جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال ، زیباترین جاده جنگلی ایران | Gilan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاده اسالم به خلخال

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاده اسالم به خلخال خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با این جاده رویایی در استان گیلان در ادامه با ما همراه باشید.

استان گیلان (Gilan) یکی از استان های شمالی است که در بین مردم ایران بسیار محبوب است. سرتاسر این استان دارای سواحل و جنگل های زیبا است و آب و هوای بسیار عالی آن باعث می شود که مسافران زیادی به خصوص در ایام تعطیلات گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. گیلان به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به‌شمار می‌رود که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را از سراسر کشور جذب خود می‌کند.

جاده اسالم به خلخال که طول آن ۷۰ کیلومتر است، از شهر اسالم در استان گیلان شروع می‌شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان می‌رسد. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در بخش شمالی کشور، اقلیم خاصی دارد؛ به گونه‌ای که در همه‌ی فصل‌های سال، هوای خنک و مطبوعی دارد و رطوبت و مه در آن دیده می‌شود. حتی در تمام طول سال می‌توان شاهد بارش باران در مناطقی از این جاده بود. در طول تابستان هم در ارتفاعات این منطقه هوا سرد است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اسالم بخشی از شهرستان تالش است که حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. مردم شهرستان تالش به زبان تالشی و ترکی حرف می‌زنند و از محصولات آن می‌توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد. در اطراف تالش نیز جاذبه‌های گردشگری دیگری وجود دارد که می‌توان به جنگل گیسوم و بخش‌های تفریحی آن اشاره کرد.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

با ورود به این جاده به یکی از رویایی ترین مسیرهای جنگلی ایران قدم گذاشته اید و با گذر از آن مناظر بسیار زیبایی را خواهید دید. جاده اسالم خلخال را می‌توان قطعه‌ای از بهشت نامید. منطقه‌ای که جنگل، دشت، آبشار و دریاچه را با هم دارد و هر بخشی از آن تصویری بی‌نظیر از طبیعت در برابر دیدگان شما می‌گذارد. به دلیل نزدیکی به دریای خزر، این جاده همیشه مملو از رطوبت و مه است و همین موضوع نیز ظاهر بسیار زیبایی به آن می‌بخشد.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

بهترین فصل سفر

از آنجایی که این جاده کوهستانی است، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان محسوب می شود و هوای خنک و سرد آن، در طول سال پایدار است. در فصل سرما معمولا به دلیل بارش بیش از حد باران و برف، جاده لغزنده است. به همین دلیل در این فصول، جاده اسالم به خلخال بسته است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این جاده رویایی است. در تعطیلات آخر هفته، اغلب اسالم به خلخال شلوغ است و هم وطنانی که به شهرهای شمالی سفر می کنند، از این جاده عبور می کنند.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

بهتر است که در سفرتان به این جاده، حتما باک ماشین را در اسالم یا خلخال پر کنید، زیرا در این مسیر ۷۰ کیلومتری پمپ بنزینی وجود ندارد. طبیعت این جاده بسیار بکر و زیبا است و اگر قصد گذر از این مسیر را دارید، بهتر است زمانی را برای استراحت و گردش در جنگل‌های آن اختصاص دهید. هنگام رانندگی به این نکته توجه داشته باشید که جاده کاملا پیچ در پیچ با دره‌های عمیق است و بهتر است آرام رانندگی کنید.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، در این مسیر گل‌های شقایق زیبایی می‌رویند که جلوه خاصی به مسیر می‌بخشند و این زیبایی با حضور مه دو چندان می‌شود. در این مسیر دریاچه زیبایی به نام دریاچه نئور وجود دارد و گردشگران در سفرشان می‌توانند به بازدید از آن نیز بپردازند.

جاده اسالم به خلخال

اقامت

اگر دوست دارید شب را در دل این طبیعت بکر بگدرانید به سراغ مردم محلی بروید و از خانه ها و کلبه های اجاره ای استفاده کنید. البته بسیاری ترجیح می دهند شب را در دل طبیعت بگذرانند و اقامتی متفاوت را تجربه کنند. بهتر است برای این کار لوازم مورد نیاز را با خود ببرید چرا که محل های مناسب کمپینگ در طبیعت این جاده به ویژه در مناطق روستایی و عشایر نشین به راحتی پیدا می شود.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

دسترسی

اگر از سمت گیلان شروع به حرکت کردید به شهر اسالم در شهرستان تالش بروید و اگر در اردبیل بودید، سفرتان را از شهر خلخال در شهرستان خلخال آغاز کنید و از سفر در این جاده رویایی لذت ببرید.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

ویدئو جاده اسالم به خلخال

ویدئو این جاده زیبا در پاییز

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨