جاهای دیدنی میناب
جاهای دیدنی میناب

جاهای دیدنی میناب ☀️ شهری زیبا در جنوب

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی میناب

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی میناب آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با مکان های دیدنی و تاریخی میناب بیشتر آشنا شوید.

میناب یکی از شهرستان های استان هرمزگان می باشد که این شهرستان جنوبی کشور به گلستان هرمزگان معروف می باشد. میناب یا هرمز کهنه، بازمانده شهری است که بنای آن را به اردشیر بابکان نسبت می دهند. تاریخ میناب با تاریخ شهر هرمز باستانی درآمیخته است. این شهر با نام های منا، مناب، مینا، و مینو و … خوانده شده است.

به دلیل نزدیکی با دریا و فراوانی رودهایش به آن «میان آب» نیز گفته اند.مردم میناب به زبان فارسی با لهجه مینابی سخن می گویند.اگر قصد دارید به میناب سفر کنید ,باید به بندرعباس و سپس به میناب که دومین شهر پر جمعیت بعد از بندرعباس می باشد برسید,مردمان میناب ترکیبی از هرمزی (مینابی ) و بلوچ و بشاگردی می باشند.

قلعه هزاره مینو

نام اصلی این مکان قلعه هزاره است که مردم بومی میناب آن را به قلعه بی بی مینو می شناسند. اهالی میناب اعتقاد دارند شهر میناب را دو خواهر به نام های بی بی مینو و بی بی نازنین ساختند و در این قلعه زندگی می کردند. قلعه هزاره تنها بنای تاریخی شهر میناب است. این قلعه در زمان قاجار از مرکزهای حکومتی بوده اما اکنون تبدیل به ویرانه شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی میناب

قلعه کردر در میناب

قلعه کَردر یا کلات نادرشاهی در میان نخلستان بزرگی در ۱۳ کیلومتری جنوب میناب قرار دارد. این قلعه چندین برج دارد که در بدنه هر کدام از برج ها سوراخ هایی برای نشانه گیری و نظارت بر محیط اطراف وجود دارد.

معبد عشاق روستای کروک

در مورد ساخت این بنا ، افسانه ای نقل می شود که حدود چهارصد سال پیش دو جوان از طوایف متخاصم به هم دل می بندند و با مخالفت شدید رو به رو می شوند . این واقعه به مرگ آنها ختم می شود . سپس دو عاشق نگون بخت را بر شتری سوار کرده و به سوی مقصد نامعلومی حرکت می دهند.

شتر، جسد عشاق را در مکانی به زمین می گذارد که بعدها اقوام آن دو ، بنای یادبودی در آنجا می سازند . چون این منطقه آب نداشته، در ساخت بنا به جای آب ازشیر شتر استفاده کرده اند.

جاهای دیدنی میناب

سواحل میناب

در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر میناب سواحل زیبا با چشم‌اندازهای بکر و درختان حرا وجود دارند که واقعا بی‌نظیر و دارای زیبایی خاصی هستند. جنگل‌های حرا نوع خاصی از پوشش گیاهی است، این درختان از آب شور استفاده می‌کنند و درختان در فصل بهار گل می‌دهند و در این فصل در لابلای این درختان می‌توانید از عسل‌های طبیعی نیز بهره بگیرید، البته اگر جرات نزدیک شدن به زنبوران عسل را داشته باشید.

جاهای دیدنی میناب

رودخانه میناب

استان هرمزگان یکی از پرآب‌ترین رودهای جنوبی ایران است و از دو رودخانه دیگر به نام‌های رودان و جغین تشکیل شده است. رودخانه رودان از بلندی‌های گلاشگرد واقع در غرب کهنوج و رودخانه جغین از ارتفاعات جنوب شهرستان کهنوج سرچشمه می‌گیرد. این دو رودخانه در نزدیکی روستای برجگان واقع در 25‏ کیلومتری شمال شرقی شهر میناب به هم می‌پپوندند و رودخانه میناب را به وجود می‌آورند.

به علت شیرینی آب این رودخانه و امتیازات عمرانی و اقتصادی ناشی از آن، سد بزرگی نیز بر روی آن ساخته شده است. ‏رودخانه میناب که از کناره شهر میناب می‌گذرد، به چهره این شهر که در ‏طشرفین این رود دامن گسترده است و با سر سبزی نخلستان‌های اطراف درآمیخته، جلوه‌ای ویژه می‌بخشد؛ به طوری که این شهر را یکی از نقاط بسیار زیبای استان هرمزگان ساخته است.

جاهای دیدنی میناب

رودخانه جگین میناب

یکی دیگر از دیدنی های میناب رودخانه جگین می باشد.این رودخانه میناب که از کوه های بشاگرد سرچشمه میگیرد و در نهایت به دریای عمان می ریزد.زیبای خاص این رودخانه عبور آب از دل کوه های می باشد که اب ان هم شیرین است.

جاهای دیدنی میناب

جنگل حرا تیاب

استان هرمزگان پذيراي بخشي از گياهان ماندابي است . با نظري به سواحل و جزاير خليج فارس و درياي عمان در جنوب ايران گستره اي متفاوت از تمامي خاك ايران را نمايان مي سازد .شرايط اقليمي خاص اين منطقه استقرار گياهاني را باعث شده است كه با آن جامعه سازگاري داشته و و جوامع گياهي را تشكيل داده اند ، جامعه گياهي مانگرو داراي زيستگاه خاص است و از ديگر جوامع گياهي استان متمايز است .

جاهای دیدنی میناب

سد استقلال میناب

دریاچه سد استقلال یکی از دریاچه های استان هرمزگان و از جمله جاذبه های گردشگری شهر میناب می باشد. این دریاچه به صورت مصنوعی در ۲ کیلومتری شرق میناب و در ارتفاع ۵۹ متری واقع شده است. بر روی رودخانه میناب قرار گرفته برای همین به دریاچه میناب نیز معروف است.

مطالعات برای احداث این دریاچه سال ۱۳۴۴ خورشیدی انجام گرفت و در سال ۱۳۵۳ عملیلت سلخت آغاز شد و در سال ۱۳۶۲ به بهره برداری رسید. در این سد از نوع سد بتونی پایه دار که طول تاجش ۴۰۰ متر است و پی آن ۵۸ متر می باشد. ظرفیت مخزن آب آن ۲۷۰ میلیون متر مکعب است.

دریاچه و سد استقلال دارای چشم اندازی زیبا و دوست داشتنی است که اهالی منطقه و مسافران از آن به عنوان تفرجگاه استفاده می کنند. از آب این سد به عنوان آب شرب ساکنین شهر بندرعباس و ابیاری ۱۰ هزار هکتار زمین و باغ این شهر استفاده می شود.

جاهای دیدنی میناب

پنج‌ شنبه بازار میناب

پنج‌ شنبه بازار میناب بازاری تاریخی در شهر میناب و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است و بسیاری از مسافران برای تهیه سوغات میناب از آن دیدنی می کنند. این بازار هفتگی که در مرکز شهر میناب قرار گرفته از یک سو به بازار می‌رسد و از سوی دیگر به میدان اصلی شهر متصل می‌شود. این بازار محل عرضه صنایع‌دستی، مواد غذایی و تولیدات سنتی و خانگی است.

جاهای دیدنی میناب



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)