جاهای تفریحی اصفهان + آدرس و توضیحات

مراکز تفریحی اصفهان

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای تفریحی اصفهان آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به نصف جهان را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری و سفر تاپ توریست همراه باشید.

اصفهان یا همان نصف جهان، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی می باشد. اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی کشورمان است و هر ساله مسافران زیادی، چه از داخل چه از خارج، برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر، به اصفهان می‌آیند. علاوه بر جاذبه ها این شهر زیبا مکان های تفریحی بسیاری نیز دارد که ما در این مقاله بهترین مکان ها را به شما معرفی می‌کنیم. تماشای معماری و بناهای زیبا، با اقامت در هتل‌ها یا اقامتگاه‌های سنتی اصفهان لذت سفر را دوچندان می‌کند. میتوانید با جستجو در کلمه رزرو هتل اصفهان اسنپ تریپ بهترین اقامتگاه را برای خود انتخاب کنید تا دسترسی راحتتری به مکان های تفریحی اصفهان داشته باشید.

پارک جنگلی ناژوان

منطقه ناژوان که حالا دیگر مدت‌هاست با عنوان پارک جنگلی ناژوان شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ ترین مراکز تفریحی در اصفهان است. نزدیکی پارک جنگلی ناژوان به زاینده‌رود، پوشش گیاهی این پارک و امکاناتی که دارد، این پارک ۱۲۰۰ هکتاری را به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تفریحی اصفهان برای جوانان تبدیل کرده است.

جاهای تفریحی اصفهان
جاهای تفریحی اصفهان

باغ پرندگان

باغ پرندگان یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی اصفهان و یکی از بخش‌ های مهم پارک جنگلی ناژوان است. این باغ در سال ۱۳۷۵ ساخته شده و از همان زمان تا امروز رونق زیادی دارد. با بازدید از این مجموعه می‌توانید در منطقه‌ای وسیع قدم بزنید و ۴ هزار پرنده از ۱۳۰ گونه‌ی مختلف را تماشا کنید. در بخشی از این باغ، آلاچیق‌هایی برای رفاه گردشگران وجود دارد. علاوه‌بر آن می‌توانید از کافه‌ی باغ چای و قهوه سفارش دهید. هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب می‌توانید از باغ پرندگان دیدن کنید.

باغ پرندگان

باغ خزندگان

باغ خزندگان اصفهان یکی از جاذبه های نوظهور نصف جهان است که در جوار آکواریوم اصفهان و در مجموعه گردشگری ناژوان واقع شده است. این باغ امکان تماشای خزندگان زنده را از سراسر دنیا به شما می دهد و تجربه ای جدید است. ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک در این مجموعه قرار دارد که خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی از اقصی نقاط جهان در آنها نگهداری می شوند.

باغ موزه پروانه‌ ها

باغ موزه پروانه‌ها یکی از جاهای تفریحی اصفهان است که در پارک ناژوان قرار دارد. این باغ ۴۸ عدد قاب شامل ۲۲۰۰ پروانه زیبا و رنگارنگ دارد. علاوه‌بر پروانه‌های رنگارنگ اما این باغ 100 گونه گیاهی متنوع نیز دارد. فضای باغ با درختچه‌های زیبایی مانند لیندا، سیکاس، فردوس و انواع بگونیا، بنجامین، فیکوس، آگاو و … تزئین شده است. شما می‌توانید دقایقی را در باغ بنشینید و از زیبایی و سکوت آن لذت ببرید. برای بازدید از این موزه باید بلیت ورودی تهیه کنید.

باغ موزه پروانه‌ ها

تله سیژ

در ابتدای جاده‌ی الفت و ورودی پارک جنگلی ناژوان سبز، ایستگاه تله سیژ پارک قرار گرفته است. اگر می‌خواهید طبیعت زیبای پارک را تا انتها از ارتفاع ۲۴ متری ببینید و از بالای سرسبزی‌های اصفهان سلفی بگیرید، می‌توانید این وسیله را برای تفریح انتخاب کنید. تله سیژ هر روز از ۱۰ صبح تا غروب آفتاب در حال انتقال گردشگران است و هزینه‌ی رفت و برگشت آن ۱۸ هزار تومان است.

جاهای تفریحی اصفهان
جاهای تفریحی اصفهان

باغ گلها

باغ بزرگ گل ها، یکی از نقاط دیدنی و تفریحی اصفهان بوده و در میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی و در مجاورت رودخانه زاینده رود واقع شده است. این جاذبه وصف ناپذیر، در دهه ۷۰ تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفته است. باغ گل های اصفهان با کاربری چندگانه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، دارای قسمت هایی مختلف از قبیل پاویون ورودی، باغ صخره ای، آبشار باغ، محوطه مخصوص کودکان، محوطه باغ، باغ گیاهان دارویی و خوراکی، آب نماها با عناصر معماری سنتی و مدرن است.

باغ گلها

باغ جوان اصفهان

باغ جوان اصفهان یکی از جاهای دیدنی در این شهر است که تفریحاتی مثل کارتینگ باگی، باشگاه پینت بال و … دارد. از بازی های هیجان انگیز باغ جوان بازی فوتبال حبابی می باشد، در بازی فوتبال حبابی، یک لباس مخصوص به شکل حباب می‌پوشید و باید برای تیم خود گل بزنید. مجموعه تفریحی باغ جوان یک جاذبه تفریحی در اصفهان است که شامل سه فاز پذیرایی رستوران جنگلی، کافی شاپ و بوفه می باشد. همچنین سوارکاری تفریحی، کارتینگ، لیزرتگ، پینت بال، آرچری، یورو جامپینگ (پرش در آسمان)، روپ ادونچر (درخت نوری)، پارک بادی، سرسره و پل معلق کودکان، ترامپولینگ، قایقرانی کودکان، گیم سیتی، زمین چمن مصنوعی، بسکتبال و والیبال پلی یورتان در فضای باز، والیبال ساحلی و زیپ لاین از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌رود.

باغ جوان اصفهان

کوه صفه

کوه صفه در منتهی‌الیه جنوب اصفهان، کوهی تاریخی‌ست که آن را بام اصفهان می‌دانند. می‌توان یک روز صبح یا بعدازظهر به این کوه رفت و در کنار یکی از جاذبه‌های طبیعی آن مثل چشمه درویش و گردنه باد نشست و از خنکی هوا لذت برد. تله‌کابین، بولینگ، باغ‌وحش، پارک بادی، چند رستوران و چایخانه از دیگر جاذبه‌های کوه صفه هستند.

جاهای تفریحی اصفهان
جاهای تفریحی اصفهان

تله کابین صفه

پارک کوهستانی صفه یکی از مکان های طبیعی و تفریحی اصفهان بوده که وجود تله‎ کابین صفه به جذابیت آن بسیار افزوده است. در این پارک دو خط تله کابین وجود دارد که خط اول آن دارای ۵۰ کابین ۴ نفره بوده و از روی بزرگراه صفه تا بالای گردنه باد بالا می رود.

تله کابین صفه

شهر رویاها

شهربازی همیشه یکی از گزینه‌های تفریح خانواده‌ها و به خصوص کودکان است. اما شهر رویاها علاوه‌ بر آنکه مکانی سراسر لذت را برای کودکان فراهم کرده است، تفریحات بی نظیری برای بزرگسالان هم دارد. این شهربازی بزرگ‌ترین شهربازی ایران است که در ساخت آن از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده شده. بنابراین عجیب نیست که امن‌ترین وسایل بازی و تفریح را می‌توانید در آن پیدا کنید.

شهر رویاها

محله جلفا

محله جلفا بعد از جاذبه های گردشگری اصفهان مثل میدان نقش جهان یا پل های زاینده رود، خواستنی ترین جای اصفهان است. کمتر کسی یا بهتر بگوییم تقریبا مسافری نیست که اصفهان برود و یک روز یا حتی چند ساعت را برای رفتن به جلفا اختصاص ندهد. جلفا، خیابان سنگفرشی است که قدم زدن در آن حال آدم را میتواند از این رو به آن رو کند. میتوان رفت و در یکی از کافه هایش نشست یا مجذوب نقاشی های دیواری کلیسای وانک آن شد. در جلفا، کافه هایی مثل شربتخانه فیروز، کافه آنی و قدیمی ترین ساندویچی های اصفهان مثل آرابو، گارنی و کارن نیز قرار گرفته است.

جاهای تفریحی اصفهان
جاهای تفریحی اصفهان

پارک آبی آبسار

مجموعه پارک آبی آبسار به عنوان بزرگترین پارک سرپوشیده فلات مرکزی ایران به بهره برداری رسید این مجموعه در فضایی به وسعت ۱۲۰۰۰ مترمربع واقع گردیده که بخشهای مختلفی از جمله ۱۳ سرسره روباز و تونلی، مجموعه بازی های کودکان، استخر موج، سونا و جکوزی، رستوران های مختلف، حمام ترکی، سالن بازی کامپیوتری و … در دل آن جای گرفته است.

پارک آبی آبسار

آکواریوم اصفهان

تونل آکواریوم ناژوان یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که اگرچه مرکزی نو به حساب می‌آید اما طرفداران بسیاری دارد و یکی از متفاوت‌ترین تفریحات در شهر است. شاید تصور نکنید که در شهر مرکزی و تقریبا کویری ایران می‌توانید شاهد بخشی از اقیانوس باشید. این مجموعه که در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد، شامل یک تونل زیر زمینی است که با قدم گذاشتن به آن خود را در پهنه‌ی وسیعی از دریا تصور می‌کنید. برای رسیدن به تونل باید حدود ۷ متر زیر زمین بروید تا محفظه‌های غول پیکر و آبی آکواریوم‌ها با ۶۵۰۰ موجود زنده را ببینید.

آکواریوم اصفهان

مرکز خرید سیتی سنتر

سیتی سنتر یکی از بزرگترین مراکز تجاری ایران و چهارمین مرکز خرید بزرگ در جهان است. هرچند اصفهان با داشتن بازار سنتی نقش جهان دل مسافران را برده است اما درصورتی که تمایل به خریدن لوازم لوکس دارید جایی بهتر از سیتی سنتر را نمی توانید پیدا کنید. شما می‌توانید واحدهای تجاری برندهای لوکس تا متفرقه با قیمت‌های گران و ارزان را در این مرکز خرید پیدا کنید. هرچند پروژه سیتی سنتر هنوز تکمیل نشده است اما می‌توانید از موزه و نگارخانه آن نیز دیدن کنید. سالن اسکواش، سینما و شهربازی مجموعه هم برای تفریح و خوشگذرانی بهترین انتخاب‌اند. این مجموعه سالن سینما و فودکورت دارد. بازدید از این واحد تجاری بین یک تا چهار ساعت از شما زمان می‌گیرد.

جاهای تفریحی اصفهان
جاهای تفریحی اصفهان

چادگان

دهکده تفریحی چادگان یکی دیگر از مکان های دیدنی اطراف اصفهان است که از زیباترین آنها هم محسوب می شود. این دهکده توریستی در کنار سد چادگان و دریاچه پشت سد زاینده رود قرار دارد و یکی از مناطق خوش آب و هوای اصفهان هم هست. در مجموعه تفریحی چادگان سکو های نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی، زمین‌ های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پنگ، تله کابین و پیست‌ های دوچرخه‌ سواری، باند فرود هلکوپتر و پروازهای نمایشی برای استفاده شما وجود دارد. البته امکانات این مجموعه تنها محدود به این موارد نیست و باید به رستوران، چایخانه های سنتی و مجموعه های تجاری اش هم اشاره کنیم. البته لذت قایق رانی در این منطقه را نیز هرگز از دست ندهید.

چادگان

ورزنه

ورزنه سفیدترین شهر ایران و نگین شرق اصفهان است، شهری که زنانش به جای چادرهای سیاه معمول، چادر سفید بر سر می‌کنند. ورزنه، منطقه‌ای است در جنوبی غربی نائین و نزدیک تالاب گاوخونی که زاینده رود از میانش عبور می‌کند و وقتی زاینده رود جاری است، تالاب هم دیدنی می‌شود. روستای ورزنه را به آداب و رسوم و تپه‌های ماسه‌ای آن می‌شناسند که به خصوص برای آنهایی که به کویر و شب‌های پرستاره‌اش علاقه دارند جای بکری است. کویر خارا با شن و ماسه‌های روانش یکی از مناطق بکر ایران است. به غیر از اینها دیدن قلعه قورتان، کبوترخانه، پل صفوی، کارگاه سفره بافی، مسجد جامع و خانه بوتیمار را هم نباید از دست داد.

ورزنه

تماشای نقش جهان از کافه قیصریه

کافه موزه قیصریه یا همان کافه قیصریه اصفهان در میدان نقش جهان با نمای استثنایی خود شما را دعوت می‌کند. بر روی بام این کافه گالری مشهور که همه به کافه قیصریه می‌شناسندش بنشینید. و از منظره بالا با نوشیدنی خنک و گوارا با آرامش تن و روح به نقش جهان و عالی قاپو بنگرید.

کافه گالري قيصريه در انتهاي شمالي ميدان نقش جهان، بر روي ايواني در بخش غربي سردر قيصريه قرار گرفته است. ورودي اين عمارت زيبا قبل از سردر قيصريه قرار دارد و عبور از پلکان بلندش لازمه رسيدن به ورودي کافه گالري است. هزينه ورودي شامل بازديد از گالري هنري و صرف يک نوشيدني بر روي ايوان است.

کافه قیصریه اصفهان

 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨