تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان با معدل پایین

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تحصیل در آلمان

آلمان کشوری با شرایط بسیارمناسب برای تحصیل است که با ارائه طیف وسیعی  از رشته‌ها و برنامه تحصیلی و پایین بودن هزینه تحصیل موجب جذب دانشجویان از نقاط مختلف دنیا شده است. تحصیل در آلمان به داشتن شرایط مناسب برای تحصیل و همچنین شرایط مناسب کاری برای بعد از اتمام تحصیل, رقابت پذیرش در بین دانشجویان بسیار بالا است به طوری که داوطلبان برای گرفتن پذیرش باید شرایط ویژه ای داشته باشند. از مهمترین این شرایط داشتن معدل با نمره  بالا و مدرک زبان در سطح مناسب نشان دهنده تسلط به زبان آلمانی داشته باشند.

شرط معدل برای اپلای در کشور  آلمان

در برخی کشورهای اروپایی ازجمله آلمان سطح زندگی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است و همچنین از لحاظ علمی نیز دانشگاه های آلمان از اعتبار جهانی برخوردار است. آلمان معمولا برای پذیرش دانشجو شرایط سختی را در نظر می گیرند، مثلا حدود معدل برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، معدل بالای 18 نیاز است به ویژه برای رشته های پزشکی.

در بسیاری از رشته‌ها مانند رشته های مهندسی، شرایط پذیرش راحت تر است و شرایطی مانند معدل امتیاز بالایی ندارد. ولی در عوض فرد متقاضی باید نمره مدرک زبان خوبی داشته باشد،  معمولا به این شکل است که وقتی می خواهید برای مقطع ارشد اپلای بگیرید، نمرات مقطع کارشناسی تاثیرگذار است و مدارک مقاطع قبلی فقط برای ترجمه نیاز هستند و در اپلای تاثیرگذار نیست. ولی برای مقطع دکتری کاملا وضعیت فرق می کند و به شدت نمره کارشناسی تاثیر گذار است.

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی کشورهای مختلف

 با وجود تحصیل رایگان در آلمان ,اما برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان نیاز به پرداخت شهریه می‌باشد.از این رو انواع بورسیه های تحصیلی در آلمان با تقاضای رو به رشدی مواجه است. زیرا,بورس های تحصیلی تا حدود زیادی هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش دهی می کند. با این وجود داشتن معدل با نمره مناسب یکی از شرایط مهم برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


البته قوانین پذیرش برای هر دانشگاه متفاوت است که یکی از این شرایط، ممکن است شرط معدل باشد. برای این منظور در بسیاری از دانشگاه های اروپایی حداقل معدل را 18 در نظر گرفته اند، که البته با توجه به رشته ممکن است این حداقل معدل متغیر باشد.

راهکاری برای اخذ پذیرش برای دانشجویانی که معدل پایین دارند

در صورتی که نمره معدل شما در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد نمره بالایی نیست، نباید دچار ناامیدی شوید، شما باید سعی کنید از روش های دیگر فعالیت خود را افزایش دهید. به عنوان مثال در ارائه مقالات رزومه خود را قوی کنید تا شما بتوانید موفق به پذیرش در دانشگاه های معتبر شوید. شما حتی می توانید اگر رزومه قوی داشته باشید، با وجود معدل پایین، از برخی کشورها بورسیه دریافت کنید.

دسته ‌بندی دانشجویان متقاضی اپلای بر مبنای معدل

دانشجویانی که معدل دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بالایی دارند:

اگر موفق به دریافت نمره معدل بالایی در هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شوید و همچنین نمره خوبی برای مدرک زبان کسب کرده باشید،به راحتی می توانید موفق به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های خوب در آلمان شوید , اما اگر فقط معدل بالایی دارید، و مدرک زبان ندارید, می توانید از دانشگاه های متوسط اخذ پذیرش بگیرید.

دانشجویان دارای معدل پایین در دوره کارشناسی اما معدل بالا در کارشناسی ارشد

بسیاری از دانشجویانی که برای ادامه  تحصیل در خارج از کشور اقدام می کنند  در این دسته قرار دارند. در این صورت متقاضیان باید بدانند که بیشتر تمرکز اساتید خارجی بر نمرات دو سال آخر کارشناسی است، پس درصورتی که بتوانید در دو سال آخر نمرات خوبی کسب کنید, نگرانی شما تقریبا بی مورد است. درموارد مختلف دیگری می تواند برای بهتر شدن نمره شما, تاثیر گذار باشد. شما می توانید با  بهتر کردن رزومه تحصیلی، ارائه مقالات و شرکت در کنفرانس‌های پژوهشی معتبر شانس دریافت فاند و پذیرش تحصیلی خود را بالا ببرید.

دانشجویان دارای معدل پایین در هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

در صورتیکه در هردو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد, معدل پایینی دارید, در این صورت برای ورود به دانشگاه های آلمان نسبت به سایر دانشجویان راه سخت تری در پیش خواهید داشت و باید بتوانید  برای خود رزومه تحصیلی و علمی خود قوی بسازید و همچنین در آزمون‌های تافل و GRE  نمرات بالایی کسب کنید. در صورتی که در این مسیر تلاش و پشتکارزیادی داشته باشید, می توانید علاوه بر اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان ، حتی از بورسیه های تحصیلی که برخی دانشگاه های آلمان ارائه می دهند استفاده کنید.

تاثیر آزمون GRE بر معدل پایین

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

با این حال راه هایی وجود دارد که می توان از آنها برای افزایش شانس خود در پذیرش  و دریافت بورسیه تحصیلی افزایش یابد. که می توان به صورت موارد زیر بررسی کرد. یکی از مهمترین راه‌ها برای ترمیم معدل و افزایش شانس پذیرش در دانشگاه های آلمان و یا برخی از دانشگاه های اروپا را می توان به آزمون GREاشاره کرد.

اگر دانشجویی با معدل پایینی می باشید, موفقیت در این آزمون می تواند برای موفقیت در اپلای برای آلمان بسیار موثر باشد. منظور از GRE تاثیر نمره GRE General است که می تواند بر نمره معدل دوره کارشناسی تاثیر مثبتی داشته باشد. اما نمره  GRE Subject نمی‌تواند معدل کارشناسی را پوشش دهد. معمولا موفقیت در این آزمون برای دانشجویانی که از بهره هوشی بالایی بهره مند هستند و یا تلاش و پشتکار بسیار بالایی دارند کار سختی نیست.

با توجه به معدل کارشناسی و نمره GRE General برای شما چهار حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

  • نمره آزمون GRE و معدل مقطع کارشناسی بالا باشد

بتوانید در رقابت با دیگر دانشجویان از شرایط مطلوبی برخوردار باشید و احتمال موفقیت شما در پذیرش از دانشگاه‌ها برای اپلای افزایش یابد.

  • نمره آزمون GRE  بالا  و معدل مقطع کارشناسی پایین باشد.

در صورتی که از معدل ب خوب د می توانید از دانشگاه های ایالت متحده، دانشگاه خود را انتخاب کنید چرا که در بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحد ه نمره آزمون GRE نسبت به معدل اهمیت بیشتری دارد و کسب نمره بالا در این آزمون می تواند تا حدود زیادی معدل پایین را جبران کند

نمره آزمون GRE پایین و معدل مقطع کارشناسی بالا باشد.

اگر در این شرایط قرار دارید، بهتر است رزومه خود را قوی کنید و اگر می توانید دوباره در آزمون GRE General شرکت کنید تا بتوانید نمره بهتری کسب کنید د رغیر این صورت در انتخاب دانشگاه دقت کنید، دانشگاه هایی را انتخاب کنید که بیشتر شرط معدل را برای اپلای در نظر دارند.

نمره آزمون GRE و معدل مقطع کارشناسی هردو پایین باشد.

اهمیت شرط معدل برای تحصیل در آلمان

برای تحصیل در آلمان شرایط مختلفی لازم است. یکی از مهمترین آن برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان, شرط معدل است. این به معنی است که متقاضی برای دریافت پذیرش معدل کافی و قابل قبول برای ورود به دانشگاه را دارد. در آلمان بر اساس قوانین جدید, شرط معدل برای وروود به دانشگا ها, بالاتر از 15 است. این معدل مربوط به هر سه پایه آخر دوره دبیرستان می باشد. البته این مقدار برای هر رشته و دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. و بیشترین مقدار معدل را برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی لازم دارد. این دو رشته پرطرفدارترین رشته های تحصیلی اروپا محسوب می شوند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)