بهترین مکان های تفریحی تبریز | Tabriz

"اجاره
رزرو تور
تور تابستان 1403
 

جاهای تفریحی تبریز

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای تفریحی تبریز آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به یکی از زیباترین شهرهای ایران را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری و سفر تاپ توریست همراه باشید.

تبریز، یکی از آن شهرهایی است که اتفاقات تاریخی زیادی را به چشم دیده است، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و خلاصه این که این شهر یک تاریخ زنده است. تبریز همچنان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته می شود. این شهر زیبا علاوه بر جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که دارد مکان های تفریحی متنوعی نیز برای گردش و تفریح شما در سفر دارد. در ادامه بهترین مکان های تفریحی تبریز را به شما معرفی می کنیم.

پارک ائل گلی

نمی‌شود تبریز رفت و به باغ ائل گلی یا شاه گلی سر نزد. ائل گلی که یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین جاهای گردشگری تبریز است، مخصوصا در شب مشتاقان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. این باغ در حقیقت کاخی است که وسط استخری بزرگ قرار گرفته و به شکل جزیره درآمده است. ساخت اولیه استخر به دوران آق قویونلوها برمی‌گردد و در دوره های بعد به تدریج تکمیل و به شکل باصفای امروزی در آمده است.

جاهای تفریحی تبریز
جاهای تفریحی تبریز

آدرس: تبریز، میدان شهید شریف زاده، پارک ائل گلی

لونا پارک ائل گلی تبریز

در بین جاذبه‌های گردشگری تبریز، ائل گلی، گل سرسبد آن‌ها است که هر توریستی بدون رفتن به این منطقه، این شهر را ترک نمی‌کند. ائل گلی پر از جذابیت‌هایی است که وقت‌گذرانی در آن، تبدیل به خاطره‌سازترین بخش سفر خواهد شد. یکی از این جذابیت‌های فراموش نشدنی، لونا پارک است که در سمت غربی دریاچه ائل گلی جا خوش کرده است و با دنیایی از بازی‌های مهیج همچون ترن هوایی، سالتو، اینتر پرایز و… آدرنالین خون شما را بالا می‌برد.

آدرس: تبریز، میدان شهید شریف زاده، لونا پارک ائل گلی

شهربازی باغلارباغی

رفتن به شهربازی همیشه یکی از تفریح‌های محبوب برای بیش‌تر گروه‌های سنی بوده است. بچه‌ها شیفته‌ی رنگارنگی فضای جذاب این محیط پر زرق و برق و بزرگ‌ترها دوست‌دار هیجان بازی‌های نوستالژیک آن هستند. پیدا کردن فرصت برای رفتن به شهربازی در سفر هم جذابیت‌های خودش را دارد. اگر اهل این هیجان خاطره‌ساز هستید، در تبریز نیز فرصت این تجربه‌ی شیرین را دارید. شهربازی باغلارباغی یک مجموعه‌ی دوست داشتنی از بازی‌های مهیجی است که انرژی‌تان را سرریز می‌کند و به لحظه‌های‌تان رنگ خوشحالی می‌بخشد.

جاهای تفریحی تبریز
جاهای تفریحی تبریز

آدرس: تبریز، بلوار شهریار، مجتمع تفریحی باغلارباغی

پارک ولیعصر

پارک ولیعصر تبریز یکی از پارکهای زیبا و متفاوت تبریز است. این پارک در ضلع شرقی تبریز و در کوی ولیعصر، کنار پارک باغلار باغی قرار گرفته و یکی از ویژگی های متمایز پارک ولیعصر زیبایی معماری و استفاده از حوضچه های آب و آبروها در سرتاسر پارک است. در واقع معماری پارک ولیعصر، برگرفته از معماری اصیل ایرانی با استفاده از حوض های کوچک در سرتاسر پارک و اتصال آنها به هم با استفاده از آبروهاست که در نهایت به استخر وسط پارک متصل می شوند. در این آب نمای هوشمند نور پردازی ۷ رنگ بصورت لیزری و کاملا حرفه ای انجام یافته و جلوه زیبایی از شبهای تبریز رو به نمایش گذاشته است.

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، روبه‌روی دادگستری، پارک ولیعصر

گیم‌لند بوم‌کلاب

همانطور که گفتیم پارک ولیعصر یکی از جاهای تفریحی تبریز است که به خاطر آبنماها و رقص آب با موسیقی‌ لقب پارک موزیکال را به خودش گرفته است. این پارک از آن پارک‌های شلوغی است که جریان زندگی را در آن احساس می‌کنید، اما گیم‌لند بوم‌کلاب، این پارک را برای کسانی که اهل بازی هستند جذاب‌تر می‌کند. بوم‌کلاب محیط دنج و کوچک و نورپردازی جذابی دارد. فوتبال دستی، میز بیلیارد و پلی‌استیشن بوم‌کلاب عاشقان بازی را به این پارک می‌کشاند.

جاهای تفریحی تبریز
جاهای تفریحی تبریز

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، روبه‌روی دادگستری

قلعه شادی

چندسالی است که سروکله‌ شهربازی‌های سرپوشیده در مراکز خرید باز شده. بچه‌هایی که در گذشته هیچ دل خوشی از خرید و مراکز خرید نداشتند، این‌روزها به عشق شهربازی‌ها با بزرگ‌ترها همقدم می‌شوند و به مراکز خرید می‌روند. قلعه‌ شادی، شعبه‌هایی در دو تا از بهترین مراکز خرید تبریز دارد. شعبه اول قلعه شادی در مرکز خرید ستاره باران و شعبه دومش در مجتمع تجاری اطلس ساخته شده است.

آدرس مرکز خرید ستاره باران: تبریز، میدان جهاد (میدان نصف‌راه)، مجتع تجاری ستاره باران

آدرس مجتمع تجاری اطلس: تبریز، خیابان نگین پارک، مجتمع تجاری اطلس

سورتمه تبریز

اگر دلتان تفریحی هیجان‌انگیز می‌خواهد کافی‌ست به‌سمت پارک ائل‌گلی بروید، صدمتر بعد از خروجی ائل‌گلی به‌طرف تهران، به تابلو‌های کنار خیابان نگاه کنید تا تابلوی راهنمای مسیر سورتمه‌سواری تبریز را ببینید. طول سورتمه تبریز ۴۵۰ متر است و البته در مقایسه با سورتمه تهران چندان طولانی نیست. این سورتمه کابین‌های دونفره و تک‌نفره دارد و خودتان می‌توانید سرعتش را کنترل کنید، فقط در صورتی که سرعت خیلی زیاد باشد سورتمه به‌طور هوشمند سرعت را کم می‌‌کند.

جاهای تفریحی تبریز
جاهای تفریحی تبریز

آدرس: تبریز، جنوب شرق تبریز، ۷ کیلومتری مرکزشهر، پارک ائل‌گلی

مجتمع لاله ‌پارک

همانطور که گفتیم این ‌روزها مراکز خرید با اضافه‌کردن امکانات تفریحی به جاهایی تبدیل شده‌اند که هم بچه‌ها و هم بزرگ‌ترها از وقت‌گذرانی در آن‌ها لذت می‌برند. مجتمع تفریحی‌-تجاری-اقامتی لاله ‌پارک هم یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید تبریز است. هتل کایا لاله پارک تبریز، یکی از شعب‌ هتل‌های زنجیره‌ای کایای ترکیه‌، جزوی از این مجموعه به حساب می‌آید. لاله ‌پارک علاوه ‌بر مراکز خریدش، شهربازی، فودکورت و زمین پاتیناژی دارد که اوقات خوشی را برای بچه‌ها و بزرگترها می‌سازد.

آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران، بعد از میدان فهمیده، کنار پارک باغمیشه

شهربازی فان تایم

در لاله پارک تبریز، شهربازی مدرن، زیبا و مهیجی با نام فان تایم واقع شده که یکی از شعب شهربازی های زنجیره ای فان تایم ترکیه است. این شهر بازی امکان تفریح و سرگرمی را برای تمام سنین فراهم ساخته است. این شهربازی با استفاده از بازی های مهیج و متفاوت، به مجهزترین شهربازی تبریز بدل شده است.

جاهای تفریحی تبریز
جاهای تفریحی تبریز

آدرس: تبریز، لاله پارک تبریز

دهکده گردشگری سد امند

در منطقه خوش آب و هوای امند و در جوار سد امند تبریز، مجموعه گردشگری با نام دهکده سد امند ایجاد شده است. در این مجموعه می توان تفریحات بی نظیر آبی نظیر جت اسکی، اسکی روی آب و ماهیگیری را تجربه کرده و در آلاچیق های ایجاد شده در این مکان، روزی شاد و خاطره انگیز را بوجود آورد.میتوان این مجموعه را جزء بهترین تفریح تبریز معرفی کرد.

آدرس: تبریز، سد امند تبریز

پارک آبی تبریز

در میان شهر تبریز اولین پارک آبی شمال غرب کشور با نام پارک آبی تبریز احداث شده است. این پارک آبی دارای ۱۵ سرسره آبی، رودخانه خروشان و دریاچه موج بوده و می توان روزی هیجان انگیز همراه با آب تنی را به راحتی در این پارک آبی تجربه کرد. اگر به دنبال بهترین تفریح تبریز هستید، پیشنهاد میکنیم حتما به این پارک آبی سری بزنید.

جاهای تفریحی تبریز
جاهای تفریحی تبریز

آدرس: تبریز، شهرک یاغچیان، خیابان توحید، بعد از مخابرات، جنب پارک اوشاخلار باغچاسی

پیست اسکی سهند

رنگارنگی تنوع در مراکز تفریحی تبریز شامل سفیدرنگی دامنه‌های سهند هم می‌شود. پیست اسکی سهند یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های ورزش‌های زمستانی است که در آذربایجان شرقی جا خوش کرده و با فاصله‌ای در حدود ۴۰ کیلومتر از تبریز، از جاذبه‌های ورزشی و تفریحی این شهر محسوب می‌شود که ورزشکاران و گردشگران شیفته‌ی اسکی و تفریح در سرزمین‌های یخی را به خود جذب می‌کند.

آدرس: آذربایجان شرقی، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز، مجتمع پیست اسکی سهند تبریز

تله کابین کوه عینالی

یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی تبریز ، تله کابین کوه عینالی است که زیباترین و کامل‌ترین نمای شهری را پیش‌روی‌تان قرار می‌دهد. این تله کابین در کوه عینالی که یکی از جاذبه‌های پر طرفدار تبریز است، واقع شده و در کنار بقعه عون بن علی و دریاچه مصنوعی داغ گلی، دلنشینی این مجموعه را چند برابر کرده است. در سفرتان به تبریز اگر هوس رفتن به دل طبیعت کوهستانی عینالی را کردید، سوار تله کابین طویل این کوه بشوید و در کنار آرامش حاصل از استاندارهای به‌روز این وسیله، از چشم‌انداز جادویی و دیدنی تبریز هم لذت ببرید.

جاهای تفریحی تبریز
جاهای تفریحی تبریز

آدرس: تبریز، بزرگ‌راه پاسداران، کوه عینالی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨