمت آن به سال ۱۷۵۲ برمی‌گردد. اداره‌ی پست، کافه، فروشگاه، مهمان‌خانه و رستوران از دیگر جاذبه‌ها و امکانات شهر هستند. شنا و ماهیگیری در این منطقه را تجربه کنید و از لحظاتی آرام در دل طبیعت لذت ببرید.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

خرید در گوتنبرگ

مراکز اصلی خرید در گوتنبرگ  در خیابان های Kungsgatak  و Vallgatan می باشند. در این محله ها، فروشگاه های زنجیره ای سوئدی هم دیده می شوند. در محله Magasingatan نیز می توانید به مغازه های کوچکتر سری بزنید و از آن جا آخرین مدها، لوازم منزل و هدیه های خوبی را خریداری کنید.

هزینه اقامت در گوتنبرگ

هزینه اقامت در شهر گوتنبرگ سوئد، بسیار بالاست ولی در ازای مبلغ زیادی که پرداخت می کنید امکانات مناسبی هم نیز از هتل های این شهر دریافت می کنید. البته هاستل های متنوعی هم در این شهر وجود دارند که شرایط مناسبی را برای اقامت شما بنابر همان میزان پولی که پرداخت می کنید محیا می سازند اما خوب هرگز نباید امنیتی که در هتل های یک شهر غریب دارید را با هاستل مقایسه کنید. در ادامه به چند هتل مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

اقامت در گوتنبورگ

در سفر به گوتنبرگ توجه کنید که جاذبه های سفر به گوتنبرگ به طور فشرده در یک منطقه دسته بندی نمی شود، اما حمل و نقل عمومی خوب است، و بسیاری از آنها در عرض 10 یا 15 دقیقه پیاده روی از یکدیگر فاصله دارند. بنابراین برای گردشگران، راحت ترین هتل ها در مرکز، نزدیک ایستگاه راه آهن و منطقه خرید Magasinsgatan و از موزه کشتی های شناور پیاده روی آسان است. دورتر از جنوب، در مسیر پارک تفریحی لیزبرگ و مرکز علمی Universeum، منطقه لورنزبورگ و موزه هنری مشهور گوتنبرگ است. این هتل های دارای امتیاز بسیار مناسب برای جاذبه های گوتنبورگ هستند:

هتل های لوکس

معروفیت معاصر خانه های بالایی، که مشرف به Universeum و Liseberg است، به مرکز کنفرانس متصل شده است و دارای آبگرم، استخر سرپوشیده و منظره زیبا است. در مرکز، نزدیک ایستگاه قطار، موزه شهر و منطقه خرید Magasinsgatan، بوتیک Hotel Pigalle مکانی دنج رمانتیک و با طراحی پاریس 1920s است. در کنار ایستگاه راه آهن، کلاریون هتل پست (Clarion Hotel Post) ، یک سالن بدنسازی، آبگرم و استخر با سالنی گرم با سقفی بلند که مسیر کوتاه پیاده روی از مرکز دارد.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

هتل های متوسط

در مرکز، نزدیک ایستگاه، اتوبوس فرودگاه و Magasinsgatan، هتل سلطنتی تاریخی گوتنبرگ، مهمانان را با چای بعد از ظهر و کیک، مغتنم می کند. هتل STF شهر گوتنبرگ (STF Gothenburg City Hotel) در فاصله ی دو دقیقه با ایستگاه اتوبوس فرودگاه، اتاقهای کوچک و مجهز به آشپزخانه برای مهمانان دارد. در نزدیکی، هتل وانیلا (Hotel Vanilla) ، با فاصله 10 دقیقه پیاده روی از ایستگاه، نزدیک به رستورانها و مرکز خرید است.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

هتل های ارزان قیمت

برای یک تجربه منحصر به فرد فقط یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه اتوبوس فرودگاه و مرکز گوتنبورگ، هتل بارکن وایکینگ (Hotell Barken Viking) در یک کشتی قرار گرفته است. هتل پوسیدون (Hotel Poseidon) در نزدیکی Kungsparken، در فاصله میان مرکز قدیمی و موزه هنر قرار گرفته و پیاده روی آسانی دارد، و نزدیک به رستوران ها و مرکز خرید است. اسپار هتل مایونا (Spar Hotel Majorna) در کنار ساحل در Majorna واقع شده است.

جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد
جاهای دیدنی گوتنبرگ سوئد

ویدئویی از شهر زیبای گوتنبرگ



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨